Autobusy w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 61: Linia 61:
* '''C''' – Osiedle Kasztanowe – [[Plac Rodła w Szczecinie|Plac Rodła]]. W szczycie co 10 minut, poza szczytem co 40, w weekendy co 80 minut – witamy w Szczecinie!
* '''C''' – Osiedle Kasztanowe – [[Plac Rodła w Szczecinie|Plac Rodła]]. W szczycie co 10 minut, poza szczytem co 40, w weekendy co 80 minut – witamy w Szczecinie!
* '''D''' – Osiedle Słoneczne – Plac Rodła. Szczytówka, pomaga linii B.
* '''D''' – Osiedle Słoneczne – Plac Rodła. Szczytówka, pomaga linii B.
* '''E''' – Osiedle Bukowe – Plac Szarych Szeregów (d. Sprzymierzonych - po gówno zmieniali nazwę). Coś jak D, tyle że rzekomo wspomaga linię A, jednak jedzie gdzie indziej, czyli nie wspomaga. Gdy latały na niej [[Ikarus 280|Ikarsuski]] na Gdańskiej, autobusy tejże linii potrafiły osiągać prędkość dźwięku, co nie było trudne, wożąc powietrze.
* '''E''' – Osiedle Bukowe – Plac Szarych Szeregów (d. Sprzymierzonych - po gówno zmieniali nazwę). Coś jak D, tyle że rzekomo wspomaga linię A, jednak jedzie gdzie indziej, czyli nie wspomaga. Na Gdańskiej kierowcy potrafią osiągać prędkość światła, co nie jest trudne, gdy wozi się powietrze.
* '''F''' – z Placu Rodła na Osiedle Chemik. Pospieszna wersja 107, tyle że dwa razy droższa (czas przejazdu w praktyce jest taki sam).
* '''F''' – z Placu Rodła na Osiedle Chemik. Pospieszna wersja 107, tyle że dwa razy droższa (czas przejazdu w praktyce jest taki sam).
* '''G''' – Plac Rodła – Wielgowo Bryczkowsiego. Połączenie linii pospiesznych i 73.
* '''G''' – Plac Rodła – Wielgowo Bryczkowsiego. Połączenie linii pospiesznych i 73.

Wersja z 14:34, 31 maj 2010

Linie autobusowe w Szczecinie – bo nie samymi bimbajami Szczecin żyje.

Linie zwykłe

Szczecińskie

Czyli te, które tłuką się tylko po Szczecinie.

