Linie tramwajowe we Wrocławiu

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Linie tramwajowe we Wrocławiu – linie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • 0L/OP - po remontach powróciła na tory po długiej przerwie i będzie śmigać po nowym torowisku na Pułaskiego. Lina okólna, jedna jedzie w lewo, a druga w prawo. Proste.
  • 1 – Jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy. W sumie fajna bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • 2 – jeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia na której jeździły Skodaki, ale już nie jeźdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • 3 – wróciła na tory po ponad miesięcznej nieobecności. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce.
  • 4 – Z Politechniki na cmentarz, czyli z Biskupina na Oporów. Jak sama nazwa wskazuje, jeżdżą nią 100denciaki i babcie szynowe.
  • 5 – powróciła i to od razu w wydłużonej trasie (co prawda o jeden przystanek, ale zawsze). Z Księża Małego na Oporów.
  • 6 – z Krzyków do osiedla Kowale. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia, na której jeździły Skodaki.
  • 7 – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez różne dziwne meliny.
  • 8 – Jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogej. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe.
  • 9 – Z South Parku na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza.
  • 10 – Najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy.
  • 11 – Po cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego - tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Często można tu spotkać rodowite wrocławskie tramwaje
  • 14 – Jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT. Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • 15 – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką.
  • 17 – Super linia. Na Klecine jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę.
  • 20 – Po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół.
  • 23 – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem.
  • 24 – To samo co 14, ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
  • 31PLUS - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
  • 32PLUS - Po perturbacjach z Mostami Mieszczańskimi obecnie jeździ z Gaju. Śmiga po nowiutkim torowisku na Kozanów. Przejęła część obowiązków wywalonych już 22 i autobusu 135.
  • 33PLUS - Pierwsza linia PLUSowa. Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu,ale tam trzęsie...) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka. Co najciekawsze, to jego stała trasa mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła... Ma być najczęściej kursującą linią we Wrocławiu, przez co ma szansę stać się kultową (choć i tak nikt z nas nie zapomni poczciwiej 16... "chlip")

Działające nieprawidłowo

Na razie o takich nic nie wiadomo, ale jak wiadomo za jakiś czas robole sobie przypomną, że łopatę zostawili i znów 5 tramwajów będzie miało objazd...

Niedziałające

  • 12 – wywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne.
  • 16 – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyńcze (!) składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
  • 21 – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmienia stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździ normalnie, bo zawsze jeździ inaczej. Dawali na nią składy stopiątek, mimo, że nikt nie jeździł. Twierdzą, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo, że pracuje dwa razy więcej silników. Zresztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • 22 – wywalono ją do kosza zanim jeszcze PLUS zaczął dojeżdżać na Gaj. Jej obowiązki pełnią 31PLUS i 32PLUS.

Planowane

Na razie nic nam o nich nie wiadomo, choć pewnie gdzieś tam w głowach urzędników jest kolejny plus o trasie takiej samej podobnej jak 33 PLUS.

Zastępcze

Nie ma... ale pewnie po EURO wrócą.

Specjalne

  • T1, T2 - specjalne linie uruchamiane na walki braci Kliczko mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi wiadomo kto.
  • E1...E9 - uruchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (na przykład E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki). Zawsze jest 9 takich linii, choć czasami w starszych tramwajach było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Historyczne

  • 13 - typowa linia ówczesnego ustroju. Łączyła ulicę Robotniczą z Fabryką Automatów Tokarskich (FAT).
  • 18 - łączyła Pilczyce i Grabiszyn. W maju 2012 można było się przejechać jej przyrodnią wnuczką (linia 73)
  • 19 - Z Księcia Księża Małego do South Parku przez Kościuszki (!)

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało