Battlefield 2: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Battlefield christmas.jpg|thumb |
[[Plik:Battlefield christmas.jpg|thumb|300px|Wersja świąteczna]] |
||
'''Battlefield 2''' (czytaj ''betelfild tu'', w skrócie ''BF2'') – ultrarealistyczna [[Gra komputerowa|gra]] z gatunku FPS, wydana wiele lat temu, lecz ciągle pozostająca jedną z najbardziej uwielbianych gier. Jak wskazuje nam nazwa, naszym głównym celem jest latanie po polu bitwy i zabijanie „tych złych". Gra osadzona jest w realiach wojny współczesnej. |
'''Battlefield 2''' (czytaj ''betelfild tu'', w skrócie ''BF2'') – ultrarealistyczna [[Gra komputerowa|gra]] z gatunku FPS, wydana wiele lat temu, lecz ciągle pozostająca jedną z najbardziej uwielbianych gier. Jak wskazuje nam nazwa, naszym głównym celem jest latanie po polu bitwy i zabijanie „tych złych". Gra osadzona jest w realiach wojny współczesnej. Akcja gry toczy się w 2007 roku, kiedy to odbywa się wojna pomiędzy [[Chińczycy|chińczykami]], amerykańcami i mudżahedinami. Cel gry jest bardzo prosty – w zależności od zespołu jakim gramy musimy doprowadzić go do zwycięstwa, który jest praktycznie zawsze osiągalny, a koniec zawsze ten sam – [[cheater]]zy zawsze wygrają, a [[noob]]y przeniosą się pod koniec rundy do zwycięskiego zespołu. |
||
UWAGA! Grę utrudnić mogą gracze, którzy nie umieją grać w BF'a, tzn. nooby. Nooby mogą zabijać także swoich członków drużyny, aby polatać np. samolotem, a do arsenału cheaterów należy doliczyć m.in. [[cheat|aimbota]], [[cheat|wallhacka]], a także commander hacka, dzięki któremu możemy robić tzw. vehicle spam – czyli zrzucać na dowolne miejsce na mapie tysiące samochodzików. |
|||
Akcja gry toczy się w 2007 r. (wiadomo dzięki mapce Wake Island 2007), kiedy to odbywa się wojna pomiędzy [[Chińczycy|chińczykami]], amerykańcami i mudżahedinami. W dodatku Jednostki Specjalne dochodzą także: rosyjski [[Specnaz]] i brytyjski [[SAS]]. |
|||
== Cel gry == |
|||
Cel gry jest bardzo prosty w zależności od zespołu jakim gramy musimy doprowadzić go do zwycięstwa pozbywając się upierdliwych wrogich [[gracz]]y i przejmując/broniąc flagi na mapie. Do tego celu możemy używać różnego rodzaju [[broń|broni]], n00b'owskich unlocków czy też pojazdów (m.in. śmigłowce, czołgi, transportery opancerzone, jety, samochody). |
|||
Cel gry jest praktycznie zawsze osiągalny, a koniec zawsze ten sam – [[cheater]]zy zawsze wygrają, a [[noob]]y przeniosą się pod koniec rundy do zwycięskiego zespołu. |
|||
== Realizm w Battlefieldzie 2 == |
== Realizm w Battlefieldzie 2 == |
||
[[Plik:BF2realizm.jpg|thumb |
[[Plik:BF2realizm.jpg|thumb|200px|Realizm BattleFielda 2]] |
||
Battlefield 2 wiernie odwzorowuje współczesne pole walki i można się od niego nauczyć, że: |
Battlefield 2 wiernie odwzorowuje współczesne pole walki i można się od niego nauczyć, że: |
||
* Standardowy żołnierz z 30 kilogramowym obciążeniem jest w stanie przebiec aż 30 metrów pół-sprintem. |
* Standardowy żołnierz z 30 kilogramowym obciążeniem jest w stanie przebiec aż 30 metrów pół-sprintem. |
||
* Ten sam żołnierz może pojeździć od niechcenia [[czołg]]iem i porzucić go na środku pola walki. |
* Ten sam żołnierz może pojeździć od niechcenia [[czołg]]iem i porzucić go na środku pola walki. |
||
* Gdy już znudzi mu się jeżdżenie czołgiem, może wsiąść do odrzutowca/helikoptera i polatać sobie, bez żadnego szkolenia. |
* Gdy już znudzi mu się jeżdżenie czołgiem, może wsiąść do odrzutowca/helikoptera i polatać sobie, bez żadnego szkolenia. |
||
* BF'owski samolot ma z góry ograniczoną wysokość (800-900m), po której przekroczeniu tracimy panowanie nad maszyną i najczęściej umieramy śmiercią konfidenta próbującego |
* BF'owski samolot ma z góry ograniczoną wysokość (800-900m), po której przekroczeniu tracimy panowanie nad maszyną i najczęściej umieramy śmiercią konfidenta próbującego „uciec” z pola bitwy. |
||
* Jest w stanie wytrzymać ponad 2 strzały z [[pistolet]]u prosto w twarz (''W końcu tylko najtwardsi jadą na wojnę!'') |
* Jest w stanie wytrzymać ponad 2 strzały z [[pistolet]]u prosto w twarz (''W końcu tylko najtwardsi jadą na wojnę!'') |
||
* Nie robią na nim wrażenia [[rakieta|rakiety]] ze śmigłowca wybuchające 2 metry od niego – ginie dopiero, gdy dystans zmaleje do <30 cm. |
* Nie robią na nim wrażenia [[rakieta|rakiety]] ze śmigłowca wybuchające 2 metry od niego – ginie dopiero, gdy dystans zmaleje do <30 cm. |
||
Linia 21: | Linia 15: | ||
* Zwykły szeregowiec potrafi przyjąć dwa strzały [[snajper]]a na głowę, w końcu to tylko kaliber .50 Cal |
* Zwykły szeregowiec potrafi przyjąć dwa strzały [[snajper]]a na głowę, w końcu to tylko kaliber .50 Cal |
||
