Ludzki żywot: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:


== Ogólny zarys ==
== Ogólny zarys ==
Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby ([[FPP]]) i opiera się w głównej mierze na interakcji z innymi graczami oraz otoczeniem. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w zupełnie inny, indywidualny sposób. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie inny poziom wrażeń. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest również przez bardzo duży aspekt losowości, oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników.
Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby ([[FPP]]) i opiera się w głównej mierze na interakcji z innymi graczami oraz otoczeniem. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w zupełnie inny, indywidualny sposób. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie inny poziom wrażeń. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest również przez bardzo duży aspekt losowości, oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników. hujhujhuj


== Mechanika gry ==
== Mechanika gry ==

Wersja z 16:27, 10 paź 2008

Tłum użytkowników

Ludzki żywot – gra z gatunku MMORPG. Wydawca nie jest do końca znany, różnoracy specjaliści wspominają o Bóg Studios, jak również o Biologia Arts, ze szczególnym uwzględnieniem grupy Ewolucja. Okrzyknięta najbardziej innowacyjną grą wszechczasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych oraz technologicznych; wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – obecnie gra w nią około 6,6 miliarda ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie.

Ogólny zarys

Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i opiera się w głównej mierze na interakcji z innymi graczami oraz otoczeniem. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w zupełnie inny, indywidualny sposób. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie inny poziom wrażeń. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest również przez bardzo duży aspekt losowości, oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników. hujhujhuj

Mechanika gry

Screenshot z jednej z wiejskich lokacji serwera Polska

Gracz jest w gruncie rzeczy całkowicie wolny, (wyjątkami są niektóre serwery z co bardziej restrykcyjną polityką) może robić cokolwiek, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku i obowiązującego na serwerze prawa. Gracz, idąc przez życie zdobywa doświadczenie oraz nowe, przydatne bądź nie, umiejętności. Punkty biegłości w danej dziedzinie zdobywa jedynie dzięki praktyce. Im dłużej wykonuje daną pracę, tym lepiej mu ona wychodzi. Bardziej efektywnie dzieje się to, jeżeli pracujemy z już bardziej doświadczonym graczem, który uczy nas danej dziedziny. Często zdobywanie doświadczenia w niektórych domenach przychodzi łatwiej niż w innych. Jest to indywidualna i generowana losowo cecha. Najczęściej dzieje się to na początku gry, bądź w początkowych jej etapach. Można przyśpieszyć proces zdobywania statystyk używając niedozwolonych farmaceutyków, jak sterydy. Aczkolwiek wiąże się to z powikłaniami zdrowotnymi.

Charakterystyczną rzeczą jest interfejs bez jakichkolwiek wskaźników. Stan zdrowia opieramy na własnym samopoczuciu, sposobie w jaki wyświetlany jest obraz (przy niektórych chorobach i upojeniu alkoholowym występują np. omamy wzrokowe), albo na podstawie zmian na ciele.

Postać gracza musi odżywiać się oraz załatwiać wiele innych czynności fizjologicznych. W przeciwnym wypadku, może to grozić przedwczesnym końcem gry.

Otwieranie okna ekwipunku

Całe otoczenie jest tworzone przez oddziaływania graczy, a kolejni użytkownicy żyją w świecie zbudowanym przez poprzednich. Wszystkie miasta i jakiekolwiek rzeczy zostały zbudowane przez innych użytkowników, gry z takim stopniem interakcji trudno szukać.

Rozgrywka kończy się w momencie śmierci, a czy po niej występuje jakiś inny poziom pozostaje tajemnicą. Duża część teistów wierzy, że po śmierci następuje przejście do etapu bonusowego w postaci nieba bądź piekła, a także spotkanie z samym twórcą projektu. Ateiści uważają, że po śmierci to będą martwi i nigdzie nie pójdą. Osobną grupę stanowią hinduiści czy buddyści, oni wierzą, że po śmierci następuje respawn, niestety traci się przy okazji cały ekwipunek, doświadczenie, oraz znów startuje na poziomie 0.

Przebieg gry

Wysokiej jakości efekty HDR

Do gry można dołączyć tylko na zaproszenie. Gra zaczyna się w momencie narodzin (aczkolwiek według niektórych, zaczyna się ona już w momencie poczęcia). Gracz nie ma wpływu na jakim serwerze (zwanym w grze państwem) się urodzi, podobnie nie ma wpływu na swój wygląd, płeć czy inne statystyki początkowe. W późniejszych etapach gry jest możliwa zmiana pewnych aspektów wyglądu swojej postaci, w procesie zwanym operacja plastyczna, jednak wiąże się to z dużymi kosztami i większość graczy na nią nie stać. Pierwszym okresem jest wiek niemowlęcy i dziecięcy. Można powiedzieć, że jest to bardzo rozbudowany samouczek, w którym rolę nauczycieli na samym początku pełnią rodzice – najczęściej dwoje wysokopoziomowych użytkowników. Oni uczą w jaki sposób poruszać się po świecie, nauczają podstawowych umiejętności jak mówienie i interakcja z innymi graczami. Zapewniają również pożywienie i opiekę w pierwszych etapach.

Kolejną fazą jest wiek szkolny. Dla wielu jeden z trudniejszych kroków, zaczyna się on gdy postać uzyskuje w okolicach 7 poziomu (w zależności od zasad serwera oraz poczynań rodziców). W tym etapie gry pogłębiana jest nasza wiedza z najróżniejszych dziedzin. Również w tym momencie zaczynają być dostępne pierwsze tzw. Dokonania, przełomowe dla przebiegu gry chwile, np. pierwszy pocałunek. Etap szkolny jest stosunkowo długi i mozolny. Poziom, z którym gracz skończy ten element rozgrywki jest bardzo różny. Najczęściej wynosi jednak on obecnie około 20-30.

