Tramwaje w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Linie tramwajowe w Szczecinie''' – chluba [[Szczecin]]a, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami. |
'''Linie tramwajowe w Szczecinie''' – chluba [[Szczecin]]a, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami. |
||
Tramwaje są obsługiwane przez [[Zajezdnia Pogodno|Zajezdnię Pochmurno]] i [[Zajezdnia Golęcin|Zajezdnię Zadupie]]. |
Można tu spotkać stare, dobre Konstale oraz całkiem nówka sztuka nie śmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez [[Zajezdnia Pogodno|Zajezdnię Pochmurno]] i [[Zajezdnia Golęcin|Zajezdnię Zadupie]]. |
||
* '''1''' – toczy się z Potulickiej do Zajezdni Pogodno. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Niektóre kursy wożą bachorów w sobotę na Jezioro Głębokie. |
* '''1''' – toczy się z Potulickiej do Zajezdni Pogodno. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Niektóre kursy wożą bachorów w sobotę na Jezioro Głębokie. |
Wersja z 20:12, 13 cze 2011
Linie tramwajowe w Szczecinie – chluba Szczecina, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami. Można tu spotkać stare, dobre Konstale oraz całkiem nówka sztuka nie śmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez Zajezdnię Pochmurno i Zajezdnię Zadupie.
- 1 – toczy się z Potulickiej do Zajezdni Pogodno. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Niektóre kursy wożą bachorów w sobotę na Jezioro Głębokie.
- 2 – z Dworca Niebuszewo do Basenu Górniczego. Do 2007 roku chodziła do Dworcowej.
- 3 – z Pomorzan do Lasu Arkońskiego, czyli od zadupia do zadupia. Każdy tramwaj, który był tam chociaż raz, najdalej po roku był skasowany. Jeżeli planujesz jechać „trójką” weź leki uspokajające, stoper i oczekuj.
- 4 – z Potulickiej na Pomorzany. Kursuje tylko w dni dowozu bachorów do szkół do 18:00.
- 5 – jedzie z Krzekowa do stoczni, jak można się domyślić, ostatnio ma duże wzięcie.
- 6 BIS - Wspomagała "szóstkę", dowożąc w godzinach szczytowych stoczniowców. Po upadku stoczni upadła i ona. Obecnie nie istnieje.
- 6 – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław. Ponieważ na całej długości tory się ledwo trzymają, podstawą tej linii to dopiero co zmodernizowane stopiątki.
- 7 – z Basenu Górniczego do Krzekowa. "Reprezentacyjna" linia Szczecina, więc nic dziwnego, że tylko po niej jeżdżą niskopodłogowe Słingi.
- 8 – pływa pomiędzy Basenem Górniczym a Gumieńcami. Ta linia w pierwszej kolejności kiedyś będzie mieć niską podłogę. Jedzie koło Cmentarza Centralnego – w związku z tym jest dużo różnych dziwnych pasażerów. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać pływające tramwaje. Niedawno wyremontowano na jej trasie większość torowisk, po to, aby nowe niskopodłogowe tramwaje miały po czym jeździć, jednak na niedługo przed ich przybyciem obsługę linii zlecono innej zajezdni, przez co nadal na jeżdżą na niej stopiątki, co najwyżej wyremontowane. Po dwóch miesiącach, od przybycia nowych tramwajów, obsługę kilku składów zlecono zajezdni, która je posiada. Jednak ta nadal wysyła na linię stopiątki.
- 8 BIS – od Gumieniec do Dworcowej. Szczytówka, krąży w dni powszednie wspomagając „ósemkę”. Wsiadając do niej na Wyszyńskiego, nie zdziw się, że zamiast pojechać do Basenu Górniczego trafisz na Dworcową.
- 9 – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, ale ludzi jeździ tyle samo. Zero.
- 10 - Linia widmo. W latach 80-tych zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł.
- 11 – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo, że naszą cudną stocznie dawno PO sprzedało, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
- 12 – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem.