Mark Webber: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(redakcja)
(rv i red. (grafiki → galeria, dr. int., linkfix, styl.))
Linia 1: Linia 1:
{{t}} kangur z [[Australia|Australii]] jeżdżący w [[Formuła 1|Formule 1]]. Od 2007 roku związany z ekipą [[Red Bull Racing]], która dodała mu skrzydeł, przez co coraz częściej bierze udział w spektakularnych wyprawach na Księżyc.
[[Plik:Webber 1.jpg|right|200px|thumb|Lot nad Le Mans]]
[[Plik:Webber 2.jpg|right|200px|thumb|Lot nad Walencją]]
[[Plik:Webber 3.jpg|right|200px|thumb|Lot nad Szanghajem]]
{{t}}[[Australia|kangur]] jeżdżący w [[Formuła 1|Formule 1]]. Od 2007 roku związany z ekipą [[Red Bull Racing]], która tak samo, jak on, pochodzi z Australii. Specjalizuje się w lataniu, co udało mu się wielokrotnie udowodnić w swojej karierze.


== Początki ==
== Początki ==
Zanim Webber zasiadł gokarta, był chłopcem od podawania jaj w pierwszoligowym zespole [[rugby]]. Zabrał więc ze sobą kilka z piłek i rzucał w rywali aż do zawodów Formuły Ford. Po sukcesach w Formule 3 otrzymał propozycję od zespołu mistrzostw GT, gdzie miał pomagać wygrywać innym.
Zanim Webber został kierowcą, planował karierę w sporcie zespołowym. W tym celu, Mark został chłopcem od podawania piłek [[rugby]]stom. Pewnego razu, zabrał kilka z nich i zaczął nimi rzucać w kierowców uczestniczących w zawodach Formuły Ford. W celu uspokojenia nieokrzesanego chłopca, zawodnicy zaproponowali mu jazdę gokartem, a następnie zaprosili go na wspólne uczestnictwo w zawodach. Wkrótce dzięki przetrzepaniu szeregów rywali, awansował do rangi kierowcy Formuły 3. Po sukcesach odniesionych tamże, otrzymał propozycję występów w mistrzostwach FIA GT Championship w barwach AMG, gdzie miał pomagać Bernowi Schneiderowi w jego zwycięstwach. Zadanie to zakończyło się klasycznym epic-failem, gdyż mimo 5 triumfów powyższego, zespół przegrał cykl o 8 sekund, utraconych w ostatnich zawodach rozgrywanych na gorącym [[tor]]ze Laguna Seca w Kalifornii.


== AMG ==
W kolejnym sezonie Australijczyk postanowił naprawić swoje błędy i po otrzymaniu informacji, że został głównym kierowcą swojego zespołu, wrócił się do domu i wyjechał z niego ze swoim (staromodnym, ale zawsze) [[samochód|samochodem]], a następnie zgłosił się z nim do tegorocznych wyścigów. Na efekty tej operacji nie należało długo czekać. Podczas [[trening]]u przed wyścigiem w Le Mans, Webber zaliczył swój pierwszy lot nad torem. Słowo „pierwszy” nie zostało tu użyte przypadkowo, bo po odbudowie doszczętnie zniszczonego podczas tej akrobacji bolidu, zdażył się tzw. „drugi raz”. Przed wyścigiem niewielkie doświadczenie Webbera znowu wzięło w górę nad technologią i wysłało kierowcę w przymusową podróż na [[Księżyc]]. Nie udało mu się jednak tam dotrzeć i z powrotem wrócił na kochaną, twardą, asfaltową [[Ziemia|Ziemię]]. AMG nie zezwoliło na 3 próbę i na wyścig wysłało tylko drugiego kierowcę: Petera Dumbrecka. Ten miał zamiar przyćmić swojego kolegę i wykonać symboliczny lot nad Le Mans, jednak dał plamę i zahaczył o drzewa, a sam zespół nigdy więcej już nie wystawił swoich [[Mercedes]]ów do wyścigów.
Choć w 1998 zespół AMG przegrał tytuł mistrzowski o 8 sekund, rok później srebrne [[Mercedes-Benz|Mercedesy]] musiały zrezygnować z serii Le Mans, ponieważ ich postęp technologiczny wzniósł się zbyt wysoko. Dosłownie.

Podczas czwartkowej sesji treningowej Webber ustanowił swój pierwszy lot nad Le Mans. Niewielkie doświadczenie Australijczyka doprowadziło jednak do twardego lądowania, przez co pojazd został doszczętnie rozbity. Mechanicy byli jednak w stanie doprowadzić wehikuł do stanu użytkowania jeszcze przed [[niedziela|niedzielnym]] wyścigiem, jednak podczas rozgrzewki Mark Webber postanowił odbyć próbę wzniesienia się w powietrze, mimo braku zezwolenia na lot. Próba zakończyła się dosyć szczęśliwie i nikt nie ucierpiał, ale zespół AMG postanowił, że podczas wyścigu oficjalny lot nad Le Mans wykona jego partner z zespołu, Peter Dumbreck, jednak ten dał plamę i zahaczył o <del>brzozę</del> drzewa.


== Formuła 1 ==
== Formuła 1 ==
Kariera lotnika umilkła, Mark wrócił do ścigania. Imponujące wyniki podczas testów Benettona oraz wywalczone punkty w najsłabszym samochodzie Minardi doprowadziły go na dwa lata do Jaguara, a później do Williamsa. Tam zdołał jednak tylko raz stanąć na podium. W głowie Marka wciąż siedziały marzenia o lataniu, więc w 2007 bez zawahania przyjął propozycję z [[Red Bull]]a.
Tak oto kariera Webbera-lotnika umilkła, a sam Mark wrócił do ścigania. Imponujące wyniki w podrzędnym zespole Mirandi (2 punkty za 5 miejsce w 1 z wyścigów) szybko doprowadziły go do zmiany pracodawcy, którymi byli potem Jaguar i Williams. 4 lata spędzone w tych 2 zespołach dały jednak tylko miejsce na podium. Zawiedziony kierowca przeszedł więc do kolejnego zespołu – do [[Red Bull]]a, który zagwarantował mu między innymi powrót do korzeni. Gwarancja czekała bardzo długo. Dopiero w 2010 roku w [[Turcja|Turcji]] Webber miał razem [[Sebastian Vettel|Sebastianem Vettelem]] odbyć lot, ale niepewny manewr tego drugiego spowodował, że bolidy tylko lekko oderwały się od ziemi i skończyło się na falstarcie. Niedługo późnej, podczas Grand Prix [[Europa|Europy]] Australijczyk zaliczył znacznie lepszy lot, a [[Heikki Kovalainen]] posłużył mu jako wyrzutnia rakietowa. Zwieńczeniem operacji było lądowanie – Webber wleciał w barierę z opon. Kolejna przymiarka do lotu nastąpiła 2 lata później w [[Chiny|Chinach]]. Doświadczenie z Le Mans przypomniało jednak Markowi, że bez zgody załogi lepiej nie startować, więc po podniesieniu przodu maszyny, natychmiast ją opuścił.


Stajnia przygotowywała Marka do kilku poważnych lotów, niestety nie wszystkie się udały. Na przykład podczas 39 okrążenia Grand Prix [[Turcja|Turcji]] w 2010 miał odbyć podróż kosmiczną wspólnie z [[Sebastian Vettel|Sebastianem Vettelem]], ale niepewny manewr tego drugiego spowodował, że bolidy tylko lekko oderwały się od ziemi. Vettel od razu zakończył procedurę, Webber kołował przez 19 okrążeń.
{{Formuła 1}}


Niedługo późnej, podczas Grand Prix [[Europa|Europy]] Australijczyk zaliczył znacznie lepszy lot, tym razem jako wyrzutnię rakietową posłużył kierowca [[Team Lotus|Lotusa]], [[Heikki Kovalainen]]. Jedynie lądowanie nie było w stu procentach udane – Webber wleciał w barierę z opon.
[[kategoria:Kierowcy Formuły 1|Webber, Mark]]

Wyścig w [[Chiny|Chinach]] w 2012 to kolejna przymiarka do lotu. Doświadczenie z Le Mans przypomniało jednak Markowi, że bez zgody załogi lepiej nie startować, więc po podniesieniu przodu maszyny Webber natychmiast kołował, po raz kolejny przez 19 okrążeń.

== Gablotka awiacji ==
<gallery>
Plik:Webber 1.jpg|Lot nad Le Mans
Plik:Webber 2.jpg|Lot nad Walencją
Plik:Webber 3.jpg|Lot nad Szanghajem
</gallery>
{{Formuła 1}}
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Webber, Mark]]

Wersja z 21:47, 23 kwi 2012

Szablon:T kangur z Australii jeżdżący w Formule 1. Od 2007 roku związany z ekipą Red Bull Racing, która dodała mu skrzydeł, przez co coraz częściej bierze udział w spektakularnych wyprawach na Księżyc.

Początki

Zanim Webber zasiadł gokarta, był chłopcem od podawania jaj w pierwszoligowym zespole rugby. Zabrał więc ze sobą kilka z piłek i rzucał w rywali aż do zawodów Formuły Ford. Po sukcesach w Formule 3 otrzymał propozycję od zespołu mistrzostw GT, gdzie miał pomagać wygrywać innym.

AMG

Choć w 1998 zespół AMG przegrał tytuł mistrzowski o 8 sekund, rok później srebrne Mercedesy musiały zrezygnować z serii Le Mans, ponieważ ich postęp technologiczny wzniósł się zbyt wysoko. Dosłownie.

Podczas czwartkowej sesji treningowej Webber ustanowił swój pierwszy lot nad Le Mans. Niewielkie doświadczenie Australijczyka doprowadziło jednak do twardego lądowania, przez co pojazd został doszczętnie rozbity. Mechanicy byli jednak w stanie doprowadzić wehikuł do stanu użytkowania jeszcze przed niedzielnym wyścigiem, jednak podczas rozgrzewki Mark Webber postanowił odbyć próbę wzniesienia się w powietrze, mimo braku zezwolenia na lot. Próba zakończyła się dosyć szczęśliwie i nikt nie ucierpiał, ale zespół AMG postanowił, że podczas wyścigu oficjalny lot nad Le Mans wykona jego partner z zespołu, Peter Dumbreck, jednak ten dał plamę i zahaczył o brzozę drzewa.

Formuła 1

Kariera lotnika umilkła, Mark wrócił do ścigania. Imponujące wyniki podczas testów Benettona oraz wywalczone punkty w najsłabszym samochodzie Minardi doprowadziły go na dwa lata do Jaguara, a później do Williamsa. Tam zdołał jednak tylko raz stanąć na podium. W głowie Marka wciąż siedziały marzenia o lataniu, więc w 2007 bez zawahania przyjął propozycję z Red Bulla.

Stajnia przygotowywała Marka do kilku poważnych lotów, niestety nie wszystkie się udały. Na przykład podczas 39 okrążenia Grand Prix Turcji w 2010 miał odbyć podróż kosmiczną wspólnie z Sebastianem Vettelem, ale niepewny manewr tego drugiego spowodował, że bolidy tylko lekko oderwały się od ziemi. Vettel od razu zakończył procedurę, Webber kołował przez 19 okrążeń.

Niedługo późnej, podczas Grand Prix Europy Australijczyk zaliczył znacznie lepszy lot, tym razem jako wyrzutnię rakietową posłużył kierowca Lotusa, Heikki Kovalainen. Jedynie lądowanie nie było w stu procentach udane – Webber wleciał w barierę z opon.

Wyścig w Chinach w 2012 to kolejna przymiarka do lotu. Doświadczenie z Le Mans przypomniało jednak Markowi, że bez zgody załogi lepiej nie startować, więc po podniesieniu przodu maszyny Webber natychmiast kołował, po raz kolejny przez 19 okrążeń.

Gablotka awiacji