Killing Floor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M ({{WEdycji}})
(takie tam)
Linia 1: Linia 1:
{{WEdycji|NikoMiku}}
{{WEdycji|NikoMiku}}
'''Killing Floor''' ([[Język angielski|ang]]. ''zabójcza podłoga'') – mieszanka [[FPS]]-a, horroru<ref>Tak przynajmniej twierdzą twórcy</ref> oraz gry z falami, przez wielu graczy uznawana za biedniejsze [[Left 4 Dead]]. Stworzył ją Tripwire Interactive (''Interaktywny Drut''), więc nie jest tak zepsuta jak gry od [[Valve Software|Valve]]. Początkowo była ona zwykłym modem do [[Unreal Tournament]] 2004, ale oczywiście zyskał tak dużą popularność, że jego twórcom nie pozostało już nic innego, jak założyć własne studio i przerobić moda na pełnoprawną grę.
'''Killing Floor''' ([[Język angielski|ang]]. ''zabójcza podłoga'') – mieszanka [[FPS]]-a, horroru<ref>Tak przynajmniej twierdzą twórcy</ref> oraz gry z falami, przez wielu graczy uznawana za biedniejsze [[Left 4 Dead]]. Stworzył ją Tripwire Interactive (''Interaktywny Drut''), więc nie jest tak zepsuta jak gry od [[Valve Software|Valve]]. Początkowo była ona zwykłym modem do [[Unreal Tournament (seria gier)|Unreal Tournament 2004]], ale oczywiście zyskał tak dużą popularność, że jego twórcom nie pozostało już nic innego, jak założyć własne studio i przerobić moda na pełnoprawną grę.


== Klasy ==
== Klasy ==
W grze jest aż siedem klas różniących się statystykami, bo każdy może mieć każdą broń.
W grze jest aż siedem klas różniących się statystykami, bo każdy może mieć każdą broń.
* '''Medyk''' – klasa rzekomo mająca leczyć, ale nikt nie wie jak to robić więc po prostu używa apteczki. Uzbrojenie składa się z PM-ów z opcją leczenia {{cz|(wciśnij [[Scroll Lock|Scrolla]] celując w swoich)}}. bez dobrego medyka nie pożyjecie zbyt długo.
* '''Medyk''' – klasa rzekomo mająca leczyć, ale nikt nie wie jak, więc po prostu używa apteczki. Jej uzbrojenie składa się z PM-ów mających możliwość leczenia {{cz|(wciśnij [[Scroll Lock|Scrolla]] celując w swoich)}}. Bez dobrego medyka, twoja drużyna nie pożyje zbyt długo.
* '''Support''' – gość używa [[Strzelba|shotgunów]], a na wyższych levelach ma większy udźwig. Ze względu na zniżkę jest jedyną klasą zdolną do kupienia AA-12, czyli autostrzelby, którą da się zabić wszystko w trzy sekundy.
* '''Support''' – gość, który używa [[Strzelba|shotgunów]]. Wraz z wyższym levelem ma większy udźwig. Ze względu na zniżkę, jest jedyną klasą zdolną do kupienia AA-12 autostrzelby, dzięki której można w trzy sekundy zabić wszystko, co się rusza.
** '''shotgun''' – po prostu
** '''Shotgun''' – po prostu.
** '''dubeltówka''' – mocniejszy shotgun. niestety strzał kosztuje 8$
** '''Dubeltówka''' – mocniejszy shotgun. Jego największą wadą jest wysoka cena pojedynczego strzału – kosztuje on aż 8 $.
** '''HSG-1''' – jako jedna z nielicznych ma magazynek pudełkowy
** '''HSG-1''' – jedna z nielicznych broni mających magazynek pudełkowy.
** '''wlad palownik''' – nikt nie używa, bo HSG-1 lepsze i tańsze
** '''Wlad palownik''' – nikt go nie używa, bo HSG-1 jest lepsze i tańsze.
** '''strzelba bojowa''' – coś jak autostrzelba z CS'a, ale lepsza
** '''Strzelba bojowa''' – ulepszona wersja autostrzelby z [[Counter-Strike|CS'a]].
** '''AA-12''' – broń godna Wielkich przedwiecznych, uznawana za LKM'a. w rękach wysoko-levelowego supporta zmora rzeźników i "jebaczy"
** '''AA-12''' – broń godna [[Wielcy Przedwieczni|Wielkich Przedwiecznych]]. Uznawana za LKM'a. W rękach wysoko-levelowego supporta, zmora rzeźników i „jebaczy”.
* '''Komandos''' – po prostu używa [[karabin]]ów. W przeciwieństwie do reszty klas jego broń nie różni się za bardzo. Widzi zmory i HP wrogów:
* '''Komandos''' – po prostu używa [[karabin]]ów. Jego bronie nie różnią się za bardzo od innych klas. Widzi zmory i HP wrogów.
** '''Bullup''' – na drugim levelu kosztuje 270 $, dzięki czemu po śmierci nie musisz biegać z pistoletem.
** '''Bullup''' – na drugim levelu kosztuje 270 $, dzięki czemu po śmierci nie musisz biegać z pistoletem.
** '''Thompson''' – jedna z lepszych broni w grze! Pięć magazynków po 60 ammo, szybko się przeładowuje, a moc i celność jak w [[Karabin M16|M16]], na dodatek tani i lekki.
** '''Thompson''' – jedna z lepszych broni w grze! Pięć magazynków po 60 ammo, szybko się przeładowuje, a moc i celność jak w [[Karabin M16|M16]], na dodatek tani i lekki.
** '''[[Karabinek AK|Kałasznikow]]''' – co tu mówić…
** '''[[Karabinek AK|Kałasznikow]]''' – co tu mówić…
** '''[[Karabinek M4|M4A4]]''' – nikt tego nie używa, bo kałach lepszy. Chyba że jako demolka kupisz wersję z granatnikiem.
** '''[[Karabinek M4|M4A4]]''' – nikt tego nie używa, bo kałach lepszy. Chyba, że kupisz wersję z granatnikiem.
** '''SCAR MK14''' – nie dla dzieci [[Counter-Strike|CSa]]. To nie autosnajperka, tylko pełnoprawny karabin.
** '''SCAR MK14''' – nie dla dzieci [[Counter-Strike|CS'a]]. To nie autosnajperka, tylko pełnoprawny karabin.
** '''FNFAL ACOG''' – jak w [[insurgency]] FAL jest najlepszą bronią z klasy. I ma całkiem niezły celownik
** '''FNFAL ACOG''' – podobnie jak w [[Insurgency]], jest to najlepsza broń tej z klasy. Ponadto ma całkiem niezły celownik.
* '''Strzelec wyborowy''' – używa snajperek, ale jakimś cudem sprzedaje [[pistolet]]y. [[Noob]]y mimo, pocisk z kuszy przebija czterech grubasów, marnują ammo na zwykłego skrzepa lub nie trafiają. Przynajmniej pistolety są dobre.
* '''Strzelec wyborowy''' – używa snajperek, ale jakimś cudem sprzedaje [[pistolet]]y. Jako, że [[noob]]y nie wiedzą, że pocisk z kuszy przebija czterech grubasów, to marnują oni ammo na zwykłego skrzepa lub nie trafiają. Przynajmniej pistolety są dobre.
* '''Berserker''' – zabija rozpruwacze i spaślaki nożem. Do szczęścia potrzebuje tylko katany za 2000 $. Gracze i tak dokupują karabin i pistolety. Ma duży arsenał broni białej:
* '''Berserker''' – zabija rozpruwacze i spaślaki nożem. Do szczęścia potrzebuje tylko katany za 2000 $. Gracze i tak dokupują mu karabin i pistolety. Ma duży arsenał broni białej:
** '''Maczeta''' – stworzona z myślą o innych klasach, mocne, lekkie i tanie.
** '''Maczeta''' – stworzona z myślą o innych klasach. Mocne, lekkie i tanie.
** '''Toporek''' – nikt go nie używa, bo waży 5 kg na 15, a na tym samym miejscu sprawdziłaby się katana.
** '''Toporek''' – nikt go nie używa, bo waży pięć kilo na piętnaście, a na jego miejscu lepiej sprawdziłaby się katana.
** '''Katana''' – jedyna rzecz, która wyszła [[Azjaci|żółtkom]]. Pięć razy lepsza od maczety.
** '''Katana''' – jedyna rzecz, która wyszła [[Azjaci|żółtkom]]. Pięć razy lepsza od maczety.
** '''Piła łańcuchowa''' – w przeciwieństwie do [[Left 4 Dead|obu]] [[Left 4 Dead 2|części]] Left 4 Dead'a jest ch{{Cenzura3}}jowa.
** '''Piła łańcuchowa''' – w przeciwieństwie do [[Left 4 Dead|obu]] [[Left 4 Dead 2|części]] Left 4 Dead'a jest ch{{Cenzura3}}owa.
** '''Miecz dwuręczny''' – nikt tego nie używa, bo ludzie zostają przy katanie.
** '''Miecz dwuręczny''' – nikt go nie używa, bo ludzie zostają przy katanie.
* '''Podpalacz''' – jedna z potężniejszych klas w grze. Posiada MAC-10, miotacz ognia (jedna z najlepszych broni w grze) i armatę plazmową. Gracze używają tego drugiego.
* '''Podpalacz''' – jedna z potężniejszych klas w grze. Posiada MAC-10, miotacz ognia (jedną z najlepszych i najczęściej używanych broni w grze) i armatę plazmową.
* '''Demolka''' – klasa używana przez [[pro]], którzy poznali siłę tej postaci. Sprzedaje różnej maści broń masowego <del>rażenia</del> rozpie{{cenzura3}} i miny lądowe.
* '''Demolka''' – klasa używana przez [[pro]], którzy poznali siłę tej postaci. Sprzedaje różnej maści broń masowego <del>rażenia</del> rozpie{{cenzura3}} i miny lądowe.


== Przeciwnicy ==
== Przeciwnicy ==
W grze możemy zabić wiele rodzajów mutantów. Oto niektóre z nich:
W grze możemy zabić wiele rodzajów mutantów. Oto niektóre z nich:
* '''Skrzep (clot)''' – zwykły [[Zombie|zombiak]], groźny tylko jako horda będąc blisko ciebie. Mogą łapać graczy doprowadzając noobów do wścieklizny. ogarnięci gracze zabijają ich nożem, bo "cloty nie są warte marnowania ammo"
* '''Skrzep (clot)''' – zwykły [[Zombie|zombiak]]. Groźny tylko jako horda będąca blisko ciebie. Może łapać graczy, przez co doprowadza noobów do wścieklizny. Ogarnięci gracze zabijają ich nożem, bo ''cloty nie są warte marnowania ammo''.
* '''Rozpruwacz''' – skrzep z mieczem i lepszymi statami.
* '''Rozpruwacz''' – skrzep z mieczem i lepszymi statami.
* '''Pełzacz (pająk)''' – nieudana próba połączenia ludzi z pająkami. Niezwykle wkurzające.
* '''Pełzacz (pająk)''' – nieudana, a do tego niezwykle denerwująca hybryda człowieka z pająkiem.
* '''Zmora''' – niewidzialna kobieta. Mimo, iż komandosowi świeci się na czerwono, inne klasy też mogą ją zauważyć przy dobrym świetle.
* '''Zmora''' – niewidzialna kobieta. Mimo, iż komandosowi świeci się na czerwono, to inne klasy przy dobrym świetle też mogą ją zauważyć.
* '''Łuska''' – w końcu coś większego! Wielki skrzep z armatą plazmową zamiast ręki.
* '''Łuska''' – w końcu coś większego! Wielki skrzep z armatą plazmową zamiast ręki.
* '''Syrena (screamerka)''' – kobieta bez oczu, która drze się bardziej niż [[Dzieci Neostrady|dziecko neo]] po dedzie w Tibii.
* '''Syrena (screamerka)''' – kobieta bez oczu, która drze się bardziej niż [[Dzieci Neostrady|dziecko neo]] po dedzie w [[Tibia|Tibii]].
* '''Spaślak (bloat, grubas)''' – typowy otyły [[Amerykanie|Amerykanin]], który trzyma tasak i pluje kwasem. Da się go zabić podstawowym pistoletem.
* '''Spaślak (bloat, grubas)''' – wygląda jak typowy otyły [[Amerykanie|Amerykanin]], który trzyma tasak i pluje kwasem. Da się go zabić podstawowym pistoletem.
* '''Rzeźnik (scrake, piła)''' – brat łuska, tyle że z piłą łańcuchową. Zawsze gdy będzie miał 1 HP, tobie skończy się ammo i jakiś noob zabierze ci fraga.
* '''Rzeźnik (scrake, piła)''' – brat łuska, tyle że z piłą łańcuchową. Zawsze gdy zostanie mu 1 HP, tobie skończy się ammo i jakiś noob zabierze ci fraga.
* '''Mięśniak (fleshpound, jebacz, mini-boss)''' – najgroźniejszy mutant ze wszystkich. Poluje na graczy a czasem mogą być dwa naraz. Ma miksery zamiast rąk, którymi na poziomie powyżej łatwego zabija nawet medyka poz.6 z pancerzem<ref>75% odpornośći</ref> jednym ciosem
* '''Mięśniak (fleshpound, jebacz, mini-boss)''' – najgroźniejszy mutant ze wszystkich. Poluje na graczy, czasami nawet w parze. Ma miksery zamiast rąk, dzięki czemu na poziomie powyżej łatwego potrafi zabić jednym ciosem nawet medyka z szóstym levelem i pancerzem 75% odporności.
* '''Patriarcha''' – boss gry. Zawsze pojawia się po ostatniej fali<ref>5/8/11 z 4/7/10</ref>. Minigun, rakiety oraz macka z brzucha, która rzuca berserkerami poza mapę. Nielubiany przez noobów, gdyż po oberwaniu znika, aby się wyleczyć. <del>Na mapie kf_farm</del> W 200% gier zdążysz dwa razy przeładować rewolwer z [[Insurgency]] zanim przyjdzie, choćby zrespił się dosłownie za rogiem. Jeśli grają [[pro]] albo na łatwym, ginie od supporta z AA-12 zanim zniknie.
* '''Patriarcha''' – boss gry. Zawsze pojawia się po ostatniej fali<ref>5/8/11 z 4/7/10</ref>. Minigun, rakiety oraz macka z brzucha, która rzuca berserkerami poza mapę. Nielubiany przez noobów, gdyż po oberwaniu znika, żeby się wyleczyć. <del>Na mapie kf_farm</del> Zanim przyjdzie, to w 200% gier zdążysz dwa razy przeładować rewolwer z [[Insurgency]], choćby Patriarcha zrespił się dosłownie za rogiem. Jeśli na serwerze grają [[pro]] lub ma on ustawiony poziom trudności na łatwy, to przed zniknięciem ginie z AA-12 supporta.


== Tryby gry ==
== Tryby gry ==
* '''Killing Floor''' – główny i tytułowy tryb w grze. Bierzemy byle jaką broń i walczymy z zombiakami do czasu przyjścia Patriarchy. Z teamem pełnym [[noob]]ów oraz brakiem komunikowania się z członkami naszej drużyny ciężko jednak przetrwać choć jedną falę. Chyba że gracie na łatwym, ale spokojnie, to nie wstyd.
* '''Killing Floor''' – główny i tytułowy tryb w grze. Bierzemy byle jaką broń i walczymy z zombiakami do czasu przyjścia Patriarchy. Z teamem pełnym [[noob]]ów oraz brakiem możliwości komunikowania się z członkami naszej drużyny ciężko przetrwać choć jedną falę. Chyba, że gracie na łatwym, ale spokojnie, to nie wstyd.
* '''Objective''' – to samo, co wyżej, tyle, że całość jest uzupełniana o fabułę oraz cele, które musimy wykonać. Nie należy spodziewać się jednak poziomu serii Left 4 Dead. Są 3 mapy:
* '''Objective''' – to samo, co wyżej, tyle, że całość jest uzupełniana o fabułę oraz cele, które musimy wykonać. Nie należy spodziewać się jednak poziomu serii Left 4 Dead. Są trzy mapy:
** '''KFO_transit''' – ze stacji metra wchodzimy do laboratorium Horzine (tych od potworów) i musimy zniszczyć reaktor. Przez noobów nazywany najtrudniejszym, gdyż trzeba przeć, a na końcu walczysz z 2 patriarchami.
** '''KFO_transit''' – ze stacji metra wchodzimy do laboratorium Horzine (tych od potworów) i musimy zniszczyć reaktor. Przez noobów nazywany najtrudniejszym, gdyż trzeba przeć, a na końcu walczysz z dwoma Patriarchami.
** '''KFO_steamtown''' – twój team idzie do wesołego miasteczka i pomaga komuś przenieść złoto z drugiego końca mapy. Główny powód, dla którego gracze mają wyexpionego medyka.
** '''KFO_steamtown''' – twój team idzie do wesołego miasteczka i pomaga komuś przenieść złoto z drugiego końca mapy na pierwszy. Główny powód, dla którego gracze mają wyexpionego medyka.
** '''KFO_frightyard''' – igrzyska śmierci w killing floor. Trzeba grać w jednorękego bandytę, przez co [[Matka|mamy]] nienawidzą tej mapy.
** '''KFO_frightyard''' – growa wersja ''[[Igrzyska Śmierci|Igrzysk Śmierci]]''. Trzeba w nim grać w jednorękego bandytę, przez co [[Matka|mamy]] nienawidzą tej mapy.
* '''Solo''' – to samo, co w pozostałych trybach, tyle, że walczysz sam. Bez <del>mocnej broni</del> na poziomie wyższym od łatwego długo tam nie przeżyjesz. Podpowiedź: nie bierz demolki na mapach zamkniętych i włącz mutator "krzepkość" <ref>W teorii są tylko cloty i boss. W praktyce "jebacze" pojawiają się w 5 fali.</ref>
* '''Solo''' – to samo, co w pozostałych trybach, tyle, że walczysz sam. Bez <del>mocnej broni</del> na poziomie wyższym od łatwego długo tam nie przeżyjesz. Podpowiedź: nie bierz demolki na mapach zamkniętych i włącz mutator „krzepkość”<ref>W teorii są tylko cloty i boss. W praktyce, „jebacze” pojawiają się w piątej fali</ref>.