  • 51 – z Kołłątaja na Osów. Po drodze mija ogródki działkowe, trzeba więc uważać na łopaty, motyki i grabki. W dni robocze autobusy na tej linii robią na zmianę kółko na 51 i 78.
  • 52 – z Tkackiej na Wyspę z Pucka. Kolejna linia działkowa. Przez 20 lat jeździły tam złomy, potem puszczali inne złomy. Później dla tej linii kupiono 3 Neoplany, ale i tak jeżdżą tam Volvo B10MA.
  • 53 – z Pomorzan do stoczni. Jedna z najdłuższych linii, robi wielkie koło wokół centrum, którego objeżdżenie trwa jakieś 50 minut (wg rozkładu).
  • 54 – linia zakładowa, jedzie z Basenu Górniczego przez Kijewo do ,,Agryfu". Przeważnie jednak smród padliny odstrasza kierowców, którzy zwykle zawracają w Kijewie.
  • 55 – znowu z Basenu pod Autostradę (zonk?). Co ciekawe, przez 365 czy 366 dni w roku ma identyczny rozkład i przez cały dzień jedzie co 20 minut.
  • 55 bis – z Podjuch na Smoczą. Najkrótszy twór w Szczecinie. 4 przystanki, 5 minut, 0 ludzi.
  • 56Basen – Dąbie Osiedle. Po drodze ma 6 przystanków na żądanie i 4 normalne. Ewenement na skalę światową!
  • 57 – Kołłątaja – Warszewo. Nikt jej nie lubi, bo jedzie 20 minut, a może 10 na skróty.
  • 58 – Stocznia – Gocław. Autobusem 30 minut, tramwajem 10.
  • 59 – z Placu Rodła na Golęcin. Jeździ raz na ruski wiek. Nie polecam.
  • 60 – Cukrowa – stocznia. Do Derdowskiego wozi czyste powietrze, dalej wozi brudne powietrze.
  • 61 – Dworzec Gówny – Podjuchy. Gdzieś przez pierwsze 15 minut tłok, potem wozi powietrze. Ten fakt nie zmienia się, mimo iż uruchomiono linie 61 bis, 81 i 83.
  • 61 bis – Plac Zwycięstwa – Auchan. Twór mający wspomagać linię 61, jednak słabo to jej wychodzi.
  • 63 – z Kołłątaja gdzieś na Skolwin. Kolejna długa linia. Ponieważ już jakieś 5 lat są na Skolwinie remonty, nie wiadomo gdzie teraz jedzie.
  • 64 – z Dąbia na Klucz. Szkoda że nie jedzie do zamka od drzwi.
  • 65 – z Basenu na Bukowe. Najbardziej oblegana linia na prawobrzeżu, dowożąca głównie moherów, którzy wyemigrowali na krańce wschodnie miasta.
  • 66 – Osiedle Bukowe – Żydowce. Linia dla Żydów, dlatego jeździ rzadko i Niemcy lubią czasem się nią przejechać.
  • 67 – z K. Miarki (metrowej) do stoczni. Na tej linii kursują przegubowce po to, aby przewozić więcej powietrza za każdym kursem.
Plik:Autobus po przeglądzie.jpg
Autobus linii 68 czeka na odjazd
  • 68Plac Rodła – Kormoranów. Podobno miała odciążyć linię 107. Prawda jest jednak taka, że zawsze przyjeżdża minutę po ,,stosiódemce".
  • 69 – z Kołłątaja przez Rugiańską momentami do Ludowej. Cholera jedna wie po co ta linia, jednak zawsze trafi się tam przegub.
  • 70 – Dworzec Główny – Urząd Miejski. Najmniejszy pojazd na tej linii to melon, a największy to Autosan H6. Może to dlatego że po drodze mija teatr?
  • 71 – z Basenu Górniczego na Słoneczne. Coś jak 65, nawet trasa podobna.
  • 73 – z Basenu Górniczego na Basen Górniczy. Piechotą w minutę, autobusem w godzinę. Kit z tym że autobus robi po drodze 33 km, a człowiek 33 m. Najdłuższa linia w mieście.
  • 74 – Bezrzecze – Zakłady Piekarnicze. Po cholerę ta linia?
  • 75 – z Krzekowa na Dworzec Główny. Najbardziej oblegana linia w mieście. Niby jeździ co 5 minut, ale tłok jest.
  • 76 – z Tkackiej (czasami jeszcze Heyki) do Nabrzeża Ewa lub Logistycznej. Zależy od humoru kierowcy.
  • 77 – Osiedle Bukowe – Osiedle Kasztanowe. Po drodze dużo hipermarketów, a jak wiadomo dużo marketów = dużo babć.
  • 78 – Kołłątaja – Osiedle Arkońskie. Linia stworzona po to, aby kierowcy na 51 się nie nudzili.
  • 79 – z Basenu Górniczego na Jezierzyce. Wozi leśne z jakiegoś zadupia na Basen Górniczy. I to przegubami!
  • 80 – Osiedle Arkońskie – Zakłady Piekarnicze. To samo co 79, tyle że to powietrze wozi się gdzie indziej i solówkami.
  • 81 – z Dworca Głównego przez Przecław do Kołbaskowa. Podobno miała odciążyć 61, jednak to się nie sprawdza.
  • 82 – Kołłątaja – Krucza Dom Kombatanta. Linia zrobiona po to, aby emeryci mieli czym dojechać pod Manhattan. Tylko czemu raz na godzinę?
  • 83Plac Kościuszki – Bęgardowo Szkoła. Wsiobus mający odciążyć 61, chociaż 11 kursów dziennie to trochę mało... Dowozi głównie wiochmenów, z czego 80% to mochery.
  • 84 – Basen Górniczy – Kijewo. Kiedyś było to 54 bis, ale ponieważ najczęściej na wyświetlaczach widniało "BIS 54" przenumerowano tą linię.
  • 87 – Kołłątaja – Podbórzańska. Nie pytać się po co ta linia, ja też tego nie wiem.

Szczecińsko-polickie i polickie

Dostaliśmy łapówkę od władz Polic, to piszemy.

  • 101 – z Placu R. do Jasienicy. Długie to i niepotrzebne. Czasem zahaczy o zakłady chemiczne.
  • 102 – Gocław – Police Szkoła. Ulubiona linia kierowców, którzy kochają zapah alkoholu i krwi w autobusie oraz są uzależnieni od adrenaliny.
  • 103 – Głębokie – Police Rynek – Zakłady Chemiczne. Borem, lasem, pod truciciela.
  • 106 – też z Głębokiego na Rynek, ale 15 minut krócej.
  • 107 – z Placu Rodła na Osiedle Chemik. Niby pierdoła, ale ludu jedzie dużo.
  • 109 – Rynek – Szkoła. Taka sobie linia szkolna, co dostała numerek i się cieszy.
  • 110 – z Rynku na Siedlice. Po cholerę to, robi jakieś 5 kursów dziennie.
  • 111 – z zajezdni do Rynku. Jak kierowca miły, to i do Jasienicy zajedzie.

Linie pospieszne

To to czerwone, co zawsze omija twój przystanek i jest dwa razy droższe niż zwykły autobus.

  • A – Osiedle Bukowe – Studzienna. Często na tej linii kierowcy potrafią wyciągnąć prękość nadświetlną, nawet jeśli jadą Solarisem z ogranicznikiem do 70 km/h.
  • B – ze Słonecznego na Arkońskie. Średnie opóźnienie na tej linii wynosi około 40 minut.
  • C – Osiedle Kasztanowe – Plac Rodła. W szczycie co 10 minut, poza szczytem co 40, w weekendy co 80 minut – witamy w Szczecinie!
  • D – Osiedle Słoneczne – Plac Rodła. Szczytówka, pomaga linii B.
  • E – Osiedle Bukowe – Plac Szarych Szeregów (d. Sprzymierzonych - po gówno zmieniali nazwę). Coś jak D, tyle że rzekomo wspomaga linię A, jednak jedzie gdzie indziej, czyli nie wspomaga. Na Gdańskiej kierowcy potrafią osiągać prędkość światła, co nie jest trudne, gdy wozi się powietrze.
  • F – z Placu Rodła na Osiedle Chemik. Pospieszna wersja 107, tyle że dwa razy droższa (czas przejazdu w praktyce jest taki sam).
  • G – Plac Rodła – Wielgowo Bryczkowsiego. Połączenie linii pospiesznych i 73.

Linie nocne

To te, co zawsze obudzą cię w nocy i też są dwa razy droższe niż normalny autobus.

  • 521 – nocny klon linii 75. Różni się jednak frekwencją – spada o około 100%.
  • 522 – Osiedle Kasztanowe – Dąbie Osiedle – Kormoranów – Warszewo. Pierwszy tasiemiec. Na tej linii uchowały się ostatnie Ikary z PKSu.
  • 523 – z Wiszesława do Cukrowej, w porywach do Przecławia. Jeszcze nie tasiemiec, ale krótka linia to nie jest. Jak wszystkie nocne wozi powietrze.
  • 524 – z Pomorzan na zajezdnię w Policach. Drugi tasiemiec. Raz na tydzień (!) pojedzie na Jasienicę.
  • 525 – Krzekowo – Wiszesława. Coś jak 523, tyle że mija Las Arkoński.
  • 526 – z Dworca Głównego na zajezdnię Police. Trzeci tasiemiec, linia, którą ceni sobie każdy kierowca. Nie dziwię się. Jeżdżą nią menele na dworzec kolejowy w Szczecinie by się przespać. Polecam pierwszy kurs do dworca. Wówczas jest czeka Was mnóstwo atrakcji.
  • 527 – Dworzec Głowny – Krzekowo – Bezrzecze momentami. Podobne do 521, ale to nie to samo.
  • 528 – z Pomorzan na Gumieńce. Linia OK, tylko po kiego chCenzura.pnga jedzie przez Dworzec Gł.?!
  • 529 – z Placu Rodła na Krzekowo. Któryś tam tasiemiec, który w razie niebezpieczeństwa ucieka na Głębokie się utopić.
  • 530 – Plac Rodła – Podbórzańska. Taka to linia, że aż szkoda pisać.
  • 531 – z Bukowego na Krzekowo. Jeszcze jeden tasiemiec, chyba piąty. Kursuje co 40 minut – wyjątkowo często jak na Szczecin.
  • 532 – znowu z Bukowego na Arkońskie lub Osów. Ostatni już tasiemiec. Ma identyczną trasę jak linia B, nawet też jeździ wyjątkowo często – co 40 minut.
  • 533 – Dąbie Dworzec – Klucz. Jedna z dwóch linii, podczas której kierowca ma 2 godziny snu w zajezdni.
  • 534 – Bukowe – Wielgowo. Na tej linii jest system 1-2-1: jedno kółko, dwie godziny snu i jeszcze jedno kółko. Wymarzona linia dla śpiochów.