Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
M (Dodaję szablon {{stopka}})
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – jedyny element nauczania na [[informatyka (przedmiot szkolny)|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.
'''Game Maker Language''' ([[Język angielski|ang.]] „Gra twórca język”, pot. gejm mejker lengłidż) – pierwszy [[język programowania|język programowania]], którego uczy się programista w wieku mniejszym niż 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jest to także język, którym [[Dziecko neo|dzieci neo]] na informatyce, pokazując nauczycielowi "jakom fajnom sropili grem".


== Wersje ==
== Wersje ==
* '''1.0''' – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
'''1.0'''
* '''2.0''' – istny odjazd! ''W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej!'' mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
<BR>

Wersję wyróżniało to, że jej nie było.<BR>
Reszta jest historią.
'''2.0'''<BR>
Istny odjazd! W tej wersji znajduje się 5 razy więcej komend niż w poprzedniej! - mówi jeden z twórców. Twórcy jednak nie wzięli pod uwagę, że 0*5=0 (wersja dla nieprogramujących - ZERO razy PIĘĆ równa się ZERO).<BR>
'''3.0'''<BR>
W wersji tej została dodana komenda "exec BSoD". [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.<BR>
'''4.0'''<BR>
Wersja ta dodała kolejną komendę - jeszcze straszniejszą od poprzedniej - "exec Windows". Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.<BR>
'''5.0'''<BR>
Pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[Dziecko neo|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[Wirus komputerowy|wirusa]], w którym dzięki postawieniu kilku (dwóch) klocków, mogliśmy zobaczyć jak piłeczka lata bez sensu w obie strony (oczywiście jeżeli posiadałeś kompilator - patrz niżej).<BR>
'''6.0'''<BR>
Ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.<BR>
'''7.0'''<BR>
Płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!<BR>
'''8.0'''<BR>
NAJLEPSZY JĘZYK PROGRAMOWANIA 4EVER! TO NA NIEJ POWSTAŁ/POWSTAJĄ TAKIE GRY JAK CRYSIS 2 CZY BATTLEFILED 3! UMOŻLIWIA OPERACJĘ JUŻ NA 10 WYMIARACH, MOŻE GENEROWAĆ WŁASNE GRY, SŁUŻYĆ JAKO SYSTEM OPERACYJNY ORAZ ZAMAWIAĆ PIZZĘ, ROBIĆ KAWĘ CZY WYNOSIĆ ŚMIECI!<BR>


== Działanie ==
== Działanie ==
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało bowiem wpisać komendę (bądź w 4.0 komendy). Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 wystarczy ustawić parę klocków, by stworzyć kolejną część [[Call_of_Duty|Call Of Duty]]. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się (jeżeli masz ochotę sprzedawać) w minimum 100 milionie egzemplarzy.
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.

== Zobacz też ==
* [[Logo]]
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]]
* [[gra komputerowa]]


{{stopka}}
[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Aktualna wersja na dzień 02:20, 21 gru 2021

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

  • 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
  • 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.

Reszta jest historią.

Działanie[edytuj • edytuj kod]

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]