Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 24: | Linia 24: | ||
* '''[[gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
* '''[[gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
||
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską. |
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską. |
||
* '''Przechodni''' - Pierdolą to, czy jedzie tramwaj. |
* '''Przechodni''' - <nowiki>Pierdolą</nowiki> to, czy jedzie tramwaj czy nie. |
||
== Obecny postęp prac == |
== Obecny postęp prac == |
Wersja z 12:44, 25 sie 2015
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
Cel inwestycji
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.
Przeciwnicy inwestycji
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:
- gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
- Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską.
- Przechodni - Pierdolą to, czy jedzie tramwaj czy nie.
Obecny postęp prac
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od Basenu Górniczego do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są miłośnicy i urzędnicy. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.
Inne cele
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.