Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
(Po jednym nowym podpunkcie w polach: Zwolennicy inwestycji oraz Obojętni.) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
||
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
||
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką |
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką; |
||
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
|||
== Przeciwnicy inwestycji == |
== Przeciwnicy inwestycji == |
||
Linia 24: | Linia 25: | ||
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
||
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
||
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie |
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie; |
||
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie. |
|||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
Wersja z 00:17, 29 sie 2015
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
Cel inwestycji
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: