Counter-Strike: Source: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:source.jpg]]
'''Counter-Strike: Source''' – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z [[2000]] roku. Instalujesz, wchodzisz na [[serwer]] i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z kartą graficzną 32 MB.
'''Counter-Strike: Source''' – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z [[2000]] roku. Instalujesz, wchodzisz na [[serwer]] i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z kartą graficzną 32 MB.



Wersja z 20:01, 10 sty 2015

Counter-Strike: Source – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z 2000 roku. Instalujesz, wchodzisz na serwer i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z kartą graficzną 32 MB.

Tryby rozgrywki

Bomb Defuse

Losowy terrorysta ot, tak po prostu dostaje do łapy bombę, którą musi zaplantować w jak najkrótszym czasie i pierwszej okazji, gdy na Bomb Zone nie ma żadnego CT (żywego), aby nie został zalany falą wulgaryzmów od jego niezwykle uprzejmych kolegów na Non Steamie. Jeżeli bombę ma n00b i nie wie co z nią zrobić, zazwyczaj dostaje bana, a przy odrobinie szczęścia i friendly fire zabija go nożem miły pan z drużyny HS, zabierając mu ją. Zadanie CT jest nieco trudniejsze (właśnie dlatego wszyscy kozacy, dresiarze i wnerwieni maniacy CS-a dołączają do T). Muszą oni rozbroić bombę i/lub zabić wszystkich T/CT. Pomijając fakt, że mają oni lepszy wybór broni od T, ich zadanie jest nieco łatwiejsze. Lecz nie daj się zwieść! Gdy jakiś pro-terro dobierze się do Famasa/Auga/M-ki grając CT, masz przesrane. O ile jesteś normalnym człowiekiem spędzającym wolny czas na graniu w CS-a, nie masz szans z takim typem, o tyle jeżeli grasz w Source od 2005 roku 25 godzin na dobę i jesteś pro, masz jakieś szanse. Jeżeli chodź trochę zlamisz – HEAD SHOT! You lose!

Hostage Rescue

Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia zakładników i zabijają CT, a CT muszą zabijać T i odbić zakładników. Jeżeli zabiją wszystkich T, od razu wygrywają. Proste? Proste.

Inne

Istnieją też inne tryby, lecz i tak wszyscy grają na tym pierwszym.

Broń

Pistolety

Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.

  • Glock (400$) – przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na żołędzie.
  • USP (500$) – zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma hełmu. Strzela amunicją .45 ACP i ma tłumik, więc można się pobawić w Agenta 47.
  • SIG SAUER P226 (600$) – broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą się się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć przeciwnika. Za drogi jak na swoje możliwości.
  • Desert Eagle (650$) – kosztuje tylko 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem, by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek.
  • Dual Elites (1000$) – ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra broń.
  • FiveseveN (750$) – pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle.

Shotguny

Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.

  • M3 (1700$) – najlepszy shotgun, celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro headem, ten się wkuCenzura2.svgwi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
  • XM1014 (3000$) – automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość strzał w łeb i ded!. Staraj się wykorzystywać ściany, a gdy ktoś wylezie to wtedy nawalaj w lewy przycisk najszybciej jak się da.

SMG

Broń dla killerów i psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.

  • Steyr TMP (1250$) – coś jak Micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają, bo superancki ma dżwiek wystszalu. Na większy dystans lepiej nie strzelać, żeby się nie pokazywać.
  • MAC 10 (1400$) – strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
  • MP5 (1500$) – najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej serii.
  • UMP (1700$) – w prawdziwym życiu jest to celny, szybkostrzelny i mocny karabinek taktyczny strzelający właściwie bez odrzutu, jednak w CS-ie gdy mamy tę broń to zabije nas nawet koleś z glockiem, w skrajnych przypadkach nawet koleś z nożem. Może i jest celny, ale podstawowe rzeczy typowe dla peem'ów takie jak szybkostrzelność, odrzut i siła ognia są po prostu zjebane. Nie kupujemy.
  • P90 (2350$) – zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Właściwie wszystko ma lepsze jak kałach, ale coś spowodowało że mniej wygodnie i trudniej się z niego strzela, poćwicz recoila. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.

