Użytkownik:Aloch/Niedokończone artykuły/Airbus A380: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Nibytytul|[[File:Logo_Airbus_A380.svg|300px]]}} |
{{Nibytytul|[[File:Logo_Airbus_A380.svg|300px]]}} |
||
[[File:Airbus_A380_Paris_Air_Show.jpg|thumb|250px]] |
[[File:Airbus_A380_Paris_Air_Show.jpg|thumb|250px]] |
||
'''Airbus A380''' – dwupokładowy [[samolot]] [[pasażer]]ski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na |
'''Airbus A380''' – dwupokładowy [[samolot]] [[pasażer]]ski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na Boeinga 747. Do obsługi szklanego kokpitu wykorzystano [[Windows XP]]. <ref>W nowszych modelach można się zadowolić [[Niebieski ekran śmierci|zawrotnie szybką]] [[Windows Vista|Wistą]]® [[Microsoft|Mikro$yfu]]®</ref> |
||
==Geneza== |
==Geneza== |
||
Gdy [[Boeing 747|ww. samolot]] był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. [[Prezydent]]a [[USA|jułesejów]] [[Airbus]] z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na |
Gdy [[Boeing 747|ww. samolot]] był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. [[Prezydent]]a [[USA|jułesejów]] [[Airbus]] z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na starego już Dżambodżeta.<ref>Na zastąpienie dostali [[łapówka|dotację]] ze [[Unia Europejska|Związku Komunistycznych Republik Europy]]</ref> Projekt nazwano A3XX. Blisko rok przed zamachem na [[WTC]] zmieniono na A380 i zaplanowali wydatek 8,8 mld [[€]]<ref>Niestety doszło do 11 miliardów jełro. Biedna Junia</ref>. |
||
==Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”== |
==Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”== |
||
Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty. |
Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. <ref>Większość zużyto na [[Airbus A320|inny model]]</ref> Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty. |
||
==Ciekawostki== |
==Ciekawostki== |
Aktualna wersja na dzień 13:08, 16 paź 2016
Airbus A380 – dwupokładowy samolot pasażerski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na Boeinga 747. Do obsługi szklanego kokpitu wykorzystano Windows XP. [1]
Geneza[edytuj • edytuj kod]
Gdy ww. samolot był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. Prezydenta jułesejów Airbus z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na starego już Dżambodżeta.[2] Projekt nazwano A3XX. Blisko rok przed zamachem na WTC zmieniono na A380 i zaplanowali wydatek 8,8 mld €[3].
Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”[edytuj • edytuj kod]
Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. [4] Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Ma 500 km kabli
- Wyprodukowano 193[5] sztuk A380. Do produkcji tylu maszyn zużyto ok. 150 mln arbuzów, z których pozyskano ok. 180 mln kg paliwa
- W pierwszych projektach zamierzono „skleić” dwa A340
- Mieści maks. 853 pasażerów, ale chciwość nie ma granic – teraz chcą zrobić wersję ponad 1000-miejscową
Przypisy
- ↑ W nowszych modelach można się zadowolić zawrotnie szybką Wistą® Mikro$yfu®
- ↑ Na zastąpienie dostali dotację ze Związku Komunistycznych Republik Europy
- ↑ Niestety doszło do 11 miliardów jełro. Biedna Junia
- ↑ Większość zużyto na inny model
- ↑ Na stan 30.06.2016