Mein Kampf: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to JohnAvery. Ofiarą rewertu jest 77.252.190.220.) |
(Integracja "Opowieści z Nadrenii".) |
||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 23 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{cytat|'''Mein Kampf'''? Czytam dla rozrywki.|[[Hans Frank]] o '''Mein Kampf''', tuż przed |
{{cytat|'''Mein Kampf'''? Czytam dla rozrywki.|[[Hans Frank]] o '''Mein Kampf''', tuż przed rozwaleniem się [[granat]]em}} |
||
⚫ | '''Mein Kampf''' (z [[Język niemiecki|niem]]. ''Mój szałas'') – programowe dzieło [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]] napisane ok. [[1920]] w [[Więzienie|pierdlu]], a wydane w [[1927]] roku. Po objęciu przez niego stanowiska Führera w [[1934]] ''Mein Kampf'' stało się [[Lektura szkolna|lekturą szkolną]]. |
||
== Założenia == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Odbiór == |
||
Iwan Niczyporuk-Jebiewdenko, słynny, [[Rosja|rosyjski]] [[krytyk literacki]] pochodzący z gminy Kołchoz (gdzieś za [[Ural]]em) tak opisał swe wrażenia po przeczytaniu Mein Kampf: ''Po przeczytaniu utworu pana Hitlera doszedłem do wniosku, iż relatywnie szeroko znany determinizm polatywny, w aspekcie środków retrospektywnych, incydybuje się w tym wypadku w kategorii [[absolut]]u. Wychodząc więc z paradygmatycznego założenia, dochodzimy do wniosku, że konkluzje przecież nasuwają się same, dlatego też kontynuujemy nasze pseudo-czasami-intelektualne rozmyślania w kategoriach rzeczywistości, która ukazuje w przypadku tej książki, zawiłe i stosunki międzyludzkie opierające się na założeniu, że [[ziemia|świat]] jest tylko małą [[Cząsteczka|cząstką]] zakrzywionek [[Materia (fizyka)|materii]] wpółobrotowo-wstecznej, charakteryzującej się proletatywnym atyrecyzmem.'' |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
* [[Adolf Hitler]] |
|||
<br clear=all> |
|||
* [[Nazizm]] |
|||
{{nazizm}} |
|||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:III Rzesza]] |
|||
⚫ | |||
[[ar:كفاحي]] |
[[ar:كفاحي]] |
||
Linia 26: | Linia 35: | ||
[[fi:Mein Kampf]] |
[[fi:Mein Kampf]] |
||
[[it:Mein Kampf]] |
[[it:Mein Kampf]] |
||
[[sv:Mein Kampf]] |
|||
[[zh:我的奋斗]] |
[[zh:我的奋斗]] |
||
[[zh-tw:我的奮鬥]] |
[[zh-tw:我的奮鬥]] |
||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 16:56, 10 wrz 2021
Mein Kampf? Czytam dla rozrywki.
- Hans Frank o Mein Kampf, tuż przed rozwaleniem się granatem
Mein Kampf (z niem. Mój szałas) – programowe dzieło Adolfa Hitlera napisane ok. 1920 w pierdlu, a wydane w 1927 roku. Po objęciu przez niego stanowiska Führera w 1934 Mein Kampf stało się lekturą szkolną.
Założenia[edytuj • edytuj kod]
- Mieszkanie dla wszystkich obywateli: W szałasach będziemy wszyscy mieszkać i równość będzie!;
- Praca dla każdego: Każdy wybuduje swój szałas sam!;
- Tolerancja dla Żydów: Żeby się palili dobrze i mydlili dobrze;
- Odosobnienie narodu żydowskiego w specjalnych obozowiskach: I tych trzeba zamknąć, którzy koszerny szałas posiadać chcą!;
- Wsparcie materialne rodzin: A to, co miłośnikom koszernego odebrane będzie, da się budowniczym szałasów;
- Gestapo przejmie uprawnienia policji: I inkwizycja może o każdej porze do drzwi zapukać!;
- Poszukiwanie przestrzeni życiowej: A korytarz będzie w podziemie drążyć, aby przyszłość tam znaleźć!;
- Każdy może krzyknąć, mimo sowieckiej propagandy: Ja też będę mówić;
- Umiłowanie pokoju: Iż zdradziecki rząd Weimaru zdechnąć musi, bo niezwyciężonemu Wehrmachtowi nóż w plecy kapitulacją wbił;
Podobno tuż przed popełnieniem samobójstwa, Hitler krzyknął: O dzieło największe moje! Historycy uważają, iż miał na myśli płot przy ulicy Wilhelmstraße w zachodnim Berlinie.
Odbiór[edytuj • edytuj kod]
Iwan Niczyporuk-Jebiewdenko, słynny, rosyjski krytyk literacki pochodzący z gminy Kołchoz (gdzieś za Uralem) tak opisał swe wrażenia po przeczytaniu Mein Kampf: Po przeczytaniu utworu pana Hitlera doszedłem do wniosku, iż relatywnie szeroko znany determinizm polatywny, w aspekcie środków retrospektywnych, incydybuje się w tym wypadku w kategorii absolutu. Wychodząc więc z paradygmatycznego założenia, dochodzimy do wniosku, że konkluzje przecież nasuwają się same, dlatego też kontynuujemy nasze pseudo-czasami-intelektualne rozmyślania w kategoriach rzeczywistości, która ukazuje w przypadku tej książki, zawiłe i stosunki międzyludzkie opierające się na założeniu, że świat jest tylko małą cząstką zakrzywionek materii wpółobrotowo-wstecznej, charakteryzującej się proletatywnym atyrecyzmem.