== Noob w Killing Floor ==
== Noob w Killing Floor ==
* Myśli, że jak weźmie berserkera, to będzie nieśmiertelny;
* Myśli, że jak weźmie berserkera, to będzie nieśmiertelny.
* Nie umie używać medguna;
* Nie umie używać medguna.
* Nie umie strzelać;
* Nie umie strzelać.
* Nie słyszał o strzale alternatywnym;
* Nie słyszał o strzale alternatywnym.
* Ani o współpracy;
* Ani o współpracy.
* Ba, potrafi doprowadzić do śmierci swojej drużyny;
* Ba, potrafi doprowadzić do śmierci swojej drużyny.
* Jeśli grał w [[Counter-Strike|ceesa]], to twierdzi, że strzelby to gówno<ref>A tak naprawdę są bardzo dobre</ref>;
* Jeśli grał w [[Counter-Strike|ceesa]], to twierdzi, że strzelby to gówno (a tak naprawdę są one bardzo dobre).
* Myśli, że jak kupi wyrzutnię rakiet, to zabije patriarchę jednym strzałem;
* Myśli, że jak kupi wyrzutnię rakiet, to zabije patriarchę jednym strzałem.
* Nie wie jak expić;
* Nie wie jak expić.
* Rzuca granatami w swoich;
* Rzuca granatami w swoich.
* Marnuje bełt z kuszy na skrzepa;
* Marnuje bełt z kuszy na skrzepa.
* Nie umie kupować broni…
* Nie umie kupować broni i uzupełniać amunicji.
* Panikuje, gdy usłyszy syrenę.
* …ani uzupełniać ammo;
* Ginie w każdej fali od clota.
* Panikuje, gdy usłyszy syrenę;
* Gdy ma 60 HP krzyczy ''Medyk!'', bo nie słyszał o apteczce.
* Ginie w każdej fali od clota;
* Nie wie, że miny krzywdzą przyjaciół.
* Gdy ma 60 HP krzyczy ''Medyk!'', bo nie słyszał o apteczce;
* Nie wie, że miny krzywdzą przyjaciół;
* Nie wie, co to granat.
* Myśli, że jak weźmie [[Pyro|podpalacza]] to będzie palił wszystko jednym strzałem.
* Nie wie, co to granat;
* Gdy widzi patriarchę, pisze ''gg'' i wychodzi.
* Myśli, że jak weźmie [[Pyro|podpalacza]] to będzie palił wszystko 1 strzałem
* Nie wie, że syrena unieszkodliwia granaty.
* Gdy widzi patriarchę pisze ''gg'' i wychodzi;
* Nie wie, jak się spawa/rozspawa drzwi, więc jeśli cię wkurza, zaspawaj wszystkie wyjścia i niech tam siedzi. Najczęściej zwyzywa was i wyjdzie, albo uwolnią go potwory.
* Nie wie, że syrena unieszkodliwia granaty;
* Nie wie, że spaślak pluje kwasem.
* Nie wie, jak się spawa/rozspawa drzwi, więc jeśli cię wkurza, zaspawaj wszystkie wyjścia i niech tam siedzi. Najczęściej zwyzywa was i wyjdzie albo uwolnią go potwory;
* Używa M99.
* Nie wie, że spaślak pluje kwasem;
* Jeśli jakimś cudem przetrwał falę na mapie kf_offices, to idzie za strzałką i skacze z okna. [[Śmierć|Skutek]] wiadomy.
* Używa M99;
* Jeśli przetrwał falę ([[cud]]), na mapie kf_offices idzie za strzałką i skacze z okna. [[Śmierć|Skutek wiadomy]].


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

{{FPS}}
{{FPS}}

[[Kategoria:FPS]]
[[Kategoria:FPS]]

Wersja z 13:49, 21 paź 2017

Killing Floor (ang. zabójcza podłoga) – mieszanka FPS-a, horroru[1] oraz gry z falami, przez wielu graczy uznawana za biedniejsze Left 4 Dead. Stworzył ją Tripwire Interactive (Interaktywny Drut), więc nie jest tak zepsuta jak gry od Valve. Początkowo była ona zwykłym modem do Unreal Tournament 2004, ale oczywiście zyskał tak dużą popularność, że jego twórcom nie pozostało już nic innego, jak założyć własne studio i przerobić moda na pełnoprawną grę.

Klasy

W grze jest aż siedem klas różniących się statystykami, bo każdy może mieć każdą broń.

  • Medyk – klasa rzekomo mająca leczyć, ale nikt nie wie jak, więc po prostu używa apteczki. Jej uzbrojenie składa się z PM-ów mających możliwość leczenia (wciśnij Scrolla celując w swoich). Bez dobrego medyka, twoja drużyna nie pożyje zbyt długo.
  • Support – gość, który używa shotgunów. Wraz z wyższym levelem ma większy udźwig. Ze względu na zniżkę, jest jedyną klasą zdolną do kupienia AA-12 – autostrzelby, dzięki której można w trzy sekundy zabić wszystko, co się rusza.
    • Shotgun – po prostu.
    • Dubeltówka – mocniejszy shotgun. Jego największą wadą jest wysoka cena pojedynczego strzału – kosztuje on aż 8 $.
    • HSG-1 – jedna z nielicznych broni mających magazynek pudełkowy.
    • Wlad palownik – nikt go nie używa, bo HSG-1 jest lepsze i tańsze.
    • Strzelba bojowa – ulepszona wersja autostrzelby z CS'a.
    • AA-12 – broń godna Wielkich Przedwiecznych. Uznawana za LKM'a. W rękach wysoko-levelowego supporta, zmora rzeźników i „jebaczy”.
  • Komandos – po prostu używa karabinów. Jego bronie nie różnią się za bardzo od innych klas. Widzi zmory i HP wrogów.
    • Bullup – na drugim levelu kosztuje 270 $, dzięki czemu po śmierci nie musisz biegać z pistoletem.
    • Thompson – jedna z lepszych broni w grze! Pięć magazynków po 60 ammo, szybko się przeładowuje, a moc i celność jak w M16, na dodatek tani i lekki.
    • Kałasznikow – co tu mówić…
    • M4A4 – nikt tego nie używa, bo kałach lepszy. Chyba, że kupisz wersję z granatnikiem.
    • SCAR MK14 – nie dla dzieci CS'a. To nie autosnajperka, tylko pełnoprawny karabin.
    • FNFAL ACOG – podobnie jak w Insurgency, jest to najlepsza broń tej z klasy. Ponadto ma całkiem niezły celownik.
  • Strzelec wyborowy – używa snajperek, ale jakimś cudem sprzedaje pistolety. Jako, że nooby nie wiedzą, że pocisk z kuszy przebija czterech grubasów, to marnują oni ammo na zwykłego skrzepa lub nie trafiają. Przynajmniej pistolety są dobre.
  • Berserker – zabija rozpruwacze i spaślaki nożem. Do szczęścia potrzebuje tylko katany za 2000 $. Gracze i tak dokupują mu karabin i pistolety. Ma duży arsenał broni białej:
    • Maczeta – stworzona z myślą o innych klasach. Mocne, lekkie i tanie.
    • Toporek – nikt go nie używa, bo waży pięć kilo na piętnaście, a na jego miejscu lepiej sprawdziłaby się katana.
    • Katana – jedyna rzecz, która wyszła żółtkom. Pięć razy lepsza od maczety.
    • Piła łańcuchowa – w przeciwieństwie do obu części Left 4 Dead'a jest chCenzura2.svgowa.
    • Miecz dwuręczny – nikt go nie używa, bo ludzie zostają przy katanie.
  • Podpalacz – jedna z potężniejszych klas w grze. Posiada MAC-10, miotacz ognia (jedną z najlepszych i najczęściej używanych broni w grze) i armatę plazmową.
  • Demolka – klasa używana przez pro, którzy poznali siłę tej postaci. Sprzedaje różnej maści broń masowego rażenia rozpieCenzura2.svg i miny lądowe.

Przeciwnicy

W grze możemy zabić wiele rodzajów mutantów. Oto niektóre z nich:

  • Skrzep (clot) – zwykły zombiak. Groźny tylko jako horda będąca blisko ciebie. Może łapać graczy, przez co doprowadza noobów do wścieklizny. Ogarnięci gracze zabijają ich nożem, bo cloty nie są warte marnowania ammo.
  • Rozpruwacz – skrzep z mieczem i lepszymi statami.
  • Pełzacz (pająk) – nieudana, a do tego niezwykle denerwująca hybryda człowieka z pająkiem.
  • Zmora – niewidzialna kobieta. Mimo, iż komandosowi świeci się na czerwono, to inne klasy przy dobrym świetle też mogą ją zauważyć.
  • Łuska – w końcu coś większego! Wielki skrzep z armatą plazmową zamiast ręki.
  • Syrena (screamerka) – kobieta bez oczu, która drze się bardziej niż dziecko neo po dedzie w Tibii.
  • Spaślak (bloat, grubas) – wygląda jak typowy otyły Amerykanin, który trzyma tasak i pluje kwasem. Da się go zabić podstawowym pistoletem.
  • Rzeźnik (scrake, piła) – brat łuska, tyle że z piłą łańcuchową. Zawsze gdy zostanie mu 1 HP, tobie skończy się ammo i jakiś noob zabierze ci fraga.
  • Mięśniak (fleshpound, jebacz, mini-boss) – najgroźniejszy mutant ze wszystkich. Poluje na graczy, czasami nawet w parze. Ma miksery zamiast rąk, dzięki czemu na poziomie powyżej łatwego potrafi zabić jednym ciosem nawet medyka z szóstym levelem i pancerzem 75% odporności.
  • Patriarcha – boss gry. Zawsze pojawia się po ostatniej fali[2]. Minigun, rakiety oraz macka z brzucha, która rzuca berserkerami poza mapę. Nielubiany przez noobów, gdyż po oberwaniu znika, żeby się wyleczyć. Na mapie kf_farm Zanim przyjdzie, to w 200% gier zdążysz dwa razy przeładować rewolwer z Insurgency, choćby Patriarcha zrespił się dosłownie za rogiem. Jeśli na serwerze grają pro lub ma on ustawiony poziom trudności na łatwy, to przed zniknięciem ginie z AA-12 supporta.

Tryby gry

  • Killing Floor – główny i tytułowy tryb w grze. Bierzemy byle jaką broń i walczymy z zombiakami do czasu przyjścia Patriarchy. Z teamem pełnym noobów oraz brakiem możliwości komunikowania się z członkami naszej drużyny ciężko przetrwać choć jedną falę. Chyba, że gracie na łatwym, ale spokojnie, to nie wstyd.
  • Objective – to samo, co wyżej, tyle, że całość jest uzupełniana o fabułę oraz cele, które musimy wykonać. Nie należy spodziewać się jednak poziomu serii Left 4 Dead. Są trzy mapy:
    • KFO_transit – ze stacji metra wchodzimy do laboratorium Horzine (tych od potworów) i musimy zniszczyć reaktor. Przez noobów nazywany najtrudniejszym, gdyż trzeba przeć, a na końcu walczysz z dwoma Patriarchami.
    • KFO_steamtown – twój team idzie do wesołego miasteczka i pomaga komuś przenieść złoto z drugiego końca mapy na pierwszy. Główny powód, dla którego gracze mają wyexpionego medyka.
    • KFO_frightyard – growa wersja Igrzysk Śmierci. Trzeba w nim grać w jednorękego bandytę, przez co mamy nienawidzą tej mapy.
  • Solo – to samo, co w pozostałych trybach, tyle, że walczysz sam. Bez mocnej broni na poziomie wyższym od łatwego długo tam nie przeżyjesz. Podpowiedź: nie bierz demolki na mapach zamkniętych i włącz mutator „krzepkość”[3].

Noob w Killing Floor

  • Myśli, że jak weźmie berserkera, to będzie nieśmiertelny.
  • Nie umie używać medguna.
  • Nie umie strzelać.
  • Nie słyszał o strzale alternatywnym.
  • Ani o współpracy.
  • Ba, potrafi doprowadzić do śmierci swojej drużyny.
  • Jeśli grał w ceesa, to twierdzi, że strzelby to gówno (a tak naprawdę są one bardzo dobre).
  • Myśli, że jak kupi wyrzutnię rakiet, to zabije patriarchę jednym strzałem.
  • Nie wie jak expić.
  • Rzuca granatami w swoich.
  • Marnuje bełt z kuszy na skrzepa.
  • Nie umie kupować broni i uzupełniać amunicji.
  • Panikuje, gdy usłyszy syrenę.
  • Ginie w każdej fali od clota.
  • Gdy ma 60 HP krzyczy Medyk!, bo nie słyszał o apteczce.
  • Nie wie, że miny krzywdzą przyjaciół.
  • Nie wie, co to granat.
  • Myśli, że jak weźmie podpalacza to będzie palił wszystko jednym strzałem.
  • Gdy widzi patriarchę, pisze gg i wychodzi.
  • Nie wie, że syrena unieszkodliwia granaty.
  • Nie wie, jak się spawa/rozspawa drzwi, więc jeśli cię wkurza, zaspawaj wszystkie wyjścia i niech tam siedzi. Najczęściej zwyzywa was i wyjdzie, albo uwolnią go potwory.
  • Nie wie, że spaślak pluje kwasem.
  • Używa M99.
  • Jeśli jakimś cudem przetrwał falę na mapie kf_offices, to idzie za strzałką i skacze z okna. Skutek wiadomy.

Przypisy

  1. Tak przynajmniej twierdzą twórcy
  2. 5/8/11 z 4/7/10
  3. W teorii są tylko cloty i boss. W praktyce, „jebacze” pojawiają się w piątej fali