Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie. |
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie. |
||
== Obecny postęp prac == |
|||
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od [[Basen Górniczy w Szczecinie|Basenu Górniczego]] do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są [[miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnicy]] i [[urzędnik|urzędnicy]]. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy. |
|||
== Inne cele == |
|||
{{stub|trans}} |
|||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Wersja z 16:40, 28 sie 2015
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
Cel inwestycji
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.
Przeciwnicy inwestycji
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:
- Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
- Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
- Przechodni – pielą to, czy jedzie tramwaj czy nie.