Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Poprawka, przeniosłem opis postaci do właściwego tematu)
 
(Nie pokazano 81 wersji utworzonych przez 49 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Gothic 3''' – trzecia część [[Gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]].
'''Gothic III''' – trzecia część [[gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]], co wcale nie oznacza końca serii. Grę cechuje wysoki poziom sztucznej inteligencji; przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki, realistyczny system obrażeń; tylko [[Ork]] potrafi biegać z bełtem w oku, piękną grafikę; w niektórych miejscach autorzy uświadamiają nas, że to jest kontynuacja serii Gothic, rewelacyjny silnik gry; obdaruje nas błędami, szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły i jakże wspaniałą fizykę; jak zobaczysz, że ciało się rozciąga lub stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę to jest to efekt zamierzony – w końcu trzeba się pochwalić fizyką.

== Najważniejsze cechy gry ==
* wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
* realistyczny system obrażeń, np. [[ork]] biegający z bełtem w oku;
* piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
* rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
* wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.


== Postacie ==
== Postacie ==
W G3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy (dojrzewanie robi swoje), spotkamy nowych orków i starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi pilnując jakiegoś przejścia.
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.
Z bardzo dziwnego powodu, prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi, który został znakomicie wykonany. W końcu możemy pogadać z orkami którzy nie wyglądają już jak wielkie gobilny tylko jak ludzie którym pogniła twarz jak zobaczyli zdjęcie beziego.


*{{t|Diego}}Złodziej który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak Michael Jackson bo przecież w poprzednich częściach był żółty.
*{{T|Milten}}Pedał z babskim głosikiem który nosi podartą szatę zamiast założyć normalne ubranie.
*{{t|Gorn}}Człowiek który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach podobnie jak Hitler był żydem i mścił się na nich.
*{{t|Lester}}Psycho-Tropowy Książę.
== Wrogowie ==
== Wrogowie ==
Wśród stworzeń trafia się m.in. na [[wilk]]i i [[dzik]]i, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z [[Hollywood]], czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Podczas podróżowania możemy natknąć się na groźne [[wilk]]i karmione [[viagra|viagrą]], które potrafią trzema kęsami zabić bohatera. Dziki są tak agresywne, że niekiedy nie wiedzą co się dzieje i po 20 metrach wracają do legowiska.
Topielce i ich różne odmiany chodzą sobie gdzie im się podoba, nawet można je spotkać na środku pustyni. Szkieletom i Zombie znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni, gdzie urządzają libacje, a gdy się upiją, zaczynają bić patykami po łbie Asasynów. Krwiopijce – nikt nie wie dlaczego się tak nazywają, bo nie piją krwi tylko ci jakąś igłę wbijają i zamiast czerwonego paska życia masz zielony (prawdopodobnie za dużo ziela) i wiele innych potworów wzorowanych na bohaterach „[[Na Wspólnej]]”, Klanu (szczególnie Maćka i Ryśka).
Ciekawym faktem jest to, że nawet jeśli stoi 15 potworów dookoła ciebie, to atakuje cię tylko jeden, z którym ty walczysz...
Wrogów można bardzo łatwo zdobyć. Wystarczy, że np. okradniesz lub pobijesz jakiegoś orka lub człowieka i wnet kolor jego imienia staje się pomarańczowy i ma na ciebie focha. W tej części nie ma możliwości zapłacenia kasy jakiemuś fagasowi i wszystko jest ok.


== Wymagania ==
== Bugi ==
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
{{redakcja|Wszystko poniżej}}
<poem>
Wymagania są teoretycznie małe lecz gra się wyłącza przy każdej napotkanej okazji. Tylko czyha gdy zbyt wciągniemy się w rozwiązywanie powtarzających się ciągle problemów (czyt. powalających na kolana bug-ów), czyli:
<code>Where is the Guru?
{{cytaty|Gothic III}}
<nowiki>-------------------------------------</nowiki>
* Dlaczego zaklinowaliśmy się pod łóżkiem?
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...</code>
* Dlaczego zaklinowaliśmy się nad łóżkiem?
</poem>
* Dlaczego na 60lvl zabija nas dzik?
* Dlaczego dla przeciętnego NPC zwalony na drogę pień stanowi nie lada problem?

Gdy już nas złapie na tym wciągającym zajęciu które wprawdzie jest ciekawsze od samego sensu gry, gra wyłącza się i pokazuje nam się (z założenia twórców gry) "dowcipny" komunikat o nagłówku:
<pre>
Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...
</pre>
O co chodzi? Nawet najstarsi Indianie i górale tego nie wiedzą....

