Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (red.) |
M (Dodaję szablon {{stopka}}) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 13: | Linia 13: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Logo]] |
* [[Logo]] |
||
* [[Pascal]] |
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]] |
||
* [[gra komputerowa]] |
* [[gra komputerowa]] |
||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:Języki programowania]] |
[[Kategoria:Języki programowania]] |
Aktualna wersja na dzień 01:20, 21 gru 2021
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
- 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
Reszta jest historią.
Działanie[edytuj • edytuj kod]
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.