The Clash: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M (Poprawki same się robią…)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{t}}[[Wielka Brytania|brytyjski]] zespół muzyczny istniejący w latach [[1976]] - [[1986]]. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny '''pop narodowosocjalistyczny''', by z biegiem lat uzupełnić go o elementy '''nazidance''' oraz '''oświęcimskiej muzyki klezmerskiej'''.
'''The Clash''' – [[Wielka Brytania|brytyjski]] zespół muzyczny istniejący w latach [[1976]][[1986]]. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny pop [[NSDAP|narodowosocjalistyczny]], by z biegiem lat uzupełnić go o elementy nazidance oraz oświęcimskiej muzyki klezmerskiej.


==Ideologia zespołu==
== Ideologia zespołu ==
Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału [[Ku Klux Klan]]u. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic [[alkoholik|odpadków]]. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.

Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału [[Ku Klux Klan|Ku Klux Klanu]]. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic [[alkoholik|odpadków]]. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.


Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się [[Romowie|Cyganów]] z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.
Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się [[Romowie|Cyganów]] z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.


==Największe przeboje==
== Największe przeboje ==
Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:
Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:
*''White riot'' – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie
* '''White Riot''' – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie,
*''London's burning'' – o sytuacjach, w których należy zawiadomić [[Straż pożarna|straż pożarną]]
* '''London's Burning''' – o sytuacjach, w których należy wezwać [[Straż pożarna|straż pożarną]],
*''I'm so bored with the U.S.A.'' – podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanami Zjednoczonymi]]; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli [[Żydzi]]
* '''I'm So Bored with the U.S.A.''' – [[podmiot liryczny]] informuje o swoim znudzeniu [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanami Zjednoczonymi]]; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli [[Żydzi]],
*''(White man) in the Hammersmith Palais'' – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce [[Murzyn|asfaltu]] jest na jezdni
* '''(White Man) in Hammersmith Palais''' – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce [[Murzyn|asfaltu]] jest na jezdni,
*''English civil war'' – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami
* '''English Civil War''' – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami,
*''I foch the law'' – o tym, że podmiot liryczny [[foch|sfochował]] się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń
* '''I foch the law''' – o tym, że podmiot liryczny [[foch|sfochował]] się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń,
*''London calling'' – o londyńskiej centrali telefonicznej
* '''London Calling''' – o londyńskiej centrali telefonicznej,
*''Train in vain'' – o brytyjskim odpowiedniku [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]
* '''Train in Vain''' – o brytyjskim odpowiedniku [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]],
* '''Rock the Casbah''' – o tym, że [[Arabowie|Arabów]] należy kamienować,
*''Bankrobber'' – o sposobach okradania żydowskich banków
* '''Should I Stay or Should I Go''' – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w [[Agencja towarzyska|burdelu]],
*''Rock the casbah'' – o tym, że [[Arabowie|arabusów]] należy kamienować
* '''Straight to Hell''' – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół.
*''Should I stay or should I go'' – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w [[Agencja towarzyska|burdelu]]

*''Straight to hell'' – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół
== Zobacz też ==
* [[punk rock]]
* [[Sex Pistols]]


{{stub|muz}}
{{stub|muz}}

Aktualna wersja na dzień 12:07, 14 sie 2023

The Clashbrytyjski zespół muzyczny istniejący w latach 19761986. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny pop narodowosocjalistyczny, by z biegiem lat uzupełnić go o elementy nazidance oraz oświęcimskiej muzyki klezmerskiej.

Ideologia zespołu[edytuj • edytuj kod]

Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału Ku Klux Klanu. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic odpadków. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.

Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się Cyganów z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.

Największe przeboje[edytuj • edytuj kod]

Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:

  • White Riot – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie,
  • London's Burning – o sytuacjach, w których należy wezwać straż pożarną,
  • I'm So Bored with the U.S.A.podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu Stanami Zjednoczonymi; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli Żydzi,
  • (White Man) in Hammersmith Palais – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce asfaltu jest na jezdni,
  • English Civil War – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami,
  • I foch the law – o tym, że podmiot liryczny sfochował się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń,
  • London Calling – o londyńskiej centrali telefonicznej,
  • Train in Vain – o brytyjskim odpowiedniku PKP,
  • Rock the Casbah – o tym, że Arabów należy kamienować,
  • Should I Stay or Should I Go – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w burdelu,
  • Straight to Hell – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]


Crystal Clear app knotify.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.