Counter-Strike: Source: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (kiedyś się poprawi opisy, jak już art będzie bliżej końca niż początku)
Linia 7: Linia 7:


=== Hostage Rescue ===
=== Hostage Rescue ===

Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia [[zakładnik]]ów i zabijają CT'ków, a CT muszą zabijać Terro i odbić zakładników. Jeżeli zabiją wszystkich Terro, od razu [[Zwycięstwo|wygrywają]]. Proste? Proste.
Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia [[zakładnik]]ów i zabijają CT'ków, a CT muszą zabijać Terro i odbić zakładników. Jeżeli zabiją wszystkich Terro, od razu [[Zwycięstwo|wygrywają]]. Proste? Proste.


=== Inne ===
=== Inne ===

Istnieją też inne tryby, lecz i tak wszyscy grają na tych dwóch.
Istnieją też inne tryby, lecz i tak wszyscy grają na tych dwóch.


== Broń ==
== Broń ==

=== Pistolety ===
=== Pistolety ===
Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.
Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.

*{{t|Glock|400$}} przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na [[żołędzie]].
*{{t|Glock|400$}} przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na [[żołędzie]].
*{{t|USP|500$}} zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma [[wiadro|hełmu]]. Strzela amunicją .45 ACP i ma [[tłumik]], więc można się pobawić w Agenta 47.
*{{t|USP|500$}} zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma [[wiadro|hełmu]]. Strzela amunicją .45 ACP i ma [[tłumik]], więc można się pobawić w Agenta 47.
Linia 28: Linia 24:
=== Shotguny ===
=== Shotguny ===
Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.
Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.

*{{t|M3|1700$}} najlepszy [[shotgun]], celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro hedem, ten się wku{{cenzura3}}wi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
*{{t|M3|1700$}} najlepszy [[shotgun]], celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro hedem, ten się wku{{cenzura3}}wi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
*{{t|XM1014|3000$}} automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość ''strzał w [[głowa|łeb]] i ded!''.
*{{t|XM1014|3000$}} automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość ''strzał w [[głowa|łeb]] i ded!''.



=== SMG ===
=== SMG ===
Broń dla Killerów i Psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.
Broń dla Killerów i Psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.
* {{t|Steyr TMP|1250$}} coś jak micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają bo ''superancki ma dżwiek wystszalu'' Do Heda w kasku starczą 3-4 strzały.

* {{t|MAC 10|1400$}} strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
* '''Steyr TMP'''(1250$) Coś jak micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają bo ''superanchi ma dżwiek wystszalu'' Do Heda w kasku starczą 3-4 strzały.
* {{t|MP5|1500$}} najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej serii.
* '''Mac 10'''(1400$) Strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
* {{t|UMP|1700$}} najcelniejszy SMG, ponieważ wolno strzela i jest celny. (?) Zadaje duże obrażenia i jest najlepszym SMG obok Mp5. Ale jednak wolno strzela i na bliższe odległości jak i na duże jest taki sobie, chyba że ktoś cię nie widzi.
* '''Mp5'''(1500$) Najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej seri countera.
* {{t|P90|2350$}} zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.
* '''UMP'''(1700$) Najcelniejszy SMG, ponieważ wolno strzela i jest celny. (?) Zadaje duże obrażenia i jest najlepszym SMG obok Mp5. Ale jednak wolno strzela i na bliższe odległości jak i na duże jest taki sobie, chyba że ktoś cię nie widzi.
* '''P90'''(2350$) Zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dlasze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.



{{FPS}}
{{FPS}}

Wersja z 12:50, 14 kwi 2014

Szablon:T ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z 2000 roku. Instalujesz, wchodzisz na serwer i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Istnieją różne, niezwykle rozbudowane tryby rozgrywki.

Tryby rozgrywki

Bomb Defuse

Losowy terrorysta ot tak po prostu dostaje do łapy bombę, którą musi zaplantować w jak najkrótszym czasie i pierwszej okazji, gdy na Bomb Zone nie ma żadnego CT (żywego), aby nie został zalany falą wulgaryzmów od jego niezwykle uprzejmych kolegów na Non Steamie. Jeżeli bombę ma n00b i nie wie co z nią zrobić, zazwyczaj dostaje bana, a przy odrobinie szczęścia i friendly fire zabija go nożem miły pan z drużyny HS, zabierając mu ją. Zadanie CT jest nieco trudniejsze (właśnie dlatego wszyscy kozacy, dresiarze i wnerwieni maniacy CS'a dołączają do T). Muszą oni rozbroić bombę i/lub zabić wszystkich T/CT. Pomijając fakt, że mają oni lepszy wybór broni od T, ich zadanie jest nieco łatwiejsze. Lecz nie daj się zwieść! Gdy jakiś pro-terro dobierze się do Famasa/Auga/M'ki grając CT, masz przesrane. O ile jesteś normalnym człowiekiem spędzającym wolny czas na graniu w CS'a, nie masz szans z takim typem, o tyle jeżeli grasz w Source od 2004 roku 25/8 na dobę i jesteś pro, masz jakieś szanse. Jeżeli chodź trochę zlamisz – HEAD SHOT! You loose!

Hostage Rescue

Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia zakładników i zabijają CT'ków, a CT muszą zabijać Terro i odbić zakładników. Jeżeli zabiją wszystkich Terro, od razu wygrywają. Proste? Proste.

Inne

Istnieją też inne tryby, lecz i tak wszyscy grają na tych dwóch.

Broń

Pistolety

Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.

  • Szablon:T przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na żołędzie.
  • Szablon:T zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma hełmu. Strzela amunicją .45 ACP i ma tłumik, więc można się pobawić w Agenta 47.
  • Szablon:T broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą się się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć przeciwnika. Za drogi jak na swoje możliwości.
  • Szablon:T kosztuje tylko 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek.
  • Szablon:T ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra broń.
  • Szablon:T pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle.

Shotguny

Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.

  • Szablon:T najlepszy shotgun, celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro hedem, ten się wkuCenzura2.svgwi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
  • Szablon:T automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość strzał w łeb i ded!.

SMG

Broń dla Killerów i Psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.

  • Szablon:T coś jak micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają bo superancki ma dżwiek wystszalu Do Heda w kasku starczą 3-4 strzały.
  • Szablon:T strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
  • Szablon:T najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej serii.
  • Szablon:T najcelniejszy SMG, ponieważ wolno strzela i jest celny. (?) Zadaje duże obrażenia i jest najlepszym SMG obok Mp5. Ale jednak wolno strzela i na bliższe odległości jak i na duże jest taki sobie, chyba że ktoś cię nie widzi.
  • Szablon:T zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.