* Medyk lub najczęściej komandos po wyskoczeniu z samolotu lub helikoptera nad bazą wroga potrafi otworzyć spadochron 5 metrów nad ziemią i przeżyć. |
* Medyk lub najczęściej komandos po wyskoczeniu z samolotu lub helikoptera nad bazą wroga potrafi otworzyć spadochron 5 metrów nad ziemią i przeżyć. |
||
* Na serverach FF(friendly fire) off, komandos podkłada sobie C4 pod stopy i odpalając je leci 15 metrów w górę, nie czyniąc sobie |
* Na serverach FF(friendly fire) off, komandos podkłada sobie C4 pod stopy i odpalając je leci 15 metrów w górę, nie czyniąc sobie krzywdy… |
||
* |
* …jeżeli jednak zrobi sobie krzywdę, to jego ciało spadnie w dół i medyk magicznym dotknięciem defibrylatora przywróci go do życia. |
||
* Pocisk z granatnika po sekundzie materializuje się 30 cm na lewo od lufy i rozpoczyna lot. Wybucha od razu po rąbnięciu w ziemię, nawet jak leciał 2 sekundy. |
* Pocisk z granatnika po sekundzie materializuje się 30 cm na lewo od lufy i rozpoczyna lot. Wybucha od razu po rąbnięciu w ziemię, nawet jak leciał 2 sekundy. |
||
* Każdy snajper pokryty jest kamuflażem, lecz mało się on przydaje wobec pięknie skoszonych trawniczków, ew. pustyni, gdzie na poruszający się krzaczek nikt nie zwróci uwagi. |
* Każdy snajper pokryty jest kamuflażem, lecz mało się on przydaje wobec pięknie skoszonych trawniczków, ew. pustyni, gdzie na poruszający się krzaczek nikt nie zwróci uwagi. |
||
Linia 28: | Linia 22: | ||
* Mechanik kręcąc kluczem francuskim załata dziurę w moście. |
* Mechanik kręcąc kluczem francuskim załata dziurę w moście. |
||
* Miny ppc. wybuchają nawet wtedy, kiedy pojazd przejedzie nad nimi. |
* Miny ppc. wybuchają nawet wtedy, kiedy pojazd przejedzie nad nimi. |
||
* Zaś miny claymore są odporne na ostrzał z helikoptera, nie mówiąc o zwykłych |
* Zaś miny claymore są odporne na ostrzał z helikoptera, nie mówiąc o zwykłych granatach… |
||
* Zdarza się, że będąc sanitariuszem uleczysz zabitego. |
* Zdarza się, że będąc sanitariuszem uleczysz zabitego. |
||
Linia 35: | Linia 29: | ||
* Po wpisaniu specjalnej komendy możemy wyrzucić wszystkich na pulpit (Najlepiej najpierw napisać ''„Go to desktop noobs & cheaters!”'') |
* Po wpisaniu specjalnej komendy możemy wyrzucić wszystkich na pulpit (Najlepiej najpierw napisać ''„Go to desktop noobs & cheaters!”'') |
||
* Przesunięcia hitboxów (celujemy gdzie indziej niż przeciwnik biega nam po [[ekran]]ie) |
* Przesunięcia hitboxów (celujemy gdzie indziej niż przeciwnik biega nam po [[ekran]]ie) |
||
* Blokująca się rakieta TV, co ciekawe DICE twierdzi, że to nie jest bug, ale zamierzona instrukcja w kodzie |
* Blokująca się rakieta TV, co ciekawe DICE twierdzi, że to nie jest bug, ale zamierzona instrukcja w kodzie gry… |
||
== Pojazdy == |
|||
* '''Helikopter''' – pojazd tylko dla Pr0 (takich przez zero na końcu). |
|||
* '''Samolot (Jet)''' – główny pojazd do wykonywania tzw. rammingu, czyli wlatywaniu w helikoptery. |
|||
* '''Pojazd przeciwlotniczy''' – czyli pogromca helikopterów, bo jet zdąży uciec zanim ten go namierzy. Stosowany także jako pogromca piechoty. |
|||
* '''Czołg''' – dobry na karkandzie (chyba, że jest to serwer dla ludzi nie potrafiących grać pojazdami, tzw. infantry only), gdyż jest łatwym [[cel]]em dla helikoptera i jetów. |
|||
* '''APC''' – tak jak wyżej tyle, że z czołgiem nie ma szans, umie pływać. |
|||
* '''Buggy''' – świetny pojazd do którego możemy przyczepić [[C4]] i rozwalać w ten sposób czołgi. Co ciekawie jest to niezwykle popularny sposób, jak widać każdy chce choć trochę pobyć [[terrorysta|terrorystą]]. |
|||
== Klasy == |
== Klasy == |
||
* '''Medyk''' – |
* '''Medyk''' – reanimuje kolegów po kilka razy pod ostrzałem, dopóki sami nie zginą, ewentualnie reanimowany nie wytrzyma i sam się zabije. Jest to najłatwiejszy sposób zdobywanie Doświadczenia, wystarczy, że człowiek przez nas reanimowany będzie ciągle trafiał pod ostrzał! My tylko siedzimy, i reanimujemy w nieskończoność. |
||
* '''Wsparcie (Support)''' – często wybierany jest po to |
* '''Wsparcie (Support)''' – często wybierany jest po to, aby spamować wroga granatami, które może sobie uzupełnić ammo packiem. |
||
* '''Snajper''' – używany przez noobów na lotniskowcu obowiązkowo z M95, często rzuca miny Claymore przy swojej fladze, by wrogi noob |
* '''Snajper''' – używany przez noobów na lotniskowcu obowiązkowo z M95, często rzuca miny Claymore przy swojej fladze, by wrogi noob mógł w nią beztrosko wbiec. |
||
* '''Szturmowiec''' – używany przez skrajnych graczy, którzy nikogo nie potrafią zabić przy pomocy normalnej broni, |
* '''Szturmowiec''' – używany przez skrajnych graczy, którzy nikogo nie potrafią zabić przy pomocy normalnej broni, często używają Flash Nadów (jeżeli odblokowali) i granatnika. |
||
* '''Komandos''' – klasa nad wyraz popularna wśród graczy, którzy rozwalają helikoptery |
* '''Komandos''' – klasa nad wyraz popularna wśród graczy, którzy rozwalają helikoptery lub jety kolegów którzy weszli do nich przed nimi; obładowuje swój samochód C4 i stosuje bardzo skuteczną taktykę [[kamikaze]]. |
||
* '''Mechanik''' – |
* '''Mechanik''' – jego broń jest najprawdopodobniej najskuteczniejsza na bliskie dystanse – trudno to sprawdzić, ponieważ zanim dobiegnie do [[wróg|wroga]]… |
||
* '''Grenadier''' – biega |
* '''Grenadier''' – biega po polu bitwy z pięcioma rakietnicami (mimo tego, że na plecach ma tylko jedną) i wali z niej do n00bów w czołgach (czyt. normalnych graczy) lub ewentualnie wali z rakiety pod stopy piechocie, bojąc się używać swojego karabinka, którym z dwóch metrów nie trafi w lotniskowiec. |
||
== Noob w BF2 == |
== Noob w BF2 == |
||
Linia 62: | Linia 48: | ||
* Chwalenie się na czacie publicznym, ze ma się cheata, ale nie działa on jak należy. |
* Chwalenie się na czacie publicznym, ze ma się cheata, ale nie działa on jak należy. |
||
* Zwalanie się do [[woda|wody]], kiedy startuje z lotniskowca. |
* Zwalanie się do [[woda|wody]], kiedy startuje z lotniskowca. |
||
* Posiadanie umiejętności zabijania siebie własną bombą rzuconą z samolotu |
* Posiadanie umiejętności zabijania siebie własną bombą rzuconą z samolotu. |
||
* Zabijanie swoich zanim dojdą do pojazdu. |
* Zabijanie swoich zanim dojdą do pojazdu. |
||
* Pozbawienie przyjemności polatania kolegów z drużyny, najczęściej za pomocą M95(oczywiście żeby n00b zdobył M95, musi zabić kolegę z drużyny) i strzału w [[głowa|głowę]]. |
* Pozbawienie przyjemności polatania kolegów z drużyny, najczęściej za pomocą M95 (oczywiście żeby n00b zdobył M95, musi zabić kolegę z drużyny) i strzału w [[głowa|głowę]]. |
||
* Szturmowanie snajpera z shotgunem |
|||
* Zabijanie swoich przy pomocy C4 - „Pierwszy do samolotu/śmigła dostaje minimum 3 c4 na drogę, odpalone jakiś czas po starcie”. |
|||
* Łażenie za swoim [[snajper]]em tylko po to, żeby zobaczyć gdzie się kampi, a później zginąć od claymora. Nigdy nie wybacza. |
|||
* Spamowanie [[granat]]ami stojąc przy skrzynce z zaopatrzeniem lub rzucając sobie co raz amunicję, supportem. |
|||
* Szturmowanie snajpera z shotgunem (czasami, gdy snajper też jest noobem udaje się go ustrzelić). |
|||
* Łażenie za swoim [[snajper]]em tylko po to żeby zobaczyć gdzie się kampi a później zginąć od claymora. Nigdy nie wybacza. |
|||
* Branie Hummera, ładowanie na zderzak 5 C4 i przeprowadzanie szturmu na czołg (dobry sposób, biorąc pod uwagę jednorazowe Hummery). |
* Branie Hummera, ładowanie na zderzak 5 C4 i przeprowadzanie szturmu na czołg (dobry sposób, biorąc pod uwagę jednorazowe Hummery). |
||
* Ambitniejsi biorą DPVkę + 5 C4, ale nigdy nie wysiądą tuż przed zderzeniem. |
* Ambitniejsi biorą DPVkę + 5 C4, ale nigdy nie wysiądą tuż przed zderzeniem. |
||
* Na Wake 2007 popiernicza wpław wzdłuż krawędzi mapy, a jak wyjdzie kosi go chińskie śmigło albo czołg. |
* Na Wake 2007 popiernicza wpław wzdłuż krawędzi mapy, a jak wyjdzie kosi go chińskie śmigło albo czołg. |
||
* Na Karkandzie po stronie USMC wali artylerią w [[hotel]], pomimo tego, że właśnie wbiegły tam ze dwa składy własnej piechoty. |
* Na Karkandzie po stronie USMC wali artylerią w [[hotel]], pomimo tego, że właśnie wbiegły tam ze dwa składy własnej piechoty. |
||
* Próbuje zestrzelić nadlatujący samolot z PKMu. Zgarnia bombę w czółko i wylatuje na 50 m do góry w bardzo efektownym stylu. |
|||
* Na lotniskowcu/lotnisku biega w kółko i wrzeszczy "TAXI PLZ!!!!1". |
|||
* Próbuje zestrzelić nadlatujący samolot z PKMu. Zgarnia bombę w czółko i wylatuje na 50m do góry w bardzo efektownym stylu. |
|||
* Jadąc czołgiem albo APC, rzuca smokescreen w ruchu tylko po to żeby pruć dalej jak po autostradzie. Przeszkadza snajperom. Bardzo. |
* Jadąc czołgiem albo APC, rzuca smokescreen w ruchu tylko po to żeby pruć dalej jak po autostradzie. Przeszkadza snajperom. Bardzo. |
||
* Będąc w małym śmigle, zgarnie pocisk z czołgu albo TVka, od razu inicjuje !kickvote na tego kto go zabił. |
* Będąc w małym śmigle, zgarnie pocisk z czołgu albo TVka, od razu inicjuje !kickvote na tego kto go zabił. |
||
* Pyta innych graczy jak zrobić !kickvote. |
* Pyta innych graczy jak zrobić !kickvote. |
||
* Używanie dragunova |
* Używanie dragunova lub type88 zamiast pistoletu (bo ma większy kaliber i obrażenia). |
||
* Rzucanie medpackiem w czołg albo inny pojazd. |
* Rzucanie medpackiem w czołg albo inny pojazd. |
||
* Rzucanie medpackiem w trupa zamiast |
