Ikariam: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Drobne zmiany i poprawa w opisie cytatu.)
 
(Nie pokazano 40 wersji utworzonych przez 16 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{popr}}
{{cytat|Ej moge do sojuszu, mam durzo wojska|[[Noob]] piszący prośbę o przyjęcie do sojuszu}}
[[Plik:Ikariam zlo.jpg|thumb|250px|Cała prawda o Ikariam]]
{{cytat|Aby skorzystać z listy budowy potrzebujesz konto premium!|Ikariam o tym artykule}}
{{t}}gra przeglądarkowa firmy [[Gameforge AG]] (tej od zgapania z innych projektów) w której mamy za zadanie rozwijać nasze słitaśne miasto-państwo (które dostaliśmy oczywiście za free pewnie od Żydów).


{{cytat|Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?|[[Noob]] szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami}}
== Początek gry ==
'''Ikariam''' – gra przeglądarkowa firmy [[Gameforge AG]] w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do [[Grudziądz]]a.
Na początek dostajemy swój kawałek terytorium na wyspie oraz ratusz, kilku mieszkańców i trochę hajsu (na zakup czegoś od Ruskich). Ukazuje się nam wprowadzenie i zadania w nim do wykonania, za które (w nagrodę) dostajemy surowce lub kolejne poziomy budynków, wystarczy tylko trochę poklikać. Niezłe, co?
<br>Potem budujemy mur, koszary, akademię i jakieś tam inne nie potrzebne nikomu domki.
<br> Nie ważne.. przejdźmy dalej.

== Surowce ==
Do budowy domków, stateczków lub żołnierzy będziemy potrzebowali surowce. Są to drewno, marmur, siarka oraz kryształ. Każda wyspa ma swój unikalny surowiec, wraz z kopalnią, z której możemy go wydobywać (jednak najpierw musimy odkryć badanie „dobrobyt”, bo inaczej będziemy zmuszeni wpieprzać samo drewno). To, jaki surowiec dostaniemy jest wybierane losowo, więc jeśli dostaniesz np. kryształ, to znaczy, że albo Bóg cię nie kocha, albo masz ch{{cenzura3}}jowe szczęście i pozostaje ci tylko pieprznąć łbem w klawiaturę lub pobić matkę krzesłem, jeśli zaś dostaniesz marmur, to znaczy, że <del>masz szczęście</del> jesteś farciuchem.


== Wojska ==
== Wojska ==
W Ikariam masz kilka klas, którymi możesz napier{{cenzura}}ć innych graczy.
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.
* {{t|Procarze}}kolesie, co rzucają we wroga kamykami, tak skuteczni, że na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu).
* '''Procarze''' – kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu).
* {{t|Oszczepnicy}}uzbrojeni w oszczepy i tarczę, ale mało przydatni.
* '''Oszczepnicy''' – uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni.
* {{t|Wojownicy}}wymachują mieczami i łażą bez zbroi (dlatego giną najczęściej jako pierwsi).
* '''Wojownicy''' – wymachują [[miecz]]ami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi.
* {{t|Hoplici}}podobni do oszczepników, ale tak okuci w blachę, że nikt im nie podskoczy (prawie nikt).
* '''Hoplici''' – podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb.
* {{t|Łucznicy}}no wiadomo – mają łuk, ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie pokozaczą zbytnio...
* '''Łucznicy''' mają [[łuk (broń)|łuk]], ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio...
* {{t|Strzelce Siarkowi}}mają karabiny na siarkę. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia.
* '''Strzelce Siarkowi''' – mają karabiny na [[siarka|siarkę]]. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia.
* {{t|Taran}}kałał drzewa na kołach, bez niego nie masz po co wybierać się na inne miasto.
* '''Taran''' – kawał drzewa na kołach, służy do rozbijania palisad, murów i partii.
* {{t|Katapulta}}też rzuca kamykami, ale znacznie większymi.
* '''Katapulta''' – też rzuca kamykami, ale znacznie większymi.
* {{t|Moździerz}}ostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami ''(cokolwiek by to znaczyło...)''.
* '''Moździerz''' – ostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami ''cokolwiek by to znaczyło...''.
* '''Lekarz''' – a jak kto się urżnie, to idzie do niego.
* {{t|Lekarz}}wiadomo, nie trzeba nikomu tłumaczyć.
* {{t|Kucharz}}ugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad.
* '''Kucharz''' – ugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad.
* {{t|Gigant parowy}}taki wielki robot (skąd się wziął w starożytności nikt nie wie).
* '''Gigant parowy''' – taki wielki robot, skąd się wziął w starożytności nikt nie wie.
* {{t|Żyrokopter}}coś tak, jak śmigłowiec, też nikt nie wie skąd się tam znalazł.
* '''Żyrokopter''' – takie coś jak śmigłowiec, amerykańscy naukowcy nie wiedzą skąd on się tam wziął.
* {{t|Balonowy bombardier}}taki balon z całą masą bomb.
* '''Balonowy bombardier''' – balon z całą masą [[bomba|bomb]].


== Zadowolenie ludności ==
== Zadowolenie ludności ==
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów +/-.
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna. Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.
<br>Im bardziej punkty zadowolenia są na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Ilość zera punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu wku{{cenzura}}wi i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa.
<br>Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.


== Ambrozje ==
== Oznaki uzależnienia ==
# Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika.
W grze istnieje system pozwalający [[noob]]om za prawdziwe pieniądze kupować główną walutę zwaną Ambrozją, która daje takie korzyści jak np.:
# Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz.
* Kolejkę budowy;
# Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców.
* Ulepszone podglądy;
# Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić.
* Ulepszony klient wiadomości;
# Sprzedajesz marmur na sztuki.
* Bajery jak np. Piła parowa, Młot parowy, jakieś atrapy wojsk, kłódka, napoje mądrości itd.. itp...;
# Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”.
* I masę innych rzeczy.
# Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski.
# Próbujesz ulepszyć swój dom.
# Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji.
# Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu.
# Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy.
# Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push.
# Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”.
# Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”.
# Próbujesz kupić w porcie statki handlowe.
# Idąc do akademii pytasz się jednego z naukowców o ilość punktów na godzinę.
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG.
# Nigdy nie kupujesz wszystkich produktów w sklepie z listy. Idziesz po kilka razy, tłumacząc się, że zwyczajnie rotujesz.
# Próbujesz założyć kolonię na jakiejś wyspie. Dziwisz się wtedy, że wymagają od Ciebie wizy. Uważasz to za bug.
# Próbujesz ulepszyć swoją koszulę na ćwiekowaną skórzaną koszulę, a czapkę na stalowy hełm.

== Typy sojuszy ==
* '''Bo chcę napis''' – Zazwyczaj składa się z jednej osoby (założyciela). Założony tylko dlatego, że owa osoba chce należeć do jakiegoś sojuszu. A z racji, że jest zwyczajnym noobem, to nikt inny jej nie przyjmie, więc zakłada go sobie sama. Sojusz nic nie znaczący.
* '''Z dupy''' – Przynależy do niego kilku, całkowicie losowych graczy. Zazwyczaj są to idlerzy i nooby. Sojusz nic nie znaczący. Powstał tylko po to – by był i już...
* '''W grupie raźniej''' – Składa się z kilku losowych osób (ale przynajmniej jest nałożony jakiś minimalny wymagany próg punktów by do niego wstąpić). Skład – 25% nooby, 25% idlerzy, 50% niedzielni gracze. Praktycznie nic nie znaczący. Głównie powstał po to, aby wymieniać się ze sobą traktatami.
* '''Może coś zdziałamy''' – Kilka osób z jako takim pojęciem o grze. W 50% niedzielni gracze, 25% idlerzy i 25% doświadczeni gracze. Aby do niego wstąpić, wymagane jest posiadanie trochę pkt na koncie i minimalna wiedza o grze. Coś tam i może zdziałać, ale w dalszym ciągu mało.
* '''<del>Z lidla</del> Z reala''' – Zgrana paczka znajomych z życia realnego. Nie przyjmują nikogo innego. Dobrze się przy tym bawią.
* '''Stare wyjadacze/emeryci''' – Należy do niego kilkoro osób, którzy w grze przesiedzieli więcej, niż gdziekolwiek indziej. Ikariamowi eksperci i ogólni znawcy. Znają grę na wylot, ale nie mają specjalnego parcia na szkło. Nazwani również emerytami.
* '''Moloch''' – Cała ferajna graczy (zazwyczaj 50+) z dobrym pojęciem o grze i wysokim RO. Plądrują, okupują, napadają. Zwykle znajdują się w TOP10 sojuszy.
* '''Walcie się – wszyscy''' – Jeden gracz, który wie o Ikariam więcej, niż nawet jego twórcy. Grał w Ika zanim on nawet jeszcze powstał. Zawsze jest w TOP1 graczy świata i gardzi innymi ludźmi. Jego pojęcie o grze wykracza poza granice naszego wszechświata. Gra tylko po to, by dopiec innym. Uważa się za boga gry. Od czasu do czasu idzie na piwo z adminami Ikariama.
* '''Koksy''' – Gracze z dużym stażem, RO i sporymi armiami. Uwielbiają napadać innych i drwić sobie z innych graczy. Najbardziej nie lubią się z sojuszami pokroju „doświadczone, mściwe wilki”.
* '''Doświadczone, mściwe wilki''' – Gracze z baaaaardzo dużym pojęciem o grze i jeszcze większym stażem. Grają w Ikariam od urodzenia (czyli od jakichś 40lat). Znają grę na wylot. Przenieśli się z początkowych serwerów i nadal aktywnie działają. Zazwyczaj znajdują się w TOP5 sojuszy. Gdy kogoś z nich zaatakujesz, zemszczą się i nie dadzą ci żyć do czasu usunięcia przez ciebie konta. Cholernie pamiętliwi i niezwykle mściwi. Najbardziej lubią wojny. Ich główny wróg – „koksy”.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
*[[Plemiona]]
* [[Grepolis]]
* [[OGame]]
* [[Plemiona]]
* [[The West]]
* [[Travian]]

{{Gry strategiczne}}


[[Kategoria:MMOSG]]
[[Kategoria:MMOSG]]

Aktualna wersja na dzień 21:20, 4 kwi 2020

Cała prawda o Ikariam

Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?

Noob szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami

Ikariam – gra przeglądarkowa firmy Gameforge AG w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do Grudziądza.

Wojska[edytuj • edytuj kod]

W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.

  • Procarze – kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu).
  • Oszczepnicy – uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni.
  • Wojownicy – wymachują mieczami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi.
  • Hoplici – podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb.
  • Łucznicy – mają łuk, ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio...
  • Strzelce Siarkowi – mają karabiny na siarkę. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia.
  • Taran – kawał drzewa na kołach, służy do rozbijania palisad, murów i partii.
  • Katapulta – też rzuca kamykami, ale znacznie większymi.
  • Moździerz – ostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami cokolwiek by to znaczyło....
  • Lekarz – a jak kto się urżnie, to idzie do niego.
  • Kucharz – ugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad.
  • Gigant parowy – taki wielki robot, skąd się wziął w starożytności nikt nie wie.
  • Żyrokopter – takie coś jak śmigłowiec, amerykańscy naukowcy nie wiedzą skąd on się tam wziął.
  • Balonowy bombardier – balon z całą masą bomb.

Zadowolenie ludności[edytuj • edytuj kod]

Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna. Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.

Oznaki uzależnienia[edytuj • edytuj kod]

  1. Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika.
  2. Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz.
  3. Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców.
  4. Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić.
  5. Sprzedajesz marmur na sztuki.
  6. Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”.
  7. Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski.
  8. Próbujesz ulepszyć swój dom.
  9. Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji.
  10. Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu.
  11. Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy.
  12. Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push.
  13. Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”.
  14. Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”.
  15. Próbujesz kupić w porcie statki handlowe.
  16. Idąc do akademii pytasz się jednego z naukowców o ilość punktów na godzinę.
  17. Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG.
  18. Nigdy nie kupujesz wszystkich produktów w sklepie z listy. Idziesz po kilka razy, tłumacząc się, że zwyczajnie rotujesz.
  19. Próbujesz założyć kolonię na jakiejś wyspie. Dziwisz się wtedy, że wymagają od Ciebie wizy. Uważasz to za bug.
  20. Próbujesz ulepszyć swoją koszulę na ćwiekowaną skórzaną koszulę, a czapkę na stalowy hełm.

Typy sojuszy[edytuj • edytuj kod]

  • Bo chcę napis – Zazwyczaj składa się z jednej osoby (założyciela). Założony tylko dlatego, że owa osoba chce należeć do jakiegoś sojuszu. A z racji, że jest zwyczajnym noobem, to nikt inny jej nie przyjmie, więc zakłada go sobie sama. Sojusz nic nie znaczący.
  • Z dupy – Przynależy do niego kilku, całkowicie losowych graczy. Zazwyczaj są to idlerzy i nooby. Sojusz nic nie znaczący. Powstał tylko po to – by był i już...
  • W grupie raźniej – Składa się z kilku losowych osób (ale przynajmniej jest nałożony jakiś minimalny wymagany próg punktów by do niego wstąpić). Skład – 25% nooby, 25% idlerzy, 50% niedzielni gracze. Praktycznie nic nie znaczący. Głównie powstał po to, aby wymieniać się ze sobą traktatami.
  • Może coś zdziałamy – Kilka osób z jako takim pojęciem o grze. W 50% niedzielni gracze, 25% idlerzy i 25% doświadczeni gracze. Aby do niego wstąpić, wymagane jest posiadanie trochę pkt na koncie i minimalna wiedza o grze. Coś tam i może zdziałać, ale w dalszym ciągu mało.
  • Z lidla Z reala – Zgrana paczka znajomych z życia realnego. Nie przyjmują nikogo innego. Dobrze się przy tym bawią.
  • Stare wyjadacze/emeryci – Należy do niego kilkoro osób, którzy w grze przesiedzieli więcej, niż gdziekolwiek indziej. Ikariamowi eksperci i ogólni znawcy. Znają grę na wylot, ale nie mają specjalnego parcia na szkło. Nazwani również emerytami.
  • Moloch – Cała ferajna graczy (zazwyczaj 50+) z dobrym pojęciem o grze i wysokim RO. Plądrują, okupują, napadają. Zwykle znajdują się w TOP10 sojuszy.
  • Walcie się – wszyscy – Jeden gracz, który wie o Ikariam więcej, niż nawet jego twórcy. Grał w Ika zanim on nawet jeszcze powstał. Zawsze jest w TOP1 graczy świata i gardzi innymi ludźmi. Jego pojęcie o grze wykracza poza granice naszego wszechświata. Gra tylko po to, by dopiec innym. Uważa się za boga gry. Od czasu do czasu idzie na piwo z adminami Ikariama.
  • Koksy – Gracze z dużym stażem, RO i sporymi armiami. Uwielbiają napadać innych i drwić sobie z innych graczy. Najbardziej nie lubią się z sojuszami pokroju „doświadczone, mściwe wilki”.
  • Doświadczone, mściwe wilki – Gracze z baaaaardzo dużym pojęciem o grze i jeszcze większym stażem. Grają w Ikariam od urodzenia (czyli od jakichś 40lat). Znają grę na wylot. Przenieśli się z początkowych serwerów i nadal aktywnie działają. Zazwyczaj znajdują się w TOP5 sojuszy. Gdy kogoś z nich zaatakujesz, zemszczą się i nie dadzą ci żyć do czasu usunięcia przez ciebie konta. Cholernie pamiętliwi i niezwykle mściwi. Najbardziej lubią wojny. Ich główny wróg – „koksy”.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]