Azory (Kraków)
Azory – krakowskie osiedle, wchodzące w skład Prądnika Białego. Jedno z najniebezpieczniejszych miejsc w Krakowie, gdzie jest niezbędna broń biała (np. nóż, maczeta, kastet) lub miotacz ognia.
Pochodzenie nazwy
Prawdopodobnie pochodzi od legendarnego przywódcy Azorów – psa Azora.
Mieszkańcy
- Dresiarze – powszechna grupa społeczna na Azorach. Są niebezpieczni, groźniejsi nawet od dresów z Nowej Huty.
- Menele – także powszechnie występująca grupa społeczna na Azorach. Nieudacznicy życiowi, stoją pod sklepami lub straganami z papierosem i/lub napojem alkoholowym.
- Palacze papierosów – bardzo liczna grupa (wszyscy stanowią około 70% osiedla, nie licząc inteligentów, normalnych ludzi i dzieci oraz młodzieży nienależącej do nastoletnich chamów), stosunkowo podobni do meneli, zwykle słabo wykształceni, lubią palić na klatkach schodowych zaśmierdzając je. Są denerwujący i trzeba unikać dymu z ich szlugów, najlepiej poprzez zatkanie nosa tudzież wsadzenie go do ubrania. Zbyt długie przebywanie w ich pobliżu może spowodować zatrucie czadem i nikotyną z papierosów.
- Małe chamy – dzieci do 10 lat, które zwykle ewoluują w nastoletnich chamów (zwykle działają także pod ich patronatem).
- Nastoletnie chamy – zazwyczaj należą do jednej z powyższych grup lub planują wyewoluować w nie. Bardzo często mają rodziców-alkoholików. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje ich brak kultury osobistej i moralności, a także to debile, którzy mają duże problemy ze zdaniem do następnej klasy. Ich inteligencja pozwala tylko na podejmowanie podstawowych czynności, takich jak potrzeby fizjologiczne i kupowanie produktów. Zaczepiają niewinnych ludzi, czasem biją, kradną, plują i tym podobne. Są miłośnikami palenia tytoniu, co często skutkuje niskim wzrostem. Często atakują grupowo i należy ich się wystrzegać.
- Małe pudziany – w wieku 5–8 lat. Są bardzo silne jak na swój wiek, potrafią uderzyć siłą na poziomie nawet 13-latka. Dużo klną, ale nie są niebezpieczne dla otoczenia. Kontrolę nam nimi zwykle sprawnie może przywrócić wrzeszczący moher.
- Piromani – lubią robić ogniska i spalać różne rzeczy. Nie stanowią zbyt licznej części, ale nie są zbyt rzadcy.
- Normalni ludzie – w przeciwieństwie do innych miejsc stanowią mniejszy procent.
- Inteligenci – rzadki gatunek na Azorach. Jest tępiony przez dresiarzy i nastoletnich chamów.
- Melepety – osobniki najczęściej w wieku gimnazjalno-licealnym. Wyróżniają się brakiem odpowiedzialności i pierdołowatością. Nudziarze, nieskorzy do imprezowania, większość czasu wolnego spędzają w domach kolegów, najczęściej również melepet, gdzie pierdzą w tapczan, vapują i grają na telefonach.
Szkolnictwo
Azory posiadają kilka szkół podstawowych i gimnazjów, w których występuje wpierdolokracja, a słabsi bez układów ulegają silniejszym. Kontrolowanie przez dyrektorów i nauczycieli jest śladowe, a uczniowie nie podlegają większym karom za bójki. Uczęszczający tam zwykle mają charakter Erica Cartmana – lubią się wyśmiewać z różnych ułomów, dlatego te szkoły są piekłem dla dzieci niepełnosprawnych i integracyjnych, które przeprowadzają się do szkół specjalnych lub szkół z oddziałami integracyjnymi.
Mimo wielu nastoletnich chamów w szkołach znajdują też się osoby dość inteligentne, które dzielą się na dwie podgrupy:
- Kujony – skoro nawet w normalnych szkołach są ofiarami innych, to co dopiero mówić o szkołach azorskich. Ich korzyści szkolne kończą się na wielu piątkach i szóstkach, przez co często zmieniają szkołę na inną.
- Inteligentni silni – osoby umiejące się obronić, które nie są ofiarami różnej maści chamów i dresiarzy, są darzeni szacunkiem.
- Autyści i tym podobni – osoby mądre, lecz zachowujące się dziwnie, przez co są również ofiarami oszustw i silniejszych.
Wniosek jest więc następujący: jeżeli jesteś silny i lubisz się bić, a dyrektor cię karze zbyt surowo – znalazłeś idealną szkołę. Jeżeli zaś jesteś słaby, nie jesteś ziomkiem kogoś silniejszego lub masz jakieś zaburzenia psychiczne lub rozwojowe – zostań w swojej integracyjnej szkole.
Uzbrojenie
Przeciętny mieszkaniec tego osiedla posiada następujące bronie:
- Kastet – broń przydatna dla tych, którzy chcą w łatwy i szybki sposób schować swoją broń w kieszeni dresu, który jest oficjalnym strojem azorzanina.
- Maczeta – dzięki tej broni, używanej głównie przez kiboli azorskich, podzielonych na Wiślaków i Craxiarzy, Azory stały się bardziej rozpoznawalne nie tylko w Krakowie, ale też poza jego granicami. Jest niezwykle ważnym elementem życia przeciętnego mieszkańca Azorów – używa się jej nawet do smarowania bułek dżemem lub masłem.
- Nóż – występuje w kilku odmianach, podobnie jak kastet jest bardzo poręczną i wygodną bronią, którą można schować w kieszeni. W przeciwieństwie do maczety, jest częściej używany i użyteczniejszy, gdy nie ma ustawek i innych stanów nadzwyczajnych.
Miejsca
- Pętla autobusowa na Azorach – umożliwia kontakt z resztą miasta, tutaj dojeżdżają autobusy 130, 138, 140, 168 i 173;
- Plac zabaw na Azorach – są na nim boiska do koszykówki (choć często używane do grania w piłkę), dwa domki, siłownia i mur, na którym graficy azorscy malują piękne rysunki;
- Górka na ulicy Pużaka – najpopularniejsze na Azorach miejsce do jazdy na sankach i nartach w zimie;
- Sklep spożywczy „Lewiatan”;
- Kasyno – centrum dowodzenia azorskiej patologii, znajduje się w zachodniej części osiedla, naprzeciwko bloków Jaremy 23 i 25 – miejsca o największej koncentracji dresiarzy;
- Sklep „To i owo” – znajduje się obok kasyna, często można pod nim spotkać żuli;
- Kościół przy Chełmońskiego – miejsce schadzek osiedlowych monitoringów;
- i wiele, wiele innych.
Architektura
Zdecydowana większość budynków azorskich to bloki, aczkolwiek na niektórych ulicach dominują domy jednorodzinne.