{{cytat|Racja, my tego nie wiemy|Górale i Indianie z tyłu razem}}
Gothic 3 oprócz tego że wywala się co chwilkę to jeszcze ciągle się tnie ale tylko w tych wypadkach gdy jesteśmy wciągnięci już tą dobrą stroną gry czyli:
* Cieszeniem oka wspaniałą grafiką obiektów. (Na większej niż 800x600 nie odpali)
* Rozstrzyganiem ostatecznej walki między dobrem a złem (jeśli taka jest)
* I tymi innymi urokami np. Budowaniem Miast (nooby nigdy nie będą wiedziały jaki jest kod na dom)


O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!


== Uzależnienie ==
== Uzależnienie ==
Jesteś uzależniony gdy:
Jesteś uzależniony gdy:
* Będąc nawet [[koks]]em musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.

* Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
* Każdy nowy dzień rozpoczynasz od odbicia z rąk Orków Ardei
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
* Będąc nawet "Pudzianem" musisz nauczyć się umiejętności "Ciężka Broń III" żeby unieść duży młot
* Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
* Jednego dnia (Gothic II) Jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia (Gothic 3) jesteś zwykłym wiochmenem
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
* Jak widzisz szkolna bójkę, rozmawiasz potem ze zwycięzcą i wyzywasz go na pojedynek na arenie w Mora Sul
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa
* ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60x60x60 cm
* To samo jest z porożem jelenia.
* To samo jest z porożem jelenia.
* Przy bójce mówisz „Na Bogów, Walka”
* Kradniesz statek i czekasz aż ktoś ci go ukradnie
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Oglądając Shreka rozwalasz telewizor - to przecież ogr!
* Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka przecież to ogr!
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
* Kiedy idziesz spać mówisz "Południe" myśląc że obudzisz się po lekcjach
* Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
* Chociaż masz 2 bronie, w walce bijesz tylko jedną.
* Stajesz się przyczyną śmierci Andrzeja Leppera, którego uznałeś za ogra.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Widząc w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury uciekasz, biorąc je za Bestie i zębacze.
* Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
* Oglądając ,,Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za Ścierwojada.
* Oglądając ''Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
* ...i Smilodona za szablozęba.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* Idziesz do faceta od w-f i prosisz go aby nauczył Cię umiejętności "Akrobatyka"...
* Idziesz do nauczyciela od [[Wychowanie fizyczne|wf–u]] i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
*...a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz, i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothicu stracić 99% hp i przeżyć
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
* Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
* Oglądając ,,Duchy wśród nas'' na YouTube, myślisz, że autor filmu korzysta z czaru ,,Terror''.
* Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
* Zabijasz wróble, biorąc je za smoki.
* Oglądając Smerfy rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
* Widząc rysunek hobgoblina z Księgi Potworów D&D piszesz maila do twórców G3, że znalazłeś plagiaterów.
* Gdy ktoś określa twoją miejscowość ,,miasteczkiem'', mówisz ,,miasteczku? [nazwa miejscowości] to dziura zabita dechami!''
* Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
* Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
* Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
* Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
* Szukasz Xardasa w Nuuk.
* Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
* Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
* Uderzasz o ścianę myśląc, że będziesz miał buga i przez nią przejdziesz.
* Szukasz Ishtar na Saharze.
* Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
* Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
* Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Dziwisz się podczas wycieczki do Sopotu, dlaczego twoje Mp3 nie odpala Vista Point
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego "Niech żyje Okara"
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego ''Niech żyje Okara!'', bądź ''Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!''.
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków, piszesz również list do Piranha Bytes, by wydali patcha
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
likwidującego ten problem.
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz - po co jeśli to Irdorath?
* Zwiedzając piramidy w Egipcie zastanawiasz się, czemu te mumie cię nie atakują.
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów.
* ... i dziwisz się, że nie noszą 2 mieczy.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
* Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
* Z golema i szkieleta leci krew.
* Bijesz każdego napotkanego zwierza.
* Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
* Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
* Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
* Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.


== Noob w Gothicu 3 ==
== Noob w Gothic 3 ==
* Zabija wszystkie demony w poszukiwaniu miecza
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Wchodzi w Ekwipunek żeby go nie zabili.
* Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do Questów.
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
* Daje wszystko w siłę.
* Daje wszystko w siłę.
* Przechodzi grę zabijając wszelkie postacie.
* Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
* Wyłącza najlepszy element gry (muzyka)
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Atakuje chramy.
* Atakuje chramy.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Mając tarcze, blokuje wrogie czary i smoczy oddech.
* Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* ...jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Bije się na pięści z trollami i dinozaurami
* Bije się na pięści.
* Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
* Gdy jest podejrzewany o przestępstwo, nie umie stwaić czoła strażnikom(brak umiejętności?)
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
* Czeka aż zadziała czar ,,Noc w dzień''
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
* Prastarej wiedzy uczy się tylko z książek
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak było!
* Używa tylko czarów ''kula ognia'' i ''deszcz meteorów''.
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa to wyrzuca komputer przez okno.
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają - przecież ich zabił!
* Próbuje zabić i okraść kupców.
* Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów
* Nie może pokonać dzików pod Reddock.
* Zawsze biega z dwoma mieczami bo: "tak fajnie koszom tych frajeruff!!" , a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników
* Gubi się w Ardei.
* Próbuje zabić i okraść kupców
* Szuka Esmeraldy.
* A potem goni go całe miasto i nie wie czemu - "aco ja zrobilem!!!!111oneoneoneone"
* Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
* Porównuje z Tibią i Metinem
* Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
* Nie może pokonać dzików pod Reddock
* Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
* Gubi się w Ardei
* Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
* Gdy dochodzi do jakiegoś miasta i nie chcą go wpuścić do przywódcy atakuje strażników, ponieważ - "nie chcieli mnie fpuscic!!!!!!! aco ja im zrobilem??!!?!?!?!?!?!?"
* Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
* Gdy wykona miliard "kłestuw" polegających na zdyszeniu się poprzez ciągłe naciskanie LPM, zapomina zapisać grę i idąc spokojnie przez niebezpieczne tereny z rozwalonej chaty obok drogi wybiegają w szale 2 ogry, które dzięki niesamowitemu refleksowi noob'a, spokojnie masakrują bohatera. Noob wywala komputer przez okno.
* Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
* Przegrywa na arenie w Reddock, ponieważ biega w kółko, dookoła przeciwnika - "gon mnie frajeże!!!!!!!!1111". Gdy dostanie hita i wypadnie poza ring, wpada w szał i rzuca się na wszystkich. Gdy już zabije go pierwszy, lepszy buntownik, noob ryczy i rozwala łopatą komputer.
* Handlując, nigdy nie używa opcji ''dołóż złoto''.
* Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
* Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
* Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
* Szuka „Nieznanych Krain”.
* Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
* Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

== Zobacz też ==
* [[Gothic (gra)|Gothic]]
* [[Gothic II]]


{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Gothic]]
[[Kategoria:Gothic]]

Aktualna wersja na dzień 14:53, 26 lip 2021

Gothic 3 – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.

Najważniejsze cechy gry[edytuj • edytuj kod]

  • wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
  • realistyczny system obrażeń, np. ork biegający z bełtem w oku;
  • piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
  • rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
  • wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.

Wrogowie[edytuj • edytuj kod]

Wśród stworzeń trafia się m.in. na wilki i dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Bugi[edytuj • edytuj kod]

Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Jesteś uzależniony gdy:

  • Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
  • Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
  • Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
  • To samo jest z porożem jelenia.
  • Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
  • Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
  • Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
  • Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
  • W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
  • Idziesz do nauczyciela od wf–u i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
  • W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
  • Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
  • Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
  • Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
  • Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
  • Szukasz Ishtar na Saharze.
  • Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
  • Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
  • Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
  • Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
  • Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!, bądź Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!.
  • Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
  • Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
  • Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
  • Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
  • Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
  • Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
  • Z golema i szkieleta leci krew.
  • Bijesz każdego napotkanego zwierza.
  • Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
  • Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
  • Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
  • Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
  • Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
  • Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.

Noob w Gothic 3[edytuj • edytuj kod]

  • Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
  • Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
  • Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
  • Daje wszystko w siłę.
  • Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
  • Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
  • Atakuje chramy.
  • Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
  • Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
  • Zjada Królewski Szczaw.
  • Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
  • Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
  • Bije się na pięści.
  • Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
  • Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
  • Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
  • W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
  • Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
  • Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
  • Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
  • Próbuje zabić i okraść kupców.
  • Nie może pokonać dzików pod Reddock.
  • Gubi się w Ardei.
  • Szuka Esmeraldy.
  • Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
  • Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
  • Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
  • Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
  • Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
  • Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
  • Handlując, nigdy nie używa opcji dołóż złoto.
  • Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
  • Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
  • Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
  • Szuka „Nieznanych Krain”.
  • Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
  • Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]