Jelcz 120M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 2: Linia 2:
[[Plik:Jelcz 120M-2.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]]
[[Plik:Jelcz 120M-2.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]]
[[Plik:Jelcz 120M-3.jpg|right|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]]
[[Plik:Jelcz 120M-3.jpg|right|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]]
{{t|Jelcz 120M}} autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR110
{{t}}autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]].


==Charakterystyka==
==Charakterystyka==
* [[Jelcz PR110|PR110]] z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.

* Telepie tak samo jak PR110.
PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.
* Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.

* Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
Telepie tak samo jak PR110.
* [[babcia autobusowa|Babcie autobusowe]] nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.

* Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
* [[MZK Jelenia Góra]] bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.

* Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo).
Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
* Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą.

* Podobnie jak z [[Ikarus 280|Ikarusami 280]], jest ich w Polsce tyle, że przed [[koniec świata|końcem świata]] ich nie zdążymy skasować.
[[babcia autobusowa|Babcie autobusowe]] nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.

Pomimo konstrukcji z lat 70-tych nie chcą się rozlecieć.

[[MZK Jelenia Góra]] bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.

Można było do nich wsadzić silnik MAN ([[MZK Jelenia Góra]] ma trzy takie pod nazwą 120MM i 12 (choć kupiła 15) pod nazwą 120MM/1)

Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą

Podobnie jak z [[Ikarus 280|Ikarusami 280]], jest ich w Polsce tyle, że przed [[koniec świata|końcem świata]] ich nie zdążymy skasować


==Próby modernizacji==
==Próby modernizacji==
[[Plik:Jeleniogórski 120M.jpg|right|250px|thumb|Modernizacja po jeleniogórsku]]
[[Plik:Jeleniogórski 120M.jpg|right|250px|thumb|Modernizacja po jeleniogórsku]]
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]].


==Zajrzyj też...==
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]]
...do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.

==Zajrzyj też==

Do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.


<br clear="all" />
{{KWS}}
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]

Wersja z 14:05, 31 gru 2011

Jelcz 120M
Plik:Jelcz 120M-2.jpg
Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3
Plik:Jelcz 120M-3.jpg
Ostatnia generacja Jelcza 120M

Szablon:Tautobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR100.

Charakterystyka

  • PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.
  • Telepie tak samo jak PR110.
  • Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
  • Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
  • Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
  • Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
  • MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.
  • Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo).
  • Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą.
  • Podobnie jak z Ikarusami 280, jest ich w Polsce tyle, że przed końcem świata ich nie zdążymy skasować.

Próby modernizacji

Plik:Jeleniogórski 120M.jpg
Modernizacja po jeleniogórsku

Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11.

Zajrzyj też...

...do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.