Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
(noż trochę aktyalizacji) Znacznik: edytor źródłowy |
M (standaryzacja Pesy) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
||
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 [[ |
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h. |
||
== Cel inwestycji == |
== Cel inwestycji == |
Wersja z 16:41, 21 lip 2017
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Cel inwestycji
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: