Marzenia senne: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
M (+Grafika) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
=== Sen przygodowy === |
=== Sen przygodowy === |
||
[[Plik:dalto9.gif|thumb|200px|Fragment snu]] |
|||
Najczęściej doświadczany sen, często tak pokręcony i nieprzewidywalny, że na jawie nigdy byśmy go nie wymyślili. |
Najczęściej doświadczany sen, często tak pokręcony i nieprzewidywalny, że na jawie nigdy byśmy go nie wymyślili. |
||
Aktualna wersja na dzień 10:34, 23 kwi 2022
Marzenia senne, sen – oficjalny dodatek do gry „Ludzki żywot”, jego wydawca również nie jest dokładnie znany. Autorzy stwierdzili, że fabuła w wersji podstawowej nie jest zbyt barwna, dlatego też wydali dodatek stanowiący przeciwwagę dla niej. Sen zawiera nowe gildie, postacie, lokacje i, oczywiście, zupełnie nowe wątki fabularne.
Opis[edytuj • edytuj kod]
Śnić możemy tylko śpiąc, a przynajmniej tak sądzi znakomita większość. W zależności od naszego stanu, sen może przybierać różne formy. Najpopularniejsze z nich to:
Sen przygodowy[edytuj • edytuj kod]
Najczęściej doświadczany sen, często tak pokręcony i nieprzewidywalny, że na jawie nigdy byśmy go nie wymyślili.
Lokacją może być dowolne miejsce związane z naszą egzystencją lub kraina z naszej wyobraźni. Akcja zaczyna się, kiedy dowiadujemy się, że nasz przyjaciel zjadł bułkę. Obserwując sytuację stwierdzamy, że sprawa nie jest tak prosta jak by się wydawała i wkrótce odkrywamy tajne labirynty ukryte pod miejscem w którym się znajdujemy. Błąkając się po labiryntach spotykamy kilku znajomych, ucinamy z nimi pogawędkę i nagle znajdujemy wyjście do baru mlecznego. Absolutny brak logiki, ale przynajmniej nie wywołuje w nas takich odczuć jak, na przykład, koszmar.
Koszmar[edytuj • edytuj kod]
Wywołany najczęściej popieprzonymi filmami czy grami.
Często główną lokacją koszmaru jest nasz dom, w którym nagle zaczynają dziać się dziwne rzeczy; przez gniazdka wychodzą pająki, słyszymy krzyki, czasem pioruny. Jesteśmy zmuszeni uciekać, ale wszechobecne zuo zaciska swoje brudne łapska na naszej szyi. Często spotykane postacie to smutni panowie w czarnych ubraniach, zbuntowane roboty, latające prześcieradła, szaleni rzeźnicy, wyznawcy tajemniczego kultu złego boga, demoniczne dresy, nawet Minotaur.
Specyficzną odmianą koszmaru jest sen w którym nie widzimy absolutnie nic, czujemy tylko narastający strach z tym związany i wyobrażamy sobie różne dźwięki, najczęściej wywołujące w nas jeszcze większy strach. Budzimy się z jękiem a po czole spływa nam pot.
Sen świadomy[edytuj • edytuj kod]
- Główny artykuł: Świadomy sen
Rzadki, aczkolwiek bardzo przyjemny przypadek. W śnie świadomym mamy pełną kontrolę nad swoją postacią, często-gęsto nawet nad przyrodą i czasem; możemy zmieniać bieg wydarzeń, cofać, przyśpieszać i przewijać każdą scenę dowolną ilość razy, mówić postaciom co mają robić, zdając sobie sprawę, że nie dzieje się to naprawdę. Kiedy nam się znudzi mówimy dobra, chcę się obudzić i tak właśnie się dzieje.
Inne[edytuj • edytuj kod]
- Sen katastroficzny – widzimy nasz płonący dom, tornado zmiata naszą szkołę z powierzchni ziemi a my stoimy w samym środku biernie przyglądając się wydarzeniom.
- Sen erotyczny – częsty przypadek w wieku młodzieńczym. Spotykamy różnych znajomych (najczęściej zupełnie przypadkowych) w stroju Adama, często robiących rzeczy zabronione do piętnastego roku życia wg polskiego prawa.
- Błogostan – czujemy się spełnieni obserwując wydarzenia w przyszłości (a przynajmniej ich wizję wg naszego chorego umysłu).
- Retrospekcja – przypominamy sobie wydarzenia z przeszłości, często ubarwione.
- Sen proroczy – rozmawiamy z jakąś osobą i budząc się myślimy, czy warto jej posłuchać. Snem proroczym może być także sen, w którym przedstawione wydarzenia zdarzą się w realnym życiu. Wielu graczy jednak zmyśla mówiąc „to mi się śniło”, przez co część użytkowników (najczęściej zwolennicy Evolution Labs) twierdzi, że to gówno prawda