* Rzucanie medpackiem w trupa zamiast podniesienia go [[defibrylator]]em. |
||
* Przemycanie [[mina|miny]] ppanc na pokładzie łodzi albo blackhawka. Dziwi się, że wypadają przy każdym zakręcie. |
* Przemycanie [[mina|miny]] ppanc na pokładzie łodzi albo blackhawka. Dziwi się, że wypadają przy każdym zakręcie. |
||
* Bawienie się w |
* Bawienie się w „deep strike” – samolot, 3 minuty lotu do góry i wyskakuje nad bazą wroga. Kłopot w tym, że odpala od razu spadochron i spada jakieś pół rundy. |
||
* Wsiadanie do samolotu |
* Wsiadanie do samolotu lub helikoptera „na taksówkę” i jest wkurzony, gdy spada, bo kierowca robi jakiś manewr bądź ktoś go zdjął z pistoletu. |
||
* |
* Pyta się, dlaczego statystyki mu się nie aktualizują (w ten sposób nie może zdobyć nooberskich unlocków). |
||
* Jak już odgadnie system statystyk wbija na serwery do nabijania punktów i |
* Jak już odgadnie system statystyk wbija na serwery do nabijania punktów i na forach wstawia sygnaturki ze statystykami i chwali się nabitym k/d 10.0. |
||
* Jak już osiągnie wysoką rangę tym samym otrzymując tytuł no-life, pr0 hackują jego staty (kochane EA/DICE czyszczą konto szczęściarza). |
|||
* Na forach wstawia sygnaturki ze statystykami (zgarniętymi na serwerach do nabijania punktów) i chwali się nabitym k/d 10.0. |
|||
* Jak już osiągnie wysoką rangę tym samym otrzymując tytuł no-life, pr0 hackuja jego staty (kochane EA/DICE czyszczą konto szczęściarza). |
|||
* Nieraz można spotkać n00bów połączonych w niewielkie grupy tzw. klany. Atakują serwery, powodując całkowite ich opuszczenie. |
|||
* Na tzw. pistol serverach pół rundy czeka na zebranie się ludu i tuż przed końcem wali granatami do ludzi. |
* Na tzw. pistol serverach pół rundy czeka na zebranie się ludu i tuż przed końcem wali granatami do ludzi. |
||
* N00berski commander spamuje cały chat ostrzeżeniami |
* N00berski commander spamuje cały chat ostrzeżeniami – widząc snajpera szarżującego na kawalkadę czołgów ostrzeże wszystkich przed niebezpieczeństwem. Szkoda, że dwudziestoma komunikatami, zagłuszając twoją prośbę o leczenie i resztę graczy. Próba protestu „stop spamming, n00b” zostaje zalana kolejnymi komunikatami o łodziach na środku Karkandu. |
||
* Wyskakuje z pistoletem na czołg. |
* Wyskakuje z pistoletem na czołg. |
||
* Kampi na swojej bazie przy rakietnicy i rozwala respiące się pojazdy, zanim koledzy z teamu zdążą do nich wsiąść. |
* Kampi na swojej bazie przy rakietnicy i rozwala respiące się pojazdy, zanim koledzy z teamu zdążą do nich wsiąść. |
||
* Przez 5 minut sprintuje przez całą mapę, aby od razu zginąć od pierwszego lepszego snajpera. |
* Przez 5 minut sprintuje przez całą mapę, aby od razu zginąć od pierwszego lepszego snajpera. |
||
== Cheaterzy == |
|||
Zaraz po n00bach najczęściej spotykani na serwach BF2 są cheaterzy. |
|||
Do głównych zadań cheatera w BF2 należy: |
|||
* 5 minutowe obowiązkowe „kalibrowanie” i ustawianie cheata stojąc w głównej bazie. |
|||
* Ownowanie przeciwników odległych na 1 km z pistoleciku, |
|||
* Ownowanie wszystkiego co się rusza helikopterem przy pomocy TV-misle aimbot. |
|||
* Ownowanie jetów rakietami TV z helikoptera. |
|||
* Obowiązkowe latanie samemu, lub z innym cziterem (inni przecież nie wiedzą gdzie lecieć). |
|||
* W oczekiwaniu na helikopter (bo przecież płacimy m.in. za TV-misles aimbota) zrzucamy sobie obok lotniskowca samochodziki i UAV'łki, obowiązkowo trzymając nóż! |
|||
* Jeżeli już nam to się znudzi, a helikopter jest zajęty przez innego czitera to zrzucamy na niego samochodziki i UAV, aby się rozwalił. |
|||
* Jeżeli to nam się nie uda to zrzucamy tysiące UAV'łek lub samochodzików, aby crashować serwer (my nie polatamy to inni też nie!) |
|||
== Admini == |
|||
Tak, tak, czasami można spotkać na serwerach adminów, tzw. [[masoneria|masonów]], na danym serwerze. Jeżeli mu podskoczysz to poczęstują Cię [[ban]]em (najczęściej permanentnym). |
|||
Do głównych zadań admina w BF2 należy: |
|||
* Kickowanie kogoś kto zabrał nam jet (przecież płacimy za serwer i chcemy sobie polatać) pod pretekstem ''„Wait in line for vehicle”'' |
|||
* Banowanie cheaterów jeżeli są w przeciwnej drużynie i psują nam ratio |
|||
* Ponowne banowanie cheaterów (tak, tak mają swoje sposoby na odbanowanie się) |
|||
* Ostrzeganie członków naszej drużyny, aby nie robili baserapa w wrogiej bazie |
|||
* Kickowanie / banowanie przeciwników jeżeli to oni robią baserape |
|||
* Permanentny ban, jeżeli ktoś z przeciwników [[Kampowanie|kampuje]] w naszej bazie i zabił admina z ratiem. |
|||
== Mapy == |
|||