Karabiny

Najważniejsza broń w grze. Zadaje większe obrażenia niż SMG i po prostu z nimi czujemy się pewniej, więcej zabijamy oraz mniej giniemy.

  • Galil (2000$) – zadaje porządne obrażenia, mniej kosztuje, ma aż pięć(!) naboi więcej od kałacha, jednak mimo tego jest mniej celny na dalsze odległości i obrażenia też ma mniejsze. Kupować gdy potrzeba zaoszczędzenia 500$ jest po prostu konieczna, na przykład gdy braknie nam na kevlar i hełm.
  • Famas (2000$) – broń z największym rozrzutem naboi w grze jeżeli walimy full auto, ciężka i ma 25 naboi w magazynku. Wszystko wskazuje na to że ta broń to beznadzieja, ale jest to jeden z najlepszych jebaczy w grze ze względu na niską cenę, duży dmg i tryb burst fire, który wypluwa 3 naboje kończące swoją podróż w równym rządku. Żeby kogoś zamordować wystarczy włączyć tryb burst prawym przyciskiem i kliknąć na przeciwnika 2 razy lewym przyciskiem.
  • AK-47 (2500$) – automatyczny kałasznikow wyprodukowany w 1947 roku. Ma wysoki odrzut i rozrzut naboi, jednak gdy strzelamy 2 nabojami z krótkimi przerwami (niczym pr0 g4m3r!) to zabijamy przeciwnika 3–5 kulkami w ciało, 1 w goły łeb oraz 2 w hełm.
  • M4A1 (3100$) – fajnie wygląda, fajnie brzmi, bez tłumika zadaje duże obrażenia a z tłumikiem jest taki jak MP5 z większym dmg. Jednak z tłumikiem zadaje połowę mniejsze obrażenia a bez tłumika można śmiało powiedzieć że ma większy rozrzut niż kałach jeżeli strzelamy full auto (niczym j3b4ny n00b3k). Jednak doświadczeni gracze zazwyczaj dokręcają tłumik i zaczynają wycinać wszystkich na serwerze.
  • SG-552 (3500$) – broń nie najgorsza, ale w porównaniu do kałacha wypada słabo. Przeładowuje się go 2 razy dłużej, zadaje mniejszy dmg i gdy strzelamy seriami też nie jest za dobrze. Ma bezużyteczne przybliżenie, które tylko zmniejsza szybkostrzelność. Kałach lepszy.
  • Steyr-Ayug (3500$) – strzela z prędkością sowieckiego CKM'a i zadaje dimejdż jeszcze większy od kałacha, posiada jeszcze gorszą lunetkę od SG-552. Mimo to każdy CT kupuje M4 o większej celności i rusza na łowy. Dobry tylko na małych mapkach.
  • Scout (2750$) – ta snajperka potrafi odjebać 93 hp przy strzale w klatkę. A podczas gdy nosimy tą broń to zapierdalamy jakbyśmy mieli w dupie uruchomiony motor. Używają tego 5n4jp3rzy którzy chwilowo nie mają na AWP. Zazwyczaj jest to druga runda na de_dust2 i CT campiący z tym na A.
  • AWP (4750$) – AWPierdol? Nie ważne czy ktoś trafi cię w palec, w czachę, w łydkę czy w twojego szanownego wacława, zawsze padniesz, nieważne czy masz kevlar, hełm, czy stoisz, zapierdalasz czy też nie. Używają jej głownie lamerzy którzy potrafią grać tylko z tą bronią. Jej obrażenia są tak ogromne, że powstały serwery gdzie ta broń jest zablokowana.
  • G3/SG-1 (5000$) – broń z którą gra się stanowczo za łatwo, kupuje to zazwyczaj TT noobek który myśli że ta broń jest najlepsza skoro jest taka droga. Większość noobów potrafi tym kogoś trafić 2 razy na 10 strzałów po czym się podnieca noobskim fragiem z autolamy.
  • Krieg 550 (4200$) – ta lama ma więcej naboi w magazynku i jest tańsza, ale zadaje mniejszy dmg. Oczywiście nie zważając na fakt że dalej wystarczą 2 strzały aby zabić. Nooby umiejące kupować uzbrojenie kochają tę broń, lecz większość czasu płaczą że ktoś ich zabił gdy mieli tą broń lub ich na nią nie stać.