Prawa anime: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 7: Linia 7:
# '''Prawo Ameby''' – dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego [[miecz]]a lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości [[ameba|ameby]].
# '''Prawo Ameby''' – dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego [[miecz]]a lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości [[ameba|ameby]].
# '''Prawo Orków''' – w każdym anime (wykluczając Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
# '''Prawo Orków''' – w każdym anime (wykluczając Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
# '''Prawo Alucarda''' - bo ktoś orkami dowodzi a przy zachciance pozwala postaciom dożyć szcześliwie końca.
# '''Prawo Alucarda''' - bo ktoś orkami dowodzi a przy zachciance pozwala postaciom dożyć szcześliwie końca. Alucard ingeruje też w swiat rzeczywisty i
# '''Prwao Alucarda 2''' - Owe prawo wiąże się z prawem elastycznej twarzy - Praktycznie wszystkie postacie dowolnego anime (istnieje kilka wyjątków) potrafi w nietypowy sposób zmienić wyraz swej twarzy.Naturalnie wszystkie oprócz Alucarda,ponieważ on ma stale jeden i ten sam uśmieszek nie uciekający z jego gęby.
# '''Prwao Alucarda 2''' - Owe prawo wiąże się z prawem elastycznej twarzy - Praktycznie wszystkie postacie dowolnego anime (istnieje kilka wyjątków) potrafi w nietypowy sposób zmienić wyraz swej twarzy.Naturalnie wszystkie oprócz Alucarda,ponieważ on ma stale jeden i ten sam uśmieszek nie uciekający z jego gęby.
# '''Prawo Alucarda 3''' Alucard ingeruje też w swiat rzeczywisty i karze tych co go zdenerwowali. Ponieważ w anime wszyscy maja mordy i gęby a tylko Alucard ma TAWRZ.
# '''Prawo Ogników''' - Każde światło nie będące pochodnią, zarówką albo neonami w samochodzie jest ognikiem, czesto oświetlają najbardziej odkryte partie ciała postaci żeńskich.
# '''Prawo Ogników''' - Każde światło nie będące pochodnią, zarówką albo neonami w samochodzie jest ognikiem, czesto oświetlają najbardziej odkryte partie ciała postaci żeńskich.
# '''Prawo Pierwszej i Drugiej Walki'''
# '''Prawo Pierwszej i Drugiej Walki'''

Wersja z 20:57, 7 lis 2008

Prawa Anime – zbiór praw rządzących japońskimi i polskimi (Polska to przecież druga Japonia) filmami animowanymi. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.

  1. Prawo Łazienki – dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej łazienki z wanną/prysznicem/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której siła będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
  2. Prawo Grawitacji – każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada biust o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole grawitacyjne. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca serialu.
  3. Prawo Punktu Widzenia – jeżeli w pomieszczeniu znajduje się bohater płci żeńskiej o dużych walorach estetycznych, kamera zawsze obierze taki punkt widzenia, aby na pierwszym planie znajdowały się piersi lub tylna/przednia dolna część ciała, rzecz jasna, zawsze zakryte bielizną (nie dotyczy oczywiście hentai), a pozostały rozmówca dopiero na drugim, ew. trzecim planie.
  4. Prawo Ameby – dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego miecza lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości ameby.
  5. Prawo Orków – w każdym anime (wykluczając Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
  6. Prawo Alucarda - bo ktoś orkami dowodzi a przy zachciance pozwala postaciom dożyć szcześliwie końca. Alucard ingeruje też w swiat rzeczywisty i
  7. Prwao Alucarda 2 - Owe prawo wiąże się z prawem elastycznej twarzy - Praktycznie wszystkie postacie dowolnego anime (istnieje kilka wyjątków) potrafi w nietypowy sposób zmienić wyraz swej twarzy.Naturalnie wszystkie oprócz Alucarda,ponieważ on ma stale jeden i ten sam uśmieszek nie uciekający z jego gęby.
  8. Prawo Alucarda 3 Alucard ingeruje też w swiat rzeczywisty i karze tych co go zdenerwowali. Ponieważ w anime wszyscy maja mordy i gęby a tylko Alucard ma TAWRZ.
  9. Prawo Ogników - Każde światło nie będące pochodnią, zarówką albo neonami w samochodzie jest ognikiem, czesto oświetlają najbardziej odkryte partie ciała postaci żeńskich.
  10. Prawo Pierwszej i Drugiej Walki
    1. obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
    2. za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
  11. Prawo Nazwy – każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego tematem; dobrze, jeżeli tytuł nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
  12. Prawo Wyższości Hentai – obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak hentai zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
  13. Prawo Policji (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) – dowolna postać zielona w tych anime nie jest orkiem, ale policjantem w barwach kamuflujących.
  14. Prawo Mroku - najbardziej normalna postać(kierowca austobusu, stara plotkara która wie wszystko) są najbardziej mroczne i straszne.
  15. Prawo Nieśmiertelności Ubrań
    1. Obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich ubrania pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
    2. Jeśli jednak w końcu dojdzie do całkowitego zniszczenia ubrania, to majtki głównego bohatera i tak się nie zniszczą.
  16. Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary – dowolna bohaterka anime (szczególnie elfka lub magiczka), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków da red wunz go fasta! jest nierealne...)
  17. Prawo Wkurwienia – im większa złość bohatera, tym większa jego siła. No, chyba że bohater jest urodzonym frajerem.
  18. Prawo Odwrotnej Proporcjonalności – im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
  19. Prawo Gestu - najzwyklejszy gest(mhrocze pochylenie głowy, strzał kostkami w palcach) głównej postaci potrafi osłabić wroga/wzmocnić bochatera.
  20. Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów – gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców młot lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik stresogenny. Jednak podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, a co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
  21. Prawo Powolnej Śmierci – im poważniejsza rana, tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś przyjacielem przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
  22. Prawo Połamanych Goleni – jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
  23. Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki – jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu Magical Girls odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej sukienka po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
  24. Prawo Chodów u Ruskiej Mafii – główni bohaterowie, wchodząc do miasta, prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii terroryzującej okolicę.
  25. Prawo Słabego Punktu – każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu, musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
  26. Prawo Elastycznej Twarzy – większość bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
  27. Prawo Nieprzerywalnej Metamorfozy – bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie, będący jej świadkami, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
  28. Prawo Tła – w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej dezintegracji i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).
  29. Prawo Zasłoniętych Sutków – jeśli bohaterka stoi naga, to zawsze jej sutki są zasłonięte przez jej włosy.
  30. Pierwsze Prawo Telefonu/Prawo Skrótu - Rozmowy telefoniczne między osobami płci piersiatej trwają maksymalnie dwie minuty.
  31. Drugie Prawo Telefonu/Prawo Priorytetu - Dotyczy mecha-anime. Przez telefon dowiadujemy się rzeczy pozornie ważnych. Pozornie bo i tak wyniku końcowego nie zmienią.
  32. Trzecie Prawo Telefonu/Prawo Sekretarki - Na sekretarce NIGDY nie usłyszysz dobrej wiadomości. Może być zła albo taka, co ciebie nie dotyczy, ale nie dobra. Próba nagrania na sekretarkę dobrej wiadomości kończy się awarią w centrali telefonicznej.
  33. Prawo Plastrów – po każdym z zadanych ciosów na twarzy pojawia się plaster, który znika po kilku scenach. Razem z plastrem znikają wszelkie rany po zadanym ciosie.
  34. Prawo Czekającego Przeciwnika – kiedy pojawia się wściekły, zły bohater, który ma zamiar zaatakować, główni bohaterowie wykonują jakąś czynność (najczęściej ucinają długą pogawędkę), a zły charakter atakuje dopiero po ukończeniu owej czynności.
  35. Prawo Angielskich Imion – któryś z bohaterów (zazwyczaj złych) posiada imię będące losowo wybranym angielskim słowem.
  36. Prawo Siary - gdy jeden z bohaterów bierze jakiś przedmiot, którego nigdzie nie było, oznacza to, że Siara mu dał
  37. Pierwsze Prawo Sagary - Każdy bohater ma nieskończenie pojemne kieszenie
  38. Drugie Prawo Sagary - Jeżeli bohater jest urodzonym żołnierzem, doskonale walczy wręcz i przy użyciu broni oraz posiada umiejętność przewidywania ataku wroga, to i tak wystarczy tylko jeden cios postaci płci pięknej by go czasowo wyeliminować.
  39. Prawo Planowanego błędu - Jeśli bohaterowie ułożyli plan pokonania złego bohatera nie mówiąc o tym głośno tak by widzowie słyszeli, to każdy błąd okaże się planowanym by zmylić złego bohatera.
  40. Zasada 34 - Jeżeli istnieje jakieś anime – jest już związany z nim hentai.
  41. Prawo Sztormu - Każde anime, w którym główny bohater zostaje porażony prądem o sile elektrowni Bełchatów, staje się kultowym. Dotyczy głównie mecha-anime, ale i komedie nie są wyjątkiem.
  42. Prawo głupoty/Prawo heroizmu - każdy główny bohater wykazuje się nieskończoną głupotą lub odwagą (przeważnie jest to ta pierwsza). Staje do walki z dwa razy silniejszym od siebie wrogiem, po czym obsypuje go bezsensownymi tekstami, powtórzonymi później co najmniej 2 razy przez innych bohaterów. Przykład: Naruto przy każdej z walk.
  43. Prawo Głupoty Objawionej – każdy bohater w niemal dowolnym momencie może w wyniku doznanego objawienia trzepnąć się dłonią w czoło, proklamując jednocześnie swą głupotę.
  44. Prawo Dziwnego Stylu – bohater (zarówno negatywny jak i pozytywny) jest tym groźniejszy im ma dziwaczniejsze przebranie. Regułą jest tu – przeczące prawom fizyki – sterczenie włosów w górę oraz ich fluorescencyjność.
  45. Prawo Bezużyteczności - gdy przeciwnik głównego bohatera (główny lub poboczny), który na początku zdaje się silniejszy od niego, walcząc z nim powie useless (bezskuteczny, nieużyteczny) przeciwnik zostanie zabity lu poważnie raniony.
  46. Prawo Wycieńczenia - nieważne z jak silnym przeciwnikiem walczy bohater, ile ran dostał, to nigdy nie padnie ze zmęczenia zanim go nie pokona. Od tej reguły nie ma wyjątków.
  47. Prawo Cycatej Ofiary – nie musisz być przydatna dla drużyny, jeśli jesteś dobrze obdarzona przez Matkę Naturę.

Jak znaleźć orków w anime?

Typowy ork

Zwyczajem praktykowanym przez niemal wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga tradycja nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona, nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku, to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.

  1. Przykład 1 Neon Genesis Evangelion – po obejrzeniu serii łatwo znaleźć orków, zadając sobie proste pytanie No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły? – znajdziesz go w każdym anime.
  2. Przykład 2 DearS – orków znajdujemy już na samym początku, gdy w intro widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
  3. Wszystkie anime typu dużo się strzelali – znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp., do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden, i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek – bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po ekranie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem, przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie Wartrukk jest najszybszy!. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
  4. Naruto – Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te shurikeny, kunaie, zwoje, kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim – czy wierzysz, że Pan Meduza istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym z odcinków, ale wierzę, że to Space Orc.
  5. Bleach - W tego typu anime odpowiedź jest jasna. Jak myślisz, kim naprawdę są Shinigami, hę ?
Medal.svg