Jedna z wielu minigier – gotowanie

W tym czasie aktywuje się podpoziom bycia nastolatkiem. Niezwykle burzliwy i chaotyczny etap. W nim bardzo wzrasta stopień interakcji z innymi postaciami, pojawiają się nowe opcje i dokonania, wcześniej niedostępne, np. obudzenie się po pijaku na szwedzkim kutrze rybackim.

Stadium szkolne skutkuje najczęściej wybraniem klasy postaci. Zależy ona od wiedzy jaką zdobyliśmy przez cały poprzedni okres. Oczywiście niektórzy użytkownicy używają ułatwień w postaci tzw. znajomości, albo wujka na stanowisku. Często jest to źle postrzegane przez innych graczy i uważane za akt lamerstwa.

W okolicach 18 poziomu doświadczenia otwiera się droga do klasy postaci żołnierza. Po przejściu komisji poborowej, a następnie szkolenia, gra zamienia się w rasową strzelankę. Istnieje też możliwość kierowania pojazdami, a w miarę awansów w wojsku, gra zaczyna przypominać strategię, gdzie kierujesz podległymi oddziałami. Wiele osób jednak mocno unika tego etapu gry z wielu przeróżnych powodów.

Kolejny etap gry przejawia się tym, że zaczynamy przyjmować regularne questy, za które dostajemy wynagrodzenie. Przeznaczane jest ono na pożywienie, płacenie rachunków, kupowanie kolejnych itemów itp.

W okolicach poziomu 20 do 40 gracze wstępują w formalne związki, po czym mogą zespawnować kolejnego użytkownika. Nazywane jest to poczęciem dziecka i zdarza się, że zostaje ono zainicjowane przypadkowo. Jest to etap opcjonalny, przez wielu w ogóle niepodejmowany z racji stopnia trudności. Istnieją także cheaty, powszechnie zwane kondomami, które nie dopuszczają nowych użytkowników do tej gry. Jednak używanie tych cheatów spotyka się z ostrą krytyką ze strony użytkowników teistycznych.

Schyłkowym etapem jest emerytura. Niestety na bardzo wysokich poziomach doświadczenia spadają statystyki związane z siłą i kondycją. Później następuje już koniec gry i outro zwane śmiercią.

Podczas gry istnieje możliwość wylogowania się. Przeważnie następuje to wieczorem lub nocą.(na różnych serwerach jest różny czas) W nocy zostają na serwerach tylko gracze zdobywający doświadczenie w pracy, bądź tzw. maniacy komputerowi, którzy grają w inne gry(gra Ludzki Żywot ma wbudowane wiele mini gier, np: GTA, The Sims, World of Warcraft). Ponowne wlogowanie się na serwer przeważnie trwa trochę czasu, gdyż po wylogowaniu i braku aktywności na serwerze przez kilka godzin gracz traci siły, które odzyskuje w przeciągu kilku godzin. Czas braku aktywności na serwerze jest potocznie nazywany snem. Przed snem przemyślamy cały dzisiejszy dzień na serwerze. To co zrobiliśmy i czego nie zrobiliśmy. Zawsze więcej jest rzeczy niezrobionych.

Strona techniczna

Doskonała fizyka płynów

Wersja beta została przetestowana miliardy lat temu przez graczy Adama i Ewę, mimo iż niektórzy sądzą że "Małpa" zrespił pozostałych. Życie chwalone jest za doskonałą oprawę audiowizualną. Każda lokacja dopieszczona jest w najmniejszych detalach, tekstury w niewyobrażalnej rozdzielczości, cienie i gra świateł w najlepszym, zapierającym dech w piersiach, wydaniu. Niesamowita jest również sztuczna inteligencja NPC, jak np. zwierząt. Aczkolwiek niektórzy twierdzą, że również oni są zwyczajnymi graczami, po prostu o dużo mniejszych prawach.

Fizyka w grze jest najwyższej jakości, bijąc na głowę dotychczasowe systemy takie jak Havok czy PhysX. Wielu użytkowników postanawia zgłębiać jej tajniki wybierając klasę naukowca.

Ale należy nadmienić, że całość ma bardzo niskie wymagania sprzętowe. Właściwie ruszy na prawie każdej konfiguracji. Wyjątek stanowi przypadek, gdy gra wylosuje nowemu graczowi jedną z mutacji letalnych. Nie zdarza się to jednak zbyt często.

Opinie na temat gry

Wiele osób krytykuje Życie za jej miejscami bardzo wysoki stopień trudności. Nieprzewidywalność scenariusza skutkuje tym, że niemożliwe jest znalezienie solucji. Istnieją tylko ogólne poradniki dotyczące pojedynczych dziedzin życia. Zajmuje się tym m.in. psychologia. Brak zapisu w dowolnym momencie, ani nawet systemu checkpointów drastycznie obniża grywalność i komfort grania.

Niektórzy również marzą o cheatach, ale oficjalnych nikt nie odkrył, a kod gry jest jak do tej pory niezłamany i nie powstały również żadne trainery. Krążą pogłoski, że Usain Bolt ma speedhacka, Simo Häyhä miał aimbota, niektórzy z gildii Armia używają wallhacków termowizyjnych, zaś ninja odkryli sposób na włączenie ghost mode.

Mimo sporadycznych przypadków samobójstw, oraz kicków (które często są jedynie wypadkami), większość ludzi gra do naturalnego końca gry, osiągając całkiem wysokie poziomy doświadczenia rzędu 80-90. Wyższą średnią osiąga serwer Japonia, lecz nie ze względu na lepsze statystki, tylko z powodu lepszych graczy. Oficjalnie najwyższy poziom zdobyła graczka na serwerze Francja, mianowicie 122.

Medal.svg