Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (albo tekst beznadziejnie napisany, albo nieśmieszny, albo bzdury zupełne) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
{{stub|gry}} |
{{stub|gry}} |
||
{{Informatyka}} |
{{Informatyka}} |
||
{{Nintendo}} |
|||
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]] |
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]] |
Wersja z 22:19, 21 maj 2018
Being the puppet master, it's like running Nintendo of America.
- Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ 2012
Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych Poketto Monsutā (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 dolarów USD).
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.
Szablon:Informatyka