Logo: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 8: | Linia 8: | ||
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski. |
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski. |
||
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę. |
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę. |
||
* '''?''' - żółw |
* '''?''' - żółw zastanawia się nad sensem życia |
||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
Wersja z 10:07, 28 kwi 2010
Ten artykuł dotyczy 'języka programowania'. Zobacz też logo (znak graficzny). |
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Logo – skrzyżowanie języka programowania z fabularną grą RPG, w której gracz (programista?) ma za zadanie poprowadzić trójkątnego żółwia przez zaczarowaną krainę pełną iteracji, rekurencji i innych baśniowych stworzeń. Kompilator Logo składa się z konsolidatora sematyczno-składniowego, modułu optymalizacyjnego oraz klatki z żółwiami. Jest też możliwość korzystania z kilku żółwi, coś jakby multiplayer.
Podstawowe polecenia
- PPT – żółw rysuje kreskę.
- PE – żółw wciąga kreskę.
- SETPENSIZE – zmiana grubości kreski.
- FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3 – żółw tańczy Macarenę.
- ? - żółw zastanawia się nad sensem życia
Zastosowanie
Język Logo używany jest zazwyczaj na lekcjach informatyki do torturowania uczniów, którzy przecież mogliby w tym czasie robić coś pożyteczniejszego, np. grać w Quake'a III.