Assassin's Creed II
Assassin’s Creed II – gra komputerowa, kontynuacja wydanego w 2007 roku Assassin's Creed. Gra opowiada historię Edzio Ezio Auditore, który jest asasynem[1].
Rozgrywka
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć konno, rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z pistoletu wbudowanego w jego ukryty nóż[2], a nawet latać.
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych Włoszech. Ezio bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i papieżem Rodrigo Borgia, ale jest on nie ważny i nikt oprócz nich[3] się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór i okradaniem skrzynek ze skarbami.
Broń
Ezio posługuje się przeróżnym orężem od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie Battelaxy, których sam terminator by sie nie powstydził. Oto niektóre z nich:
- Nóż do krojenia warzyw - idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki.
- Zwykły miecz - nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników, idealny do sprzedania na złom.
- Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) - magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej ręce[4], można nim kroić kamienie oraz kości naszych wrogów.
- Battelaxe - topór bojowy, tak jak niezwykły miecz nosi się go w dwóch rękach, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela albo dostać zakwasów od jego podnoszenia.
- Halabarda (pieszczotliwie włócznia, albo kijek) - można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników.
- Ukryte ostrze - zwykłe ostrze, tyle że ukryte, gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć ale jak dotąd nikomu się to nie udało.
- Trucizna - modyfikacja tego wyżej, idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam myszy.
- Pistolet - kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć[5].
- Pięści - bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji.
- Petardy dymne - służą do odwrócenia uwagi przeciwników, wyglądają jak piłeczki golfowe.
Pieniądze
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. Pieniądze można zdobywać na wiele sposobów, między innymi okradając ludzi, okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego miasta, okradając złodziei którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość monet. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz "leków" (dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej). Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu.
Willa
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim miastem. Owo wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym żulem tamtych czasów, wujkiem Mario. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych obywateli, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu.
Ciekawostki
- Ezio jest podejrzewany o skłonności homoseksualne i związek z Leonardem.
- Jest to także jedyny człowiek, który może nosić ze sobą nieskończoną ilość monet i nie zwiększyć swojej wagi.
- Podobnie jak jego poprzednik, Altair, Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana.
- Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber.
- Ezio ma wuja imieniem Mario - jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: "It's-a-me-Mario".
- Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce.
Uzależnienie
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś UZALEŻNIONY
- Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie,
- Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura,
- Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja...
- Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone,
- Wypalasz sobie na piersi symbol asasynów,
- Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów,
- Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m,
- Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku - szatach asasyna.
- Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami,
- Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino,
- Petardy dymne - nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka,
- Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka),
- Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!!!
- Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika,
- Idziesz na ustawkę z papieżem,
- Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża,
- Jesteś kurierem na poczcie,
- Montujesz gołębnik na dachu,
- Wydaje ci się, że używasz orli wzrok,
- Szukasz glyfów i rozmyślasz kim jest OBIEKT 16,
- Twoje hobby to zabijanie,
- Czaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar,
- Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja.
- Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki,
- Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się,
- Idziesz na ustawkę z dresami bez broni,
- Czemu te leki nie dziłają!?
- Piłki golfowe też?!
- Ucieczka przez dach? Nie umiesz?
- Desynchronizacja...
- Recuiescat in pace.