Krzyż Wielkopolski: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
(Allahu Thumburihhtu!)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Krzyz 1.jpg|right|250px|thumb|Tak to wygląda]]
[[Plik:Krzyz 1.jpg|250px|thumb|Tak to wygląda]]
[[Plik:NIC.gif|right|250px|thumb|A tak to nie wygląda]]
[[Plik:NIC.gif|250px|thumb|A tak to nie wygląda]]
{{t|Krzyż Wielkopolski}} miasto położone w północno-zachodniej części [[Województwo wielkopolskie|Wielkopolski]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami:
{{t|Krzyż Wielkopolski}} miasto położone w północno-zachodniej części [[Województwo wielkopolskie|Wielkopolski]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami:
*[[Drawa|Drawą]], która z roku na rok traci klasy czystości,
*[[Drawa|Drawą]], która z roku na rok traci klasy czystości,

Wersja z 12:21, 29 sty 2017

Tak to wygląda
Plik:NIC.gif
A tak to nie wygląda

Szablon:T miasto położone w północno-zachodniej części Wielkopolski, odcięte od reszty świata dwiema rzekami:

  • Drawą, która z roku na rok traci klasy czystości,
  • oraz Notecią, która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość.

Historia

Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był zadupiem – gęsta wódka puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych torów. Następnie powstała tam stacja kolejowa, a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji pociągi najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. bagno. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od PKP. Miasto słynie też ze swoich tartaków utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.

Powierzchnia i ludność

Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją).

Linki zewnętrzne