Jelcz 120M: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Allahu Thumburihhtu!) Znacznik: przez API |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Jelcz_120M_owned_by_MPK_Wroc%C5%82aw_(Poland,_June_2012).jpg|250px|thumb|Jelcz 120M]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:Alians_PL,ul_Krolewska,2008-02-08,P3300328,WikimediaCommons_BronislawWesolowskiLublin20-325.jpg|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:Jelcz_120M3_(Wroc%C5%82aw,_Poland,_2012-03-02).jpg|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]] |
||
'''Jelcz 120M''' – autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]]. |
'''Jelcz 120M''' – autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]]. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
==Próby modernizacji== |
==Próby modernizacji== |
||
[[Plik: |
[[Plik:Jelcz_120M_nr_1410_in_Szczecin.JPG|250px|thumb|Szczecińskie cudo technologiczne]] |
||
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]]. |
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]]. |
||
[[Plik: |
[[Plik:MZK_Pabianice.jpg|250px|thumb|Stylowe siedzenia przygotowane dla babć autobusowych]] |
||
== Zajrzyj też… == |
== Zajrzyj też… == |
Wersja z 22:39, 25 lis 2017
Jelcz 120M – autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR100.
Charakterystyka
- PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.
- Telepie tak samo jak PR110.
- Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
- Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
- Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
- Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
- MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.
- Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo).
- Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą.
- Podobnie jak z Ikarusami 280, jest ich w Polsce tyle, że przed końcem świata ich nie zdążymy skasować.
Próby modernizacji
Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11.
Zajrzyj też…
…do zajezdni w twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał (nie dotyczy Koszalina – tamtejsze MZK jakimś cudem pozbyło się wszystkich Jelczy, Krakowa – on także się ich pozbył i Łodzi – same się rozpadły).