Ikariam: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono poprzednią wersję, jej autor to Wishnia. Autor wycofanej wersji to 208.174.57.186.) |
|||
Linia 12: | Linia 12: | ||
== Wojska == |
== Wojska == |
||
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy |
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy. |
||
* {{t|Procarze}}kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu). |
* {{t|Procarze}}kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu). |
||
* {{t|Oszczepnicy}}uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni. |
* {{t|Oszczepnicy}}uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni. |
||
* {{t|Wojownicy}}wymachują |
* {{t|Wojownicy}}wymachują [[miecz]]ami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi. |
||
* {{t|Hoplici}}podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb. |
* {{t|Hoplici}}podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb. |
||
* {{t|Łucznicy}} mają [[łuk]], ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio... |
* {{t|Łucznicy}} mają [[łuk]], ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio... |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
<br />Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. |
<br />Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. |
||
<br />Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli. |
<br />Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli. |
||
Gra ta idealnie oddaje realia, gdyż jeśli nie pozwolimy ludziom zostać alkoholikami to zaczną się wieszać, zaś gdy zrobimy na odwrót to rozpoczną kopulowanie. To smutne, że każdy twój obywatel to dziecko z przypadku po bibce w tawernie. |
|||
== Oznaki uzależnienia == |
== Oznaki uzależnienia == |
||
Linia 52: | Linia 51: | ||
# Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę |
# Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę |
||
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG |
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG |
||
# Kiedy matka prosi Cię o wniesienie zakupów do domu mówisz, że juz wysłałeś statki handlowe |
|||
# Zastanawiasz się, czemu Polska nie jest bogata skoro ma tylu bezrobotnych mieszkańców |
|||
# Piszesz list do rządu RPP, w którym doradzasz zbudowanie rezydencji gubernatora bo jest za duża korupcja w kraju |
|||
== Ambrozja == |
== Ambrozja == |
Wersja z 21:57, 8 gru 2012
Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?
- Noob szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami
Aby skorzystać z listy budowy, potrzebujesz konto premium!
- Ikariam o tym artykule
Szablon:Tgra przeglądarkowa firmy Gameforge AG w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do Grudziądza.
Początek gry
Na początek dostajemy swój kawałek terytorium na wyspie oraz ratusz, kilku mieszkańców i trochę peniędzy . Ukazuje się nam wprowadzenie i zadania w nim do wykonania, za które dostajemy surowce lub kolejne poziomy budynków, wystarczy tylko trochę poklikać. Niezłe, co?
Potem budujemy mur, koszary, akademię i inne budynki, jak na przykład port do szmuglowania miejscowych wyrobów.
Surowce
Do budowy budynków, statków lub żołnierzy będziemy potrzebowali surowców. Są to: drewno, marmur, siarka oraz kryształ. Każda wyspa ma swój unikalny surowiec, wraz z kopalnią, z której możemy go wydobywać. To, jaki surowiec dostaniemy, jest wybierane losowo, więc jeśli dostaniesz np. kryształ, to znaczy, że albo Bóg[1] cię nie kocha, albo masz odwrotne szczęście i pozostaje ci tylko pieprznąć łbem w klawiaturę lub pobić matkę krzesłem. Jeśli zaś dostaniesz marmur, to znaczy, że masz szczęście jesteś farciuchem.
Wojska
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.
- Szablon:Tkolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu).
- Szablon:Tuzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni.
- Szablon:Twymachują mieczami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi.
- Szablon:Tpodobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb.
- Szablon:T mają łuk, ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio...
- Szablon:Tmają karabiny na siarkę. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia.
- Szablon:Tkawał drzewa na kołach, służy do rozbijania palisad, murów i partii.
- Szablon:Tteż rzuca kamykami, ale znacznie większymi.
- Szablon:Tostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami cokolwiek by to znaczyło....
- Szablon:Ta jak kto się urżnie, to idzie do niego.
- Szablon:Tugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad.
- Szablon:Ttaki wielki robot, skąd się wziął w starożytności nikt nie wie.
- Szablon:Ttakie coś jak śmigłowiec, amerykańscy naukowcy nie wiedzą skąd on się tam wziął.
- Szablon:Tbalon z całą masą bomb.
Zadowolenie ludności
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna.
Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa.
Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.
Oznaki uzależnienia
- Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika
- Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz
- Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców
- Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić
- Sprzedajesz marmur na sztuki
- Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz "Jaki mam bilans złota!"
- Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski
- Próbujesz ulepszyć swój dom
- Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji
- Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu
- Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy
- Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push
- Widząc kogoś z kijem krzyczysz "Oszczepnik!"
- Nie bijesz małych dzieci mówiąc "oni mają jeszcze rękę ochronną bogów"
- Próbujesz kupić w porcie statki handlowe
- Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę
- Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG
Ambrozja
W grze istnieje system pozwalający noobom za prawdziwe pieniądze kupować główną walutę zwaną Ambrozją, która daje takie korzyści jak np.:
- Kolejkę budowy;
- Ulepszone podglądy;
- Ulepszony klient wiadomości;
- Bajery jak np. Piła parowa, Młot parowy, jakieś atrapy wojsk, kłódka, napoje mądrości itd.. itp...;
- I masę innych rzeczy.
Przypisy
- ↑ bogowie ?