Sąd Ozyrysa: Różnice pomiędzy wersjami
M (drobne) |
M (+szablon nawigacyjny) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SadOzyrys.jpg|thumb|right|300px|Ale impra!]] |
[[Plik:SadOzyrys.jpg|thumb|right|300px|Ale impra!]] |
||
{{t|Sąd Ozyrysa|Sąd Umarłych}}[[hazard]]owa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Prawd”. Dyskoteka należała do [[Ozyrys]]a. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi. |
|||
== Zasady gry == |
== Zasady gry == |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka [[choleryk]]ów, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, [[Sachmet]], przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla [[Chirurg|chirurgów]] plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę [[krokodyl]]a, kadłub [[lampart]]a i nogi [[świnia|świni]]. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego. |
Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka [[choleryk]]ów, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, [[Sachmet]], przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla [[Chirurg|chirurgów]] plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę [[krokodyl]]a, kadłub [[lampart]]a i nogi [[świnia|świni]]. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego. |
||
<br clear=all> |
|||
{{mitologia egipska}} |
|||
[[Kategoria:Mitologia egipska]] |
[[Kategoria:Mitologia egipska]] |
Wersja z 04:28, 8 maj 2011
Szablon:Thazardowa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Prawd”. Dyskoteka należała do Ozyrysa. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.
Zasady gry
Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był Anubis, zaś przyzwoitka Thot zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy serce przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.
Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka choleryków, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, Sachmet, przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla chirurgów plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę krokodyla, kadłub lamparta i nogi świni. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.