Potęgowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 15: Linia 15:
==<math>0^0</math>==
==<math>0^0</math>==
Wiele pokoleń [[matematyka|matematyków]] zastanawiało się, ile wynosi <math>0^0</math>. Oto przykłady:
Wiele pokoleń [[matematyka|matematyków]] zastanawiało się, ile wynosi <math>0^0</math>. Oto przykłady:
*Wielkie Pytanie o Życie, Wszechświat i całą resztę - Czyli ile wynosi <math>0^0</math>. Odpowiedź brzmiała 42.
* Wielkie Pytanie o [[życie]], [[Wszechświat]] i całą resztę - ile wynosi <math>0^0</math>. Odpowiedź brzmiała 42.
*[[Szkoła|Szkoły]] - sądzą, że cezgoś takiego nie da się policzyć.
* [[Szkoła|Szkoły]] sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć.
*Współcześni Matematycy - na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak), uważają, że może ono przyjmować dowolną wartość.
* Współcześni matematycy na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość.
*Przeciętny [[nauczyciel]] - Jeden!
* Przeciętny [[nauczyciel]] jeden!

*Szanowny pan [[Kaczyński]] - uważa, że wynosi ono "Spieprzaj dziadu"
[[kategoria:Analiza matematyczna]]
[[kategoria:Analiza matematyczna]]

Wersja z 16:23, 1 cze 2009

Potęgowanie – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na matematyce.

Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco:

Czyli cyferka x staje się potężniejsza przez cyferkę y. Polega to na tym, że mamy y cyferek x, które musimy ze sobą złączyć, a konkretnie pomnożyć. Odwołajmy się jednak do prostej sytuacji życiowej, która może spotkać każdego z nas. Zostały nam z wczorajszego dnia 3 ciastka, a zaraz przychodzą goście do naszego bąbelka i chcemy mieć ich więcej, dlatego możemy je spotęgować:

Dane: mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak:

Gdy to nam się uda wyjdzie tak, że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek. Nie jest to kolejny cud Jezusa, ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas rząd i Jezus uczą. Więc po co się bawić w mnożenie, albo inne dodawania, jak można je po prostu spotęgować.

Wiele pokoleń matematyków zastanawiało się, ile wynosi . Oto przykłady:

  • Wielkie Pytanie o życie, Wszechświat i całą resztę - ile wynosi . Odpowiedź brzmiała 42.
  • Szkoły – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć.
  • Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość.
  • Przeciętny nauczyciel – jeden!