* '''Strike at Karkand''' – mapa dla maniaków infantry. Ponad 95% graczy ma właśnie najwięcej przegranych godzin na tej właśnie mapie. Z kolei 99,99% serwerów do BF2 ma właśnie ustawioną tylko ta mapkę... |
|||
* '''Droga do Dżabolandi''' – ta mapka przyszła z pewnym patchem, miała być czymś ala Karkand, lecz nie została ciepło przyjęta przez graczy |
|||
* '''Dalian Plant''' – dobra mapka na Headquarters, już od wariantu 32 graczy są tam 4 helki i 4 jety! |
|||
* '''Dragon Valley''' – mapka kochana przez cheaterów, gdyż tam najlepiej widać ze ktoś ma tv-misles aimbota, ponieważ na tle nieba nie widać celownika od rakiet TV w helce – tylko aimbot potrafi rozwalić helikopter przeciwnika |
|||
* '''Wake Island 2007''' – ta mapa również przyszła wraz z jednym patchem, jest to mapa z Battlefielda 1942, dzięki tej mapie wiadomo w jakich czasach toczy się fabuła gry |
|||
* '''Daqing Oilfields''' – mapa z pokazówki, chyba najlepsza do latania bombowcem typu F15 lub do jazdy p-lotniczym |
|||
* '''FuShe Pass''' – taka tam mapa fajna ze względu na górzysty teren, niefajna TYLKO 2 HELIKOPTERY nawet w największym wydaniu 64 |
|||
* '''Gulf of Oman''' – fajna mapa ze względu na klimat potyczek rodem z Zatoki Perskiej, wada jak wyżej |
|||
* '''Kubra Dam''' – bardzo ciekawa mapa, dobra w wariancie 16 dla snajperów, 3 helikoptery powinny zadowolić zarówno n00bów jak i cheaterów |
|||
* '''Mashtuur City''' – kiedyś sławna dzięki Blackhawkowi, dzisiaj czasami używana na serwerach infantry. |
|||
* '''Operation Clean Sweep''' – nawet fajna mapa, ale rzadko spotykana na serwerach, 2 helikoptery i 4 jety (2 myśliwce i 2 bombowce) |
|||
* '''Sharqi Peninsula''' – kolejna mapa lubiana przez cheaterów ze względu na małą widoczność (mgłę usuwamy za pomocą cheata) |
|||
* '''Songhua Stalemate''' – takie tam bagna, gdzie skośnoocy uprawiają ryż. Nikt jej nie lubi. |
|||
* '''Zatar Wetlands''' – tutaj to jest po prostu hardkor bez trzymanki - w wariancie dla 16 graczy, n00by tłuką się o środkową flagę, przy której jest helikopter. Po zdobyciu flagi, w teamie wybucha wojna domowa o helikopter. |
|||
* '''Highway Tampa''' – mapa do osobnego ściągnięcia, sponsorowana przez [[Intel]]a, niezbyt ciepło przyjęta, chyba przez to, ze na bilbordach na mapie są reklamy procesorów Intela ''„More Frags, No Lags!”'' |
|||
* '''Operation Blue Pearl''' – wyszła wraz z patchem 1.5. Brak helikopterów, pojazdów nie ma (każdy server to infantry, dostępne tylko łódki). Amerykanie mają bazę po drugiej stronie kanału. Typowa sytuacja na Blue Pearl - Marines wsiadają do łódki w dwie osoby, odpływają 5 metrów i dostają z rakiety. Niezrażeni powtarzają proceder, mimo mądrzejszych wskazówek, np. wszystkie łódki naraz! itd. |
|||
== Dodatki == |
== Dodatki == |
||
Niedawno w patchu 1.5 dodano |
Niedawno w patchu 1.5 dodano '''za darmo''' 2 dodatki: Armored Fury i Euro Force. |
||
=== Europejskie siły zbrojne === |
|||
Dodatek pozwalający nam grać Unią Europejską, gdzie Niemcy, Francuzi i Angole stają ramię w ramię. Reszty państw DICE nie przewidziało, żeby amerykańscy gracze się nie pogubili. Następnie pojawiają się maksymalnie 3 serwery, z czego jedyny sensowny obsługuje też Armored Fury – pół godzinki grania w Euro i pół godzinki przerwy, kiedy na servie tłuką się w Ameryce. Mówimy tylko o tych szczęśliwcach, którym nie wyskoczy błąd i prośba o „przywrócenie gry do wersji standardowej”. |
|||
=== |
=== Pancerny atak === |
||
W tym momencie Chiniole i Araby się wkurzyli i przeprowadzają kontratak. Wojna przenosi się do Stanów, musimy uważać na luksusowe autka, fast foody i gimbusy leżące na drodze. Nowe pojazdy, to jest kolejny n00berski bombowiec i samolociki zwiadowcze, z miejscami na pilota i dwóch samobójców, którzy są wystawieni na atak, sami nie mając szans na trafienie czegokolwiek. |
|||
Dodatek pozwalający nam grać Unią Europejską, gdzie Niemcy, Francuzi i Angole stają ramię w ramię. Reszty państw DICE nie przewidziało, żeby amerykańscy gracze się nie pogubili. Za zaledwie 50 zł dostajemy kod który pozwoli nam ściągnąć ten dodatek. Następnie pojawiają się maksymalnie 3 servery, z czego jedyny sensowny obsługuje też Armored Fury - pół godzinki grania w Euro, i pół godzinki przerwy , kiedy na servie tłuką się w Ameryce. Potem znowu Euro.. i przerwa.Mówimy tylko o tych szczęśliwcach, którym nie wyskoczy błąd i prośba o "przywrócenie gry do wersji standardowej". EA liczy, że gracze kupią dodatek i będą go odinstalowywać, żeby pograć sobie na Karkandzie, potem ściągać ponownie... Chyba, że ktoś załatwił sobie dwa dodatki, wtedy ma spokój z serverami i błędami. |
|||
Mapy: |
|||
== Zobacz też == |
|||
* '''Great Wall''' – forteca, pełno murów, wież, schodów, osłon. Raj dla nooberskich snajperów, zwłaszcza, że UE od razu ma najlepszego unlocka dla snajperów. |
|||
* [[Battlefield 1]] |
|||
* '''Taraba Quarry''' – pełno baz, rzeka dzieląca mapę na pół, dwa samoloty i prawie same czołgi. Mechanicy i grenadierzy, reszta nie ma czego tu szukać. |
|||
* [[Battlefield 3]] |
|||
* '''Operation Smoke Screen''' – w miarę normalna, BFowa mapa. Dużo baz, czołgi, po 2 samoloty i heli u każdej ze stron. Sprawę utrudnia podpalona przez arabów ropa ograniczająca widoczność ilością dymu większą niż u Pani Jadzi w czasie grilla. |
|||
=== Armored Fury === |
|||
W tym momencie Chiniole i Araby się wkurzyli i przeprowadzają kontratak. Wojna przenosi się do Stanów, musimy uważać na luksusowe autka, fast foody i gimbusy leżące na drodze. Nowe pojazdy, to jest kolejny n00berski bombowiec i samolociki zwiadowcze, z miejscami na pilota i dwóch "samobójców" którzy nie mają poza własną żadnej broni i są wystawieni na atak, sami nie mając szans na trafienie czegokolwiek. Dodatek z pewnością słabszy od Euro, mimo tego że same w sobie mapy są lepsze. |
|||
* '''Operation Harvest''' – Araby nie mając co jeść atakują amerykańską wieś i koszą pola samolotami i resztą sprzętu. Jak lubisz swojskie klimaty, mapka może citkuje koniczynkę amerykańską. Mimo wszelkich starań autostradzie po tym konflikcie jeszcze wiele brakuje do typowej, dziurawej, polskiej drogi. |
|||
* '''Midnight Sun''' – dobra mapka na Alasce, tutaj mamy Chińczyków. Rzeczka, kilka baz i lotniska, czyli to co w BFie najlepsze. Najlepsza mapa, tylko że nie ma helikopterów - n00by z rakietami TV narzekałyby na słabą widoczność. Co z tego, że jest noc, rakietą w samolot trafić trzeba... |
|||
* '''Operation Road Rage''' – Mudżahedini mają problemy z zaopatrzeniem w samochody- pułapki, więc atakują Amerykańską autostradę. Niestety, tak samo jak na Operation Harvest, autostrada mimo zaciętych walk w ogóle nie przypomina typowej, polskiej drogi... |
|||
Poza tym do niektórych mapek dodano pojazdy cywilne: |
|||
* Na '''Operation Road Rage''' przy flagach Parking dla ciężarówek i Stacja benzynowa znaleźć można czerwone tiry. Można obładować C4 i... |
|||
* Na '''Midnight Sun''' na stacji benzynowej jest Dodge Challenger R/T, w BF2 znany jako Samochód. |
|||
== Mody == |
|||
Nie każdemu do gustu przypada „vanillia” i postanowili stworzyć do niej modyfikacje. Najpopularniejsze z nich to: |
|||
* '''Project Reality''' – najpopularniejsza ze wszystkich modyfikacji. Przeciwieństwo punktu: realizm w Battlefield 2. Akcja moda dzieje się w niedalekiej przyszłości podczas globalnego konfliktu między większością armii [[ziemia|świata]] (USArmy, USMC, British Army, PLA(Chiny), Mec(araby), [[Rosja]], [[Kanada]], [[Izrael]], milicja i partyzanci oraz w niedalekiej przyszłości [[Niemcy]], [[Australia]], [[Holandia]], [[Norwegia]] i [[Polska]]). |
|||
* '''Forgotten Hope''' – mod o II wojnie światowej. Strasznie powolny, bardziej realistyczny od vanilli ale mniej od Project Reality. Na razie ogranicza się jedynie do walk w Afryce Północnej i Normandii. |
|||
* '''Point of Existence''' – Ukraina staje się światową potęgą i toczy wojnę z Niemcami i USA. |
|||
* '''AIX''' – Zmiana wszystkich broni i dodanie kilku nowych samolotów. Można pobiegać z minigunem, większość map to przeróbki z podstawki. |
|||
* '''Eve of Destruction''' – Wojna w [[Wietnam]]ie. Nie udana próba przeniesienia BF: Vietnam do BF2. |
|||
* '''SandBox''' – Zarąbista zrzyna z gmoda. Nikt tu nie musi się zabijać (nawet za to można zarobić [[ban]]a). Masz budować i się cieszyć (bo jak nie to wiesz co Cię czeka). |
|||
* '''Nations At War''' - totalna przeróba BF2. Konflikt globalny podobnie jak w Project Reality, ale mniej realizmu. Duża ilość map (około 45), nowe pojazdy i broń. Ogólnie jest to połączenie kilku modów. Co najważniejsze zawiera atomówkę! |
|||
{{FPS}} |
{{FPS}} |
||
[[Kategoria:FPS]] |
[[Kategoria:FPS]] |
||
[[pt:Battlefield 2]] |
Aktualna wersja na dzień 19:02, 7 wrz 2024
Battlefield 2 (czytaj betelfild tu, w skrócie BF2) – ultrarealistyczna gra z gatunku FPS, wydana wiele lat temu, lecz ciągle pozostająca jedną z najbardziej uwielbianych gier. Jak wskazuje nam nazwa, naszym głównym celem jest latanie po polu bitwy i zabijanie „tych złych". Gra osadzona jest w realiach wojny współczesnej. Akcja gry toczy się w 2007 roku, kiedy to odbywa się wojna pomiędzy chińczykami, amerykańcami i mudżahedinami. Cel gry jest bardzo prosty – w zależności od zespołu jakim gramy musimy doprowadzić go do zwycięstwa, który jest praktycznie zawsze osiągalny, a koniec zawsze ten sam – cheaterzy zawsze wygrają, a nooby przeniosą się pod koniec rundy do zwycięskiego zespołu.
Realizm w Battlefieldzie 2[edytuj • edytuj kod]
Battlefield 2 wiernie odwzorowuje współczesne pole walki i można się od niego nauczyć, że:
- Standardowy żołnierz z 30 kilogramowym obciążeniem jest w stanie przebiec aż 30 metrów pół-sprintem.
- Ten sam żołnierz może pojeździć od niechcenia czołgiem i porzucić go na środku pola walki.
- Gdy już znudzi mu się jeżdżenie czołgiem, może wsiąść do odrzutowca/helikoptera i polatać sobie, bez żadnego szkolenia.
- BF'owski samolot ma z góry ograniczoną wysokość (800-900m), po której przekroczeniu tracimy panowanie nad maszyną i najczęściej umieramy śmiercią konfidenta próbującego „uciec” z pola bitwy.
- Jest w stanie wytrzymać ponad 2 strzały z pistoletu prosto w twarz (W końcu tylko najtwardsi jadą na wojnę!)
- Nie robią na nim wrażenia rakiety ze śmigłowca wybuchające 2 metry od niego – ginie dopiero, gdy dystans zmaleje do <30 cm.
- Medykowi i żołnierzowi wsparcia nie kończą się apteczki/paczki z amunicją – materializują się one powoli w plecaku.
- Grenadier nosi na plecach tylko jedną wyrzutnię rakiet – lecz ma ich aż 5! (Dobry kamuflaż to podstawa)
- Zwykły szeregowiec potrafi przyjąć dwa strzały snajpera na głowę, w końcu to tylko kaliber .50 Cal
- Medyk lub najczęściej komandos po wyskoczeniu z samolotu lub helikoptera nad bazą wroga potrafi otworzyć spadochron 5 metrów nad ziemią i przeżyć.
- Na serverach FF(friendly fire) off, komandos podkłada sobie C4 pod stopy i odpalając je leci 15 metrów w górę, nie czyniąc sobie krzywdy…
- …jeżeli jednak zrobi sobie krzywdę, to jego ciało spadnie w dół i medyk magicznym dotknięciem defibrylatora przywróci go do życia.
- Pocisk z granatnika po sekundzie materializuje się 30 cm na lewo od lufy i rozpoczyna lot. Wybucha od razu po rąbnięciu w ziemię, nawet jak leciał 2 sekundy.
- Każdy snajper pokryty jest kamuflażem, lecz mało się on przydaje wobec pięknie skoszonych trawniczków, ew. pustyni, gdzie na poruszający się krzaczek nikt nie zwróci uwagi.
- Samoloty Predator (UAV-radar) po zniszczeniu dalej przesyłają dane drużynie. Przestanie dopiero po rozwaleniu małej kanciapki w głównej bazie.
- Mechanik kręcąc kluczem francuskim załata dziurę w moście.
- Miny ppc. wybuchają nawet wtedy, kiedy pojazd przejedzie nad nimi.
- Zaś miny claymore są odporne na ostrzał z helikoptera, nie mówiąc o zwykłych granatach…
- Zdarza się, że będąc sanitariuszem uleczysz zabitego.
Bugi[edytuj • edytuj kod]
- Tysiące ścian w które można wejść
- Po wpisaniu specjalnej komendy możemy wyrzucić wszystkich na pulpit (Najlepiej najpierw napisać „Go to desktop noobs & cheaters!”)
- Przesunięcia hitboxów (celujemy gdzie indziej niż przeciwnik biega nam po ekranie)
- Blokująca się rakieta TV, co ciekawe DICE twierdzi, że to nie jest bug, ale zamierzona instrukcja w kodzie gry…
Klasy[edytuj • edytuj kod]
- Medyk – reanimuje kolegów po kilka razy pod ostrzałem, dopóki sami nie zginą, ewentualnie reanimowany nie wytrzyma i sam się zabije. Jest to najłatwiejszy sposób zdobywanie Doświadczenia, wystarczy, że człowiek przez nas reanimowany będzie ciągle trafiał pod ostrzał! My tylko siedzimy, i reanimujemy w nieskończoność.
- Wsparcie (Support) – często wybierany jest po to, aby spamować wroga granatami, które może sobie uzupełnić ammo packiem.
- Snajper – używany przez noobów na lotniskowcu obowiązkowo z M95, często rzuca miny Claymore przy swojej fladze, by wrogi noob mógł w nią beztrosko wbiec.
- Szturmowiec – używany przez skrajnych graczy, którzy nikogo nie potrafią zabić przy pomocy normalnej broni, często używają Flash Nadów (jeżeli odblokowali) i granatnika.
- Komandos – klasa nad wyraz popularna wśród graczy, którzy rozwalają helikoptery lub jety kolegów którzy weszli do nich przed nimi; obładowuje swój samochód C4 i stosuje bardzo skuteczną taktykę kamikaze.
- Mechanik – jego broń jest najprawdopodobniej najskuteczniejsza na bliskie dystanse – trudno to sprawdzić, ponieważ zanim dobiegnie do wroga…
- Grenadier – biega po polu bitwy z pięcioma rakietnicami (mimo tego, że na plecach ma tylko jedną) i wali z niej do n00bów w czołgach (czyt. normalnych graczy) lub ewentualnie wali z rakiety pod stopy piechocie, bojąc się używać swojego karabinka, którym z dwóch metrów nie trafi w lotniskowiec.
Noob w BF2[edytuj • edytuj kod]
Najczęściej grając na serwerach możemy się napotkać na noobów, którzy pytają się cheaterów (swoich mentorów) jak wejść w ścianę, gdzie kupić multihacka, co to jest aimbot lub zabijają nas aby wziąć jakiś pojazd.
Do głównych zadań nooba w BF2 należy:
- Pytanie się każdego, jak wystartować pionowo jetem.
- Chwalenie się na czacie publicznym, ze ma się cheata, ale nie działa on jak należy.
- Zwalanie się do wody, kiedy startuje z lotniskowca.
- Posiadanie umiejętności zabijania siebie własną bombą rzuconą z samolotu.
- Zabijanie swoich zanim dojdą do pojazdu.
- Pozbawienie przyjemności polatania kolegów z drużyny, najczęściej za pomocą M95 (oczywiście żeby n00b zdobył M95, musi zabić kolegę z drużyny) i strzału w głowę.
- Szturmowanie snajpera z shotgunem
- Łażenie za swoim snajperem tylko po to, żeby zobaczyć gdzie się kampi, a później zginąć od claymora. Nigdy nie wybacza.
- Branie Hummera, ładowanie na zderzak 5 C4 i przeprowadzanie szturmu na czołg (dobry sposób, biorąc pod uwagę jednorazowe Hummery).
- Ambitniejsi biorą DPVkę + 5 C4, ale nigdy nie wysiądą tuż przed zderzeniem.
- Na Wake 2007 popiernicza wpław wzdłuż krawędzi mapy, a jak wyjdzie kosi go chińskie śmigło albo czołg.
- Na Karkandzie po stronie USMC wali artylerią w hotel, pomimo tego, że właśnie wbiegły tam ze dwa składy własnej piechoty.
- Próbuje zestrzelić nadlatujący samolot z PKMu. Zgarnia bombę w czółko i wylatuje na 50 m do góry w bardzo efektownym stylu.
- Jadąc czołgiem albo APC, rzuca smokescreen w ruchu tylko po to żeby pruć dalej jak po autostradzie. Przeszkadza snajperom. Bardzo.
- Będąc w małym śmigle, zgarnie pocisk z czołgu albo TVka, od razu inicjuje !kickvote na tego kto go zabił.
- Pyta innych graczy jak zrobić !kickvote.
- Używanie dragunova lub type88 zamiast pistoletu (bo ma większy kaliber i obrażenia).
- Rzucanie medpackiem w czołg albo inny pojazd.
- Rzucanie medpackiem w trupa zamiast podniesienia go defibrylatorem.
- Przemycanie miny ppanc na pokładzie łodzi albo blackhawka. Dziwi się, że wypadają przy każdym zakręcie.
- Bawienie się w „deep strike” – samolot, 3 minuty lotu do góry i wyskakuje nad bazą wroga. Kłopot w tym, że odpala od razu spadochron i spada jakieś pół rundy.
- Wsiadanie do samolotu lub helikoptera „na taksówkę” i jest wkurzony, gdy spada, bo kierowca robi jakiś manewr bądź ktoś go zdjął z pistoletu.
- Pyta się, dlaczego statystyki mu się nie aktualizują (w ten sposób nie może zdobyć nooberskich unlocków).
- Jak już odgadnie system statystyk wbija na serwery do nabijania punktów i na forach wstawia sygnaturki ze statystykami i chwali się nabitym k/d 10.0.
- Jak już osiągnie wysoką rangę tym samym otrzymując tytuł no-life, pr0 hackują jego staty (kochane EA/DICE czyszczą konto szczęściarza).
- Na tzw. pistol serverach pół rundy czeka na zebranie się ludu i tuż przed końcem wali granatami do ludzi.
- N00berski commander spamuje cały chat ostrzeżeniami – widząc snajpera szarżującego na kawalkadę czołgów ostrzeże wszystkich przed niebezpieczeństwem. Szkoda, że dwudziestoma komunikatami, zagłuszając twoją prośbę o leczenie i resztę graczy. Próba protestu „stop spamming, n00b” zostaje zalana kolejnymi komunikatami o łodziach na środku Karkandu.
- Wyskakuje z pistoletem na czołg.
- Kampi na swojej bazie przy rakietnicy i rozwala respiące się pojazdy, zanim koledzy z teamu zdążą do nich wsiąść.
- Przez 5 minut sprintuje przez całą mapę, aby od razu zginąć od pierwszego lepszego snajpera.
Dodatki[edytuj • edytuj kod]
Niedawno w patchu 1.5 dodano za darmo 2 dodatki: Armored Fury i Euro Force.
Europejskie siły zbrojne[edytuj • edytuj kod]
Dodatek pozwalający nam grać Unią Europejską, gdzie Niemcy, Francuzi i Angole stają ramię w ramię. Reszty państw DICE nie przewidziało, żeby amerykańscy gracze się nie pogubili. Następnie pojawiają się maksymalnie 3 serwery, z czego jedyny sensowny obsługuje też Armored Fury – pół godzinki grania w Euro i pół godzinki przerwy, kiedy na servie tłuką się w Ameryce. Mówimy tylko o tych szczęśliwcach, którym nie wyskoczy błąd i prośba o „przywrócenie gry do wersji standardowej”.
Pancerny atak[edytuj • edytuj kod]
W tym momencie Chiniole i Araby się wkurzyli i przeprowadzają kontratak. Wojna przenosi się do Stanów, musimy uważać na luksusowe autka, fast foody i gimbusy leżące na drodze. Nowe pojazdy, to jest kolejny n00berski bombowiec i samolociki zwiadowcze, z miejscami na pilota i dwóch samobójców, którzy są wystawieni na atak, sami nie mając szans na trafienie czegokolwiek.