Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.6.244.123.) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Typy == |
== Typy == |
||
* '''043''' - najnowocześniejszy z Jelczy. |
* '''[[Jelcz 043|043]]''' - najnowocześniejszy z Jelczy. |
||
* '''120M''' - starszy, ale szrotowaty. |
* '''[[Jelcz 120M|120M]]''' - starszy, ale szrotowaty. |
||
* '''M11''' - Czarna rozpacz. |
* '''[[Jelcz M11|M11]]''' - Czarna rozpacz. Dosłownie. |
||
* '''M121''' - Starsza wersja M11. |
* '''[[Jelcz M121|M121]]''' - Starsza wersja M11. |
||
* '''Vero''' - z serii "Co to jest?" Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę [[Łódź|po wsiach]]. |
* '''[[Jelcz M081MB|Vero]]''' - z serii "Co to jest?" Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę [[Łódź|po wsiach]]. |
||
* '''Libero''' - To samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. Najbardziej |
* '''[[Jelcz M083C|Libero]]''' - To samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. Najbardziej |
||
* '''Mastero''' - standard "Szrot klasy A". |
* '''[[Jelcz M121M/4|Mastero]]''' - standard "Szrot klasy A". |
||
* '''Vecto''' - Z przodu wygląda jak [[Neoplan|Szrotoplan]], ale to jelcz. |
* '''[[Jelcz M125M|Vecto]]''' - Z przodu wygląda jak [[Neoplan|Szrotoplan]], ale to jelcz. |
||
* '''Tantus''' - Szrot klasy A w wersji przegubowej. |
* '''[[Jelcz M181MB/3|Tantus]]''' - Szrot klasy A w wersji przegubowej. |
||
== Jak rozpoznać Jelcza == |
== Jak rozpoznać Jelcza == |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Wieś, w której to produkują nazywa się [[Jelcz - Laskowice]] |
* Wieś, w której to produkują nazywa się [[Jelcz - Laskowice]] |
||
* Aby zmylić pasażerów ze [[Warszawa| |
* Aby zmylić pasażerów ze [[Warszawa|Stolnicy]] uważających "Co z jamnikiem to dobre.", ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie jelcze. |
||
* Nie wiedzieć czemu, wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowate wersje od Vero w górę. |
* Nie wiedzieć czemu, wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowate wersje od [[Jelcz M081MB|Vero]] w górę. |
||
<br clear=all> |
<br clear=all> |
Wersja z 16:05, 7 lip 2009
Jelcz - producent bardzo nowoczesnych autobusów, jak wszyscy - zlokalizowany na jakimś zadupiu.
Typy
- 043 - najnowocześniejszy z Jelczy.
- 120M - starszy, ale szrotowaty.
- M11 - Czarna rozpacz. Dosłownie.
- M121 - Starsza wersja M11.
- Vero - z serii "Co to jest?" Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Libero - To samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. Najbardziej
- Mastero - standard "Szrot klasy A".
- Vecto - Z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to jelcz.
- Tantus - Szrot klasy A w wersji przegubowej.
Jak rozpoznać Jelcza
- Skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- Niektóre są dziurawe,
- Nie wygląda jak Ikarus,
- Większość nie posiada Tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana,
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. (Ale i tak Stolyca ma tego najwięcej.)
Wygląd
- Prostopadłościan na kołach,
- Wszędobylska rdza,
- Dykty udające wyświetlacze,
- Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów.
- Wybuchają, odpadają im koła i wszystko co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkują nazywa się Jelcz - Laskowice
- Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających "Co z jamnikiem to dobre.", ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie jelcze.
- Nie wiedzieć czemu, wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowate wersje od Vero w górę.