Krzyż Wielkopolski: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (brak przecinka :P)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 83.23.132.123, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Krzyz 1.jpg|250px|thumb|Tak to wygląda]]
{{t|Krzyż Wielkopolski}}miasto położone w [[województwo wielkopolskie|Wielkopolsce]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami, Drawą, która z roku na rok traci czystość i [[Noteć|Notecią]], która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość. Jedyne co sprawia, że mieszkańcy [[Polska|naszego kraju]] wiedzą o istnieniu miejscowości, to jeden z większych węzłów kolejowych, który dzięki [[polityka|polityce]] naszego kraju jest [[lenistwo|skrupulatnie rozwiązywany]]. Krzyż słynie z zakładów przemysłu drzewnego, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.
[[Plik:Blanco.svg|250px|thumb|A tak to nie wygląda]]
'''Krzyż Wielkopolski''' – miasto położone w północno-zachodniej części [[Województwo wielkopolskie|Wielkopolski]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami:
* [[Drawa|Drawą]], która z roku na rok traci klasy czystości,
* oraz [[Noteć|Notecią]], która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość.

== Historia ==
Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był [[zadupie|zadupiem]] – gęsta <del>wódka</del> puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych [[tor (kolejnictwo)|torów]]. Następnie powstała tam [[stacja kolejowa]], a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji [[pociąg]]i najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. [[bagno]]. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]. Miasto słynie też ze swoich [[tartak|tartaków]] utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także [[człowiek|ludzi]] – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.

== Powierzchnia i ludność ==
Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją).

== Zobacz też ==
* [[Gorzów Wielkopolski]]
* [[Stargard]]
* [[Wieleń]]
* [[Wronki]]


{{stubek}}
<br clear=all>
{{Miasta województwa wielkopolskiego}}
{{Miasta województwa wielkopolskiego}}
{{stopka|lokalizacja=52.8791666, 16.0083333|simc=0966961|terc=3002044|wikidata=Q1021294}}
[[Kategoria:Powiat czarnkowsko-trzcianecki]]
[[Kategoria:Gmina Krzyż Wielkopolski]]
[[Kategoria:Miasta w województwie wielkopolskim]]

Aktualna wersja na dzień 20:57, 14 cze 2023

Tak to wygląda
A tak to nie wygląda

Krzyż Wielkopolski – miasto położone w północno-zachodniej części Wielkopolski, odcięte od reszty świata dwiema rzekami:

  • Drawą, która z roku na rok traci klasy czystości,
  • oraz Notecią, która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był zadupiem – gęsta wódka puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych torów. Następnie powstała tam stacja kolejowa, a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji pociągi najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. bagno. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od PKP. Miasto słynie też ze swoich tartaków utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.

Powierzchnia i ludność[edytuj • edytuj kod]

Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją).

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]