Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
M ({{redakcja}}) |
M (heh\) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{ |
{{czyszczenie|Ściąć i dopisać pare zdań przed listami}} |
||
[[Grafika:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza - 043.]] |
[[Grafika:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza - 043.]] |
Wersja z 11:09, 1 lut 2010
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: Ściąć i dopisać pare zdań przed listami Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
Jelcz - producent nowoczesnych autobusów.
Typy
- 043 - najnowocześniejszy z Jelczy.
- 120M - starszy, ale szrotowaty.
- M11 - Czarna rozpacz. Dosłownie.
- M121 - Starsza wersja M11.
- Vero - z serii "Co to jest?" Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Libero - To samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. Najbardziej
- Mastero - standard "Szrot klasy A".
- Vecto - Z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to jelcz.
- Tantus - Szrot klasy A w wersji przegubowej.
Jak rozpoznać Jelcza
- Skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- Niektóre są dziurawe,
- Nie wygląda jak Ikarus,
- Większość nie posiada Tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. (Ale i tak Stolyca ma tego najwięcej.)
Wygląd
- Prostopadłościan na kołach,
- Wszędobylska rdza,
- Dykty udające wyświetlacze,
- Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów.
- Wybuchają, odpadają im koła i wszystko co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkują nazywa się Jelcz - Laskowice
- Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających "Co z jamnikiem to dobre.", ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie jelcze.
- Nie wiedzieć czemu, wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.
Informacje prasowe
Firma Jelcz Polska wypuściła nowy model 19 kołowego Jelcza T-1450, który został zaprezentowany na targach w Sompolnie. Jest on następcą swojego starszego brata T-1430 i zachowano w nim niektóre elementy występujace w poprzedniku. Ulepszono jednak ramę pojazdu, która w tym modelu składa się z kombajna Bizon i dwóch 105 LUX Syrenek a nie jednej jak poprzednio, co znacznie poprawiło aerodynamikę i prowadzenie na zakrętach. Totalną rewolucję mamy zaś pod maską, gdyż nowy T-1430 to 1 mililitrowy diesel z instalacją LPG. To nowatorskie i rewolucyjne rozwiązanie, łamiące mit, że do diesla nie wsadzi się gazu. Nowy model w testach przyspieszenia otrzymał najwyższe noty, gdyż w seryjnej produkcji, obok dźwigni hamulca ręcznego znalazła się 40 litrowa butla NOS-a (popularnie zwanego [[nitrometan]). Ośmiolitrowy potwór osiąga moc 1600 koni na biegunach i rozpędza się do 260 km/h w niecałe 11 sekund, zostawiając konkurencyjne Ikarusy daleko w tyle. Maksymalna prędkość to 3 km/h dzięki czemu "na światłach" może próbować sie nawet z Vectorem.
źródło: "Domofon Zaufania".
Powiedzenia związane z Jelczem
- Masz suty, jak wentyle od Jelcza
- Twoja Stara wozi się po dzielni 19-kołowym Jelczem
- Twój Stary jest serwisantem Jelcza.
- Komu w drogę, temu Jelcz