Game Maker Language

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 17:20, 8 paź 2011 autorstwa 89.161.83.26 (dyskusja) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. „Gra twórca język”, pot. gejm mejker lengłidż) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku mniejszym niż 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jest to także język, którym dzieci neo na informatyce, pokazując nauczycielowi "jakom fajnom sropili grem".

Wersje

1.0
Wersję tą wyróżniało to, że jej nie było.
2.0
Istny odjazd! W tej wersji znajduje się 5 razy więcej komend niż w poprzedniej! - mówi jeden z twórców. Twórcy jednak nie wzięli pod uwagę, że 0*5=0 (wersja dla nieprogramujących - ZERO razy PIĘĆ równa się ZERO).
3.0
W wersji tej została dodana komenda "exec BSoD". Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
4.0
Wersja ta dodała kolejną komendę - jeszcze straszniejszą od poprzedniej - "exec Windows". Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
5.0
Pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym dzięki postawieniu kilku (dwóch) klocków, mogliśmy zobaczyć jak piłeczka lata bez sensu w obie strony (oczywiście jeżeli posiadałeś kompilator - patrz niżej).
6.0
Ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
7.0
Płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
8.0
NAJLEPSZY JĘZYK PROGRAMOWANIA 4EVER! TO NA NIEJ POWSTAŁ/POWSTAJĄ TAKIE GRY JAK CRYSIS 2 CZY BATTLEFILED 3! UMOŻLIWIA OPERACJĘ JUŻ NA 10 WYMIARACH, MOŻE GENEROWAĆ WŁASNE GRY, SŁUŻYĆ JAKO SYSTEM OPERACYJNY ORAZ ZAMAWIAĆ PIZZĘ, ROBIĆ KAWĘ CZY WYNOSIĆ ŚMIECI!

Działanie

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało bowiem wpisać komendę (bądź w 4.0 komendy). Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 wystarczy ustawić parę klocków, by stworzyć kolejną część Call Of Duty. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się (jeżeli masz ochotę ją sprzedawać) w minimum 100 milionie egzemplarzy.