Geografia: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę). |
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę). |
||
Na geografii można: |
|||
- zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej<br> |
|||
- pobawić się globusem<br> |
|||
- rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map<br> |
|||
- pomylić karbon z karbidem<br> |
|||
- posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.<br> |
|||
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty. |
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty. |
Wersja z 20:43, 2 maj 2013
Szablon:Tszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
Geografia a inne nauki
Geografia jest nauką szkolną wywodzącą się wraz z biologią, chemią i fizyką z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry geolog, nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych (szklanka, czajnik, termos etc.) lub huśtania na krześle.
Przebieg lekcji
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlony zostaje jakiś dokument).
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności kredy; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).
Na geografii można:
- zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej
- pobawić się globusem
- rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map
- pomylić karbon z karbidem
- posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.
Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.
Szablon:Przedmioty szkolne