Škoda 16T: Różnice pomiędzy wersjami
M (Błąd, 2 x zewnętrzny) |
M |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Eksploatacja == |
== Eksploatacja == |
||
Tramwaje te są używane<ref>Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.</ref> tylko we [[Wrocław|Wrocławiu]]. |
Tramwaje te są używane<ref>Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.</ref> tylko we [[Wrocław|Wrocławiu]]. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Škoda Octavia]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 00:10, 5 wrz 2009
Škoda 16T (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia Skodą 16T) – czeski tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości Pilzno.
Wygląd zewnętrzny
Z wyglądu przypomina pewnego uroczego robaczka zwanego glistą ludzką. Powodem tego porównania jest nieproporcjonalnie duża ilość przegubów, co może budzić skojarzenie z łączeniami miedzy pierścieniami tej istoty. Design Škody 16T zaprojektowany jest przez Porsche, co wyjaśnia te podobieństwa.
Wygląd wewnętrzny
W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje Europy wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania sie przez człon środkowy o 88,965%.
Eksploatacja
Tramwaje te są używane[1] tylko we Wrocławiu.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.