Red Hat Enterprise Linux

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 13:44, 25 lis 2019 autorstwa Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (Ostrzyciel przeniósł stronę RHEL na Red Hat Enterprise Linux w miejsce przekierowania: prawidłowa nazwa systemu)

Wydałem kilkanaście tysięcy na CentOS`a z inną nazwą, ale mam papierek na pomoc techniczną!

Kolejny zadowolony użytkownik RHELa.

RHEL (właściwie Red Hat Enterprise Linux, jednak ze względu na bardzo długą nazwę częściej nazywany Red Hat) – jedna z niewielu płatnych dystrybucji Linuxa. Istnieje również CentOS, który praktycznie nie różni się od RHELa niczym, jednak jest darmowy. RHEL oferuje tylko jedno środowisko graficzne, GNOME.

Różnice między Red Hatem a CentOS`em

  • Inna nazwa;
  • Inne logo;
  • Kupując RHEL, dostajesz również abonament na pomoc techniczną[1];
  • Posiadając RHELa[2] możesz zdobyć certyfikat Red Hata. Prawdopodobnie i tak ci się do niczego nie przyda, ale będziesz mógł szpanować przed znajomymi, że jesteś Pr0 informatykiem.

Fedora a RHEL

Relacje z Fedorą opierają się głównie na tym, że Red Hat podpCenzura2.svgdala z Fedory kod, a oddaję kasę, potrzebną, by projekt Fedora nie upadł[3]. W celu wyeliminowania niestabilności dobrze znanej z Fedory, Red Hat po prostu wykorzystuje kod z Fedory kilka lat później[4].

Pomoc techniczna

Jak to, nie działa menadżer pakietów? Padł cały serwer? Przykro nam, u nas działa.

Wsparcie Red Hata szybko i skuteczne rozwiązuje problemy techniczne i doradza swoim klientom.

Wsparcie techniczne Red Hata jest wprost idealne. Oto dlaczego:

  1. Zanim ktokolwiek odbierze twój telefon[5], zapewne samodzielnie rozwiążesz problem. Dzięki temu w podobnej sytuacji poradzisz sobie sam;
  2. Jeśli jednak nie będziesz w stanie poradzić sobie samodzielnie, po kilkugodzinnych próbach prawdopodobnie uda ci się dodzwonić do pomocy technicznej. Będziesz miał wtedy okazję rozwinąć swoje zdolności przekonywania, ponieważ będziesz musiał przekonać fachowców aby ruszyli dupska i przyjechali do ciebie[6].
  3. Gdy wreszcie przyjadą, dowiesz się, że twój problem jest nietypowy i nie da się go rozwiązać w standardowy sposób, zaś samo wsparcie odezwie się w ciągu tygodnia.
  4. Dwa tygodnie później będziesz miał okazję ponownie rozwinąć swoje umiejętności przekonywania, ponieważ będziesz musiał przekonać wsparcie techniczne, aby jednak się odezwało.
  5. Kilka miesięcy później zrezygnujesz z cotygodniowych prób przekonania pomocy, aby ci pomogła i zapłacisz 100 złotych za zwykłą usługę rozwiązywania problemów w pierwszej lepszej firmie, która rozwiąże twój problem w kilka godzin, tego samego dnia.

Przypisy

  1. Która i tak pewnie ci nie pomoże, informując wszystkich swoich klientów, że u nich działa.
  2. I dodatkowe trzy tysiące złotych
  3. Wtedy Red Hat nie miał by z czego podpCenzura2.svgdalać kodu
  4. W 2013 roku w Fedorze był GIMP z 2013 roku. W RHEL GIMP z 2013 również był, w 2015.
  5. Wszystkie inne metody komunikacji albo nie działają, albo nie istnieją.
  6. Zdalnie się oczywiście nie da.