Użytkownik:Aloch/Niedokończone artykuły/Airbus A380: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
 
Linia 1: Linia 1:
{{Nibytytul|[[File:Logo_Airbus_A380.svg|300px]]}}
{{Nibytytul|[[File:Logo_Airbus_A380.svg|300px]]}}
[[File:Airbus_A380_Paris_Air_Show.jpg|thumb|250px]]
[[File:Airbus_A380_Paris_Air_Show.jpg|thumb|250px]]
'''Airbus A380''' – dwupokładowy [[samolot]] [[pasażer]]ski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na B747. Do obsługi szklanego kokpitu wykorzystano [[Windows XP]]. <ref>W nowszych modelach można się zadowolić [[Niebieski ekran śmierci|zawrotnie szybką]] [[Windows Vista|Wistę]]® [[Microsoft|Mikro$yfu]]®</ref>
'''Airbus A380''' – dwupokładowy [[samolot]] [[pasażer]]ski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na Boeinga 747. Do obsługi szklanego kokpitu wykorzystano [[Windows XP]]. <ref>W nowszych modelach można się zadowolić [[Niebieski ekran śmierci|zawrotnie szybką]] [[Windows Vista|Wistą]]® [[Microsoft|Mikro$yfu]]®</ref>


==Geneza==
==Geneza==
Gdy [[Boeing 747|ww. samolot]] był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. [[Prezydent]]a [[USA|jułesejów]] [[Airbus]] z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na już starego B747.<ref>Na zastąpienie dostali [[łapówka|dotację]] ze [[Unia Europejska|Związku Komunistycznych Republik Europy]]</ref> Projekt nazwano A3XX. Blisko rok przed zamachem na [[WTC]] zmieniono na A380 i zaplanowali wydatek 8,8 mld [[€]]<ref>Niestety doszło do 11 miliardów jełro. Biedna Junia</ref>.
Gdy [[Boeing 747|ww. samolot]] był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. [[Prezydent]]a [[USA|jułesejów]] [[Airbus]] z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na starego już Dżambodżeta.<ref>Na zastąpienie dostali [[łapówka|dotację]] ze [[Unia Europejska|Związku Komunistycznych Republik Europy]]</ref> Projekt nazwano A3XX. Blisko rok przed zamachem na [[WTC]] zmieniono na A380 i zaplanowali wydatek 8,8 mld [[€]]<ref>Niestety doszło do 11 miliardów jełro. Biedna Junia</ref>.


==Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”==
==Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”==
Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty.
Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. <ref>Większość zużyto na [[Airbus A320|inny model]]</ref> Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty.


==Ciekawostki==
==Ciekawostki==

Aktualna wersja na dzień 13:08, 16 paź 2016

Airbus A380 Paris Air Show.jpg

Airbus A380 – dwupokładowy samolot pasażerski zrobiony z sprasowanych arbuzów pomalowanych farbą. Powstał w odpowiedzi na Boeinga 747. Do obsługi szklanego kokpitu wykorzystano Windows XP. [1]

Geneza[edytuj • edytuj kod]

Gdy ww. samolot był napopularniejszym szerokokadłubowcem na tym świecie i unikatem (garb) oraz (prawie) wiecznym byciem w służbie wiernego Sz. P. Prezydenta jułesejów Airbus z zazdrości postanowił zbudować odpowiedź na starego już Dżambodżeta.[2] Projekt nazwano A3XX. Blisko rok przed zamachem na WTC zmieniono na A380 i zaplanowali wydatek 8,8 mld [3].

Narodziny „największego samolotu pasażerskiego świata”[edytuj • edytuj kod]

Od 23 I 2002 do 18 I 2005 – przez prawie trzy lata – inżynierowie musieli się zmagać z brakami dostaw arbuzów z hodowli. [4] Specjalnie Rolls-Royce (producent silników) zrobił turbowentylatory na soczek z arbuzów w celu oszczędzania złóż nafty.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Ma 500 km kabli
  • Wyprodukowano 193[5] sztuk A380. Do produkcji tylu maszyn zużyto ok. 150 mln arbuzów, z których pozyskano ok. 180 mln kg paliwa
  • W pierwszych projektach zamierzono „skleić” dwa A340
  • Mieści maks. 853 pasażerów, ale chciwość nie ma granic – teraz chcą zrobić wersję ponad 1000-miejscową

Przypisy

  1. W nowszych modelach można się zadowolić zawrotnie szybką Wistą® Mikro$yfu®
  2. Na zastąpienie dostali dotację ze Związku Komunistycznych Republik Europy
  3. Niestety doszło do 11 miliardów jełro. Biedna Junia
  4. Większość zużyto na inny model
  5. Na stan 30.06.2016