Škoda 16T: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dodanie jednego z określeń tramwaju używanego przez mieszkańców)
(Ciekawostki dotyczące studentów histori z UWr)
Linia 9: Linia 9:
== Eksploatacja ==
== Eksploatacja ==
Tramwaje te są używane<ref>Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.</ref> tylko we [[Wrocław|Wrocławiu]].
Tramwaje te są używane<ref>Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.</ref> tylko we [[Wrocław|Wrocławiu]].

== Ciekawostki ==
Jako, że tramwaje te poruszają się na liniach przebiegających obok Instytutu Historii UWr, historycy z tegoż instytutu poczynili pewne badania. Jako pierwsi odkryli iż jest to jedyne na świecie metro poruszające się na powierzchni ziemi! Prócz tego na wykładach wymyślają nowe jego nazwy, jak np. Wrocławski Shinkansen, Lentilek, Pralinek etc.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==

Wersja z 22:40, 6 sty 2010

Škoda 16T (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia Skodą 16T) – czeski tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości Pilzno. Jest to jedyne na świecie napowierzchniowe metro.

Wygląd zewnętrzny

Z wyglądu przypomina pewnego uroczego robaczka zwanego glistą ludzką. Powodem tego porównania jest nieproporcjonalnie duża ilość przegubów, co może budzić skojarzenie z łączeniami miedzy pierścieniami tej istoty. Design Škody 16T zaprojektowany jest przez Porsche, co wyjaśnia te podobieństwa.

Wygląd wewnętrzny

W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje Europy wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania sie przez człon środkowy o 88,965%.

Eksploatacja

Tramwaje te są używane[1] tylko we Wrocławiu.

Ciekawostki

Jako, że tramwaje te poruszają się na liniach przebiegających obok Instytutu Historii UWr, historycy z tegoż instytutu poczynili pewne badania. Jako pierwsi odkryli iż jest to jedyne na świecie metro poruszające się na powierzchni ziemi! Prócz tego na wykładach wymyślają nowe jego nazwy, jak np. Wrocławski Shinkansen, Lentilek, Pralinek etc.

Zobacz też

Przypisy

  1. Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.