Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(noż trochę aktyalizacji)
Znacznik: edytor źródłowy
M (standaryzacja Pesy)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}


'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 [[PESA Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.


== Cel inwestycji ==
== Cel inwestycji ==

Wersja z 16:41, 21 lip 2017

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Cel inwestycji

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
  • Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.

Przeciwnicy inwestycji

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

Obojętni

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
  • Przechodni – pieCenzura2.svglą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
  • Żule – pieCenzura2.svglą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.