Counter-Strike: Source: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 34: Linia 34:
* {{t|UMP|1700$}} w prawdziwym życiu jest to celny, szybkostrzelny i mocny karabinek taktyczny strzelający właściwie bez odrzutu, jednak w CS'ie gdy mamy tę broń to zabije nas nawet koleś z glockiem, w skrajnych przypadkach nawet koleś z nożem. Może i jest celny, ale podstawowe rzeczy typowe dla peem'ów takie jak szybkostrzelność, odrzut i siła ognia są po prostu zjebane. Nie kupujemy.
* {{t|UMP|1700$}} w prawdziwym życiu jest to celny, szybkostrzelny i mocny karabinek taktyczny strzelający właściwie bez odrzutu, jednak w CS'ie gdy mamy tę broń to zabije nas nawet koleś z glockiem, w skrajnych przypadkach nawet koleś z nożem. Może i jest celny, ale podstawowe rzeczy typowe dla peem'ów takie jak szybkostrzelność, odrzut i siła ognia są po prostu zjebane. Nie kupujemy.
* {{t|P90|2350$}} zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Właściwie wszystko ma lepsze jak kałach, ale coś spowodowało że mniej wygodnie i trudniej się z niego strzela, poćwicz recoila. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.
* {{t|P90|2350$}} zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Właściwie wszystko ma lepsze jak kałach, ale coś spowodowało że mniej wygodnie i trudniej się z niego strzela, poćwicz recoila. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.


=== Karabiny ===
Najważniejsza broń w grze. Zadaje większe obrażenia niż SMG i po prostu z nimi czujemy się pewniej, więcej zabijamy oraz mniej giniemy.

* {{t|Galil|2000$}} zadaje porządne obrażenia, mniej kosztuje, ma aż pięć(!) naboi więcej i ma taki sam rozrzut naboi od kałacha, jednak mimo tego jest mniej celny na dalsze odległości i obrażenia reż ma mniejsze. Kupować gdy potrzeba zaoszczędzenia 500$ jest po prostu konieczna, na przykład gdy braknie nam na kevlar i hełm.

* {{t|Famas|2000$}} broń z największym rozrzutem naboi w grze jeżeli walimy full auto, ciężka i ma 25 naboi w magazynku. Wszystko wskazuje na to że ta broń to beznadzieja, ale jest to jeden z najlepszych jebaczy w grze ze względu na niską cenę, duży dmg i tryb burst fire, który wypluwa 3 naboje kończące swoją podróż w równym rządku. Żeby kogoś zamordować wystarczy włączyć tryb burst prawym przyciskiem i kliknąć na przeciwnika 2 razy lewym przyciskiem.

* {{t|AK-47|2500$}} automatyczny kałasznikow wyprodukowany w 1947 roku. Ma wysoki odrzut i rozrzut naboi, jednak gdy strzelamy 2 nabojami z krótkimi przerwami (niczym pr0 g4m3r!) to zabijamy przeciwnika 3-5 kulkami w ciało, 1 w goły łeb oraz 2 w hełm.

* {{t|M4A1|3100$}} fajnie wygląda, fajnie brzmi, bez tłumika zadaje duże obrażenia a z tłumikiem jest taki jak MP5 z większym dmg. Jednak z tłumikiem zadaje połowe mniejsze obrażenia a bez tłumika można śmiało powiedzieć że ma większy rozrzut niż kałach jeżeli strzelamy full auto. (niczym j3b4ny n00b3k) Jednak doświadczeni gracze zazwyczaj dokręcają tłumik i zaczynają wycinać wszystkich na serwerze.




{{FPS}}
{{FPS}}

Wersja z 18:30, 9 sty 2015

Szablon:T ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z 2000 roku. Instalujesz, wchodzisz na serwer i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Istnieją różne, niezwykle rozbudowane tryby rozgrywki.

Tryby rozgrywki

Bomb Defuse

Losowy terrorysta ot tak po prostu dostaje do łapy bombę, którą musi zaplantować w jak najkrótszym czasie i pierwszej okazji, gdy na Bomb Zone nie ma żadnego CT (żywego), aby nie został zalany falą wulgaryzmów od jego niezwykle uprzejmych kolegów na Non Steamie. Jeżeli bombę ma n00b i nie wie co z nią zrobić, zazwyczaj dostaje bana, a przy odrobinie szczęścia i friendly fire zabija go nożem miły pan z drużyny HS, zabierając mu ją. Zadanie CT jest nieco trudniejsze (właśnie dlatego wszyscy kozacy, dresiarze i wnerwieni maniacy CS'a dołączają do T). Muszą oni rozbroić bombę i/lub zabić wszystkich T/CT. Pomijając fakt, że mają oni lepszy wybór broni od T, ich zadanie jest nieco łatwiejsze. Lecz nie daj się zwieść! Gdy jakiś pro-terro dobierze się do Famasa/Auga/M'ki grając CT, masz przesrane. O ile jesteś normalnym człowiekiem spędzającym wolny czas na graniu w CS'a, nie masz szans z takim typem, o tyle jeżeli grasz w Source od 2005 roku 25/8 na dobę i jesteś pro, masz jakieś szanse. Jeżeli chodź trochę zlamisz – HEAD SHOT! You loose!

Hostage Rescue

Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia zakładników i zabijają CT'ków, a CT muszą zabijać Terro i odbić zakładników. Jeżeli zabiją wszystkich Terro, od razu wygrywają. Proste? Proste.

Inne

Istnieją też inne tryby, lecz i tak wszyscy grają na tym pierwszym.

Broń

Pistolety

Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.

  • Szablon:T przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na żołędzie.
  • Szablon:T zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma hełmu. Strzela amunicją .45 ACP i ma tłumik, więc można się pobawić w Agenta 47.
  • Szablon:T broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą się się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć przeciwnika. Za drogi jak na swoje możliwości.
  • Szablon:T kosztuje tylko 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek.
  • Szablon:T ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra broń.
  • Szablon:T pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle.

Shotguny

Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.

  • Szablon:T najlepszy shotgun, celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro headem, ten się wkuCenzura2.svgwi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
  • Szablon:T automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość strzał w łeb i ded!. Staraj się wykorzystywać ściany, a gdy ktoś wylezie to wtedy nawalaj w lewy przycisk najszybciej jak się da.

SMG

Broń dla Killerów i Psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.

  • Szablon:T coś jak micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają bo superancki ma dżwiek wystszalu Do Heda w kasku starczą 3-4 strzały.
  • Szablon:T strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
  • Szablon:T najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej serii.
  • Szablon:T w prawdziwym życiu jest to celny, szybkostrzelny i mocny karabinek taktyczny strzelający właściwie bez odrzutu, jednak w CS'ie gdy mamy tę broń to zabije nas nawet koleś z glockiem, w skrajnych przypadkach nawet koleś z nożem. Może i jest celny, ale podstawowe rzeczy typowe dla peem'ów takie jak szybkostrzelność, odrzut i siła ognia są po prostu zjebane. Nie kupujemy.
  • Szablon:T zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Właściwie wszystko ma lepsze jak kałach, ale coś spowodowało że mniej wygodnie i trudniej się z niego strzela, poćwicz recoila. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.


Karabiny

Najważniejsza broń w grze. Zadaje większe obrażenia niż SMG i po prostu z nimi czujemy się pewniej, więcej zabijamy oraz mniej giniemy.

  • Szablon:T zadaje porządne obrażenia, mniej kosztuje, ma aż pięć(!) naboi więcej i ma taki sam rozrzut naboi od kałacha, jednak mimo tego jest mniej celny na dalsze odległości i obrażenia reż ma mniejsze. Kupować gdy potrzeba zaoszczędzenia 500$ jest po prostu konieczna, na przykład gdy braknie nam na kevlar i hełm.
  • Szablon:T broń z największym rozrzutem naboi w grze jeżeli walimy full auto, ciężka i ma 25 naboi w magazynku. Wszystko wskazuje na to że ta broń to beznadzieja, ale jest to jeden z najlepszych jebaczy w grze ze względu na niską cenę, duży dmg i tryb burst fire, który wypluwa 3 naboje kończące swoją podróż w równym rządku. Żeby kogoś zamordować wystarczy włączyć tryb burst prawym przyciskiem i kliknąć na przeciwnika 2 razy lewym przyciskiem.
  • Szablon:T automatyczny kałasznikow wyprodukowany w 1947 roku. Ma wysoki odrzut i rozrzut naboi, jednak gdy strzelamy 2 nabojami z krótkimi przerwami (niczym pr0 g4m3r!) to zabijamy przeciwnika 3-5 kulkami w ciało, 1 w goły łeb oraz 2 w hełm.
  • Szablon:T fajnie wygląda, fajnie brzmi, bez tłumika zadaje duże obrażenia a z tłumikiem jest taki jak MP5 z większym dmg. Jednak z tłumikiem zadaje połowe mniejsze obrażenia a bez tłumika można śmiało powiedzieć że ma większy rozrzut niż kałach jeżeli strzelamy full auto. (niczym j3b4ny n00b3k) Jednak doświadczeni gracze zazwyczaj dokręcają tłumik i zaczynają wycinać wszystkich na serwerze.