Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
(rozbudowa) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ach tak, pamiętam jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
{{Cytat|Ach tak, pamiętam jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
||
{{t}}najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odp na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia [[metro|metra]] w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii. |
{{t}}najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odp na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia [[metro|metra]] w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii. |
||
==Cel inwestycji== |
|||
Celem budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań. |
|||
==Zwolennicy inwestycji== |
|||
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich |
|||
*{{t|[[MKM|Miłośnicy Komunikacji Miejskiej]]}} nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego; |
|||
*{{t|Handlarze używanych samochodów}} odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
|||
*{{t|Właściciele stacji paliw}} jak wyżej; |
|||
*{{t|Hurtownia Selgross}} otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką |
|||
==Przeciwnicy inwestycji== |
|||
Szybki tramwaj ma też przeciwników |
|||
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Zdroje}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
|||
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Słoneczne}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
|||
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Majowe}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
|||
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Bukowe}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
|||
==Obojętni== |
|||
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich: |
|||
*{{t|[[gapowicz]]e}} ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
|||
*{{t|Kierowcy samochodów osobowych}} nie jeżdżą komunikacją miejską. |
|||
== Obecny postęp prac == |
== Obecny postęp prac == |
Wersja z 10:35, 19 maj 2013
Ach tak, pamiętam jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szablon:Tnajdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odp na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
Cel inwestycji
Celem budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich
- Szablon:T nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Szablon:T odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Szablon:T jak wyżej;
- Szablon:T otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką
Przeciwnicy inwestycji
Szybki tramwaj ma też przeciwników
- Szablon:T Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Szablon:T Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Szablon:T Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Szablon:T Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:
Obecny postęp prac
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od Basenu Górniczego do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są miłośnicy i urzędnicy. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.
Inne cele
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.