Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Makao zmineiono na Kakao)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 85.202.150.133; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab Berkenetz.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 207 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|polskiego kierowcy F1|imię|Robert}}
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]]{{nonnews|[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]], [[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]]|y}}
[[Plik:2019 Formula One tests Barcelona, Kubica (32309897777).jpg|thumb|300px|Robert Kubica – prosty nos, szczery uśmiech, wyraźna wymowa]]
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW Sauber]].
{{Youtube|LdRa3rFHTjI|width=300|Robuś i Kurzajewski za młodu}}

{{nonnews|
*[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]]
*[[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]]
*[[NonNews:Polowanie na Kubicę|Polowanie na Kubicę]]
*[[NonNews:Kubica zepsuł bolid na inaugurację|Kubica zepsuł bolid na inaugurację]]
*[[NonNews:Kubica ostatni w piekle|Kubica ostatni w piekle]]
*[[NonNews:Robert wyparował|Robert wyparował]]
*[[NonNews:Kubica punktuje|Kubica punktuje]]
*[[NonNews:Kubica cudem przeżył!|Kubica cudem przeżył!]]
*[[NonNews:Kubek najszybszy!|Kubek najszybszy!]]
*[[NonNews:A było tak blisko!|A było tak blisko!]]
*[[NonNews:Kubica stracił pracę|Kubica stracił pracę]]
*[[NonNews:Drugie miejsce mistrza|Drugie miejsce mistrza]]
*[[NonNews:Niestworzone historie, Kubica prawie wygrał|Niestworzone historie, Kubica prawie wygrał]]|*}}
{{cytat|Jestem rewelacyjny.|'''Robert''' skromnie sam o sobie<ref>I co, że wyrwane z kontekstu?</ref>}}
{{cytat|Samochód jest podsterowny.|'''Kubik''' o bolidzie [[BMW Sauber|BMW]]}}
{{cytat|Samochód jest nadsterowny.|'''Kubik''' o bolidzie [[Renault F1 Team|Renault]]}}
{{cytat|'''Roberta Kubica'''.|[[Andrzej Borowczyk]] podczas kwalifikacji w Hiszpanii ujawnia całą prawdę o '''Robercie'''}}

'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – przyszły mistrz świata Formuły 1, pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy. Przyjaciel Fernando Alonso i koszmar Felipe Massy.

Wsparcie ze strony stadniny [[BMW Sauber]], która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – [[Adam Małysz]], Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.

Jego ulubione słowa to: „podsterowność”, „nadsterowność”, „balans bolidu” oraz „graining”.


== Przed Formułą 1 ==
== Przed Formułą 1 ==
Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.
Już jako młody chłopczyk z wielkim uwielbieniem jeździł drewnianą taczką jednokołową z turbonapędem nożnym. Porzucił jednak to zajęcie bo zabrał krasnoludkom spod bloku trzykołowy rowerek i tym sposobem cwiczył siłę nóg. I to nie trwało długo, ponieważ rowerek odebrały krasnoludki, które okazały się odmianą krasnala sinonosego zwanego też żulmatachem.

W końcu widząc zapędy Roberta do szybkiej jazdy zainteresował się nim prezes kółka rolniczego "Kosynier". Tak trafił na pierwszy w życiu tor.
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie [[Fred Flintstone|Freda Flintstone'a]]. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor [[Jacques Villeneuve|Villeneuve'owi]].
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami – niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix [[Izrael]]a (wyprzedzając kierowcę [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy ''Syrenka World Series''. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Kakao]]), był na samym szczycie, nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku [[2001]] przez magazyn Retro.


== Formuła 1 ==
== Formuła 1 ==
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od [[Scuderia Ferrari|Ferrari]], które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]].

W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę <del>nakurwiając</del> wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na [[YouTube]] przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w [[dupa|poważaniu]] bo w końcu tego samego dnia [[NonNews:Niemcy vs. Polska (EURO 2008)|przegraliśmy z Niemcami]]. W sezonie 2010 Robert jeździ bolidem Renault. Na testach zdarzyło się, że bolid ani razu nie był zepsuty. W BMW zawsze były jakieś awarie. Po 7 wyścigach sezonu 2010 Robert Kubica zajmuje zaszczytne szóste miejsce i rywalizuje z Felipe Massą z dorobkiem 67 punktów. Obecnie nazywany „Ulicznikiem” lub pobłażliwie „Drogowcem” bo dobrze radzi sobie ze świeżo położonym asfaltem.

== Sezon 2011 ==
Ten sezon jeszcze się nie zaczął, a Kubica już doznał poważnego wypadku samochodowego. Rozpędzony do 240 km/h podczas rajdu, uderzył w barierę. Kubica ocalał, ale doznał kilka złamań i trafił do szpitala. Natomiast pilot [[Jakub Gerber]] przeżył. Jakby co, Ammann po upadku zdobył dwa złota olimpijskie, więc może, może…

== WRC ==
Po wypadku, w którym Kubica doznał kontuzji ręki, stało się jasne że nie wróci już do Formuły 1. Robert był tym faktem załamany. Obecnie ściga się w prestiżowych zawodach serii WRC udowadniając swój wielki talent jeżdżąc rajdówką pokroju fiata 125 jak równy z równym z mistrzami świata tej kategorii dysponującymi najszybszymi autami świata. W 2017 roku za sprawą niespodziewanego testu w bolidzie F1 marzenia o powrocie do królowej motorsportu wrócily. 2018 rok spędził jako kierowca rezerwowy ekipy z Groove, a obecnie Robert walczy o kontrakt na sezon 2019.

== Sezon 2019 ==
Jak feniks z popiołów Robercik powrócił do ściganek. Wiliams litościwie go przyjął. Od początku sezonu notował same sukcesy – ukończył wszystkie wyścigi nie na ostatnim miejscu. Niestety, jako że się nie doczekał na obiecaną instalację LPG w bolidzie, Robciowi udało się ledwie zdobyć marny punkt, jeszcze dzięki temu, że dwóm kierowcom dodano kary czasowe, więc pokazał brytolom środkowego i powędrował do Alfy robić testy.

== Zobacz też ==
* [[Formuła 1]]
* [[Misiek Koterski]]


{{przypisy}}
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach ''Syrenka World Series'' Robert dostał propozycję występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach.
{{Formuła 1}}
[[4 sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix [[Watykan]]u. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając [[bolid]], jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie [[opona|opony]] i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]].
{{DEFAULTSORT:Kubica, Robert}}


[[es:Robert Kubica]]
[[ja:ロバート・クビサ]]
[[pt:Robert Kubica]]
[[Kategoria:Polscy sportowcy]]
[[Kategoria:Polscy sportowcy]]
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1]]
[[Kategoria:Urodzeni w Krakowie]]

Aktualna wersja na dzień 17:57, 6 lip 2023

Robert Kubica – prosty nos, szczery uśmiech, wyraźna wymowa
Robuś i Kurzajewski za młodu


NonNews
Zobacz w NonNews tematy:

Jestem rewelacyjny.

Robert skromnie sam o sobie[1]

Samochód jest podsterowny.

Kubik o bolidzie BMW

Samochód jest nadsterowny.

Kubik o bolidzie Renault

Roberta Kubica.

Andrzej Borowczyk podczas kwalifikacji w Hiszpanii ujawnia całą prawdę o Robercie

Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – przyszły mistrz świata Formuły 1, pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy. Przyjaciel Fernando Alonso i koszmar Felipe Massy.

Wsparcie ze strony stadniny BMW Sauber, która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – Adam Małysz, Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.

Jego ulubione słowa to: „podsterowność”, „nadsterowność”, „balans bolidu” oraz „graining”.

Przed Formułą 1[edytuj • edytuj kod]

Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.

W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie Freda Flintstone'a. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor Villeneuve'owi.

Formuła 1[edytuj • edytuj kod]

W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od Ferrari, które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla Nicka Heidfelda.

W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę nakurwiając wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na YouTube przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w poważaniu bo w końcu tego samego dnia przegraliśmy z Niemcami. W sezonie 2010 Robert jeździ bolidem Renault. Na testach zdarzyło się, że bolid ani razu nie był zepsuty. W BMW zawsze były jakieś awarie. Po 7 wyścigach sezonu 2010 Robert Kubica zajmuje zaszczytne szóste miejsce i rywalizuje z Felipe Massą z dorobkiem 67 punktów. Obecnie nazywany „Ulicznikiem” lub pobłażliwie „Drogowcem” bo dobrze radzi sobie ze świeżo położonym asfaltem.

Sezon 2011[edytuj • edytuj kod]

Ten sezon jeszcze się nie zaczął, a Kubica już doznał poważnego wypadku samochodowego. Rozpędzony do 240 km/h podczas rajdu, uderzył w barierę. Kubica ocalał, ale doznał kilka złamań i trafił do szpitala. Natomiast pilot Jakub Gerber przeżył. Jakby co, Ammann po upadku zdobył dwa złota olimpijskie, więc może, może…

WRC[edytuj • edytuj kod]

Po wypadku, w którym Kubica doznał kontuzji ręki, stało się jasne że nie wróci już do Formuły 1. Robert był tym faktem załamany. Obecnie ściga się w prestiżowych zawodach serii WRC udowadniając swój wielki talent jeżdżąc rajdówką pokroju fiata 125 jak równy z równym z mistrzami świata tej kategorii dysponującymi najszybszymi autami świata. W 2017 roku za sprawą niespodziewanego testu w bolidzie F1 marzenia o powrocie do królowej motorsportu wrócily. 2018 rok spędził jako kierowca rezerwowy ekipy z Groove, a obecnie Robert walczy o kontrakt na sezon 2019.

Sezon 2019[edytuj • edytuj kod]

Jak feniks z popiołów Robercik powrócił do ściganek. Wiliams litościwie go przyjął. Od początku sezonu notował same sukcesy – ukończył wszystkie wyścigi nie na ostatnim miejscu. Niestety, jako że się nie doczekał na obiecaną instalację LPG w bolidzie, Robciowi udało się ledwie zdobyć marny punkt, jeszcze dzięki temu, że dwóm kierowcom dodano kary czasowe, więc pokazał brytolom środkowego i powędrował do Alfy robić testy.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. I co, że wyrwane z kontekstu?