Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
(Po jednym nowym podpunkcie w polach: Zwolennicy inwestycji oraz Obojętni.)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 11: Linia 11:
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej;
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej;
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa.


== Przeciwnicy inwestycji ==
== Przeciwnicy inwestycji ==
Linia 24: Linia 25:
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską;
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską;
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie.
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.


{{Komunikacja Szczecin}}
{{Komunikacja Szczecin}}

Wersja z 01:17, 29 sie 2015

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.

Cel inwestycji

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
  • Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.

Przeciwnicy inwestycji

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

Obojętni

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
  • Przechodni – pieCenzura2.svglą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
  • Żule – pieCenzura2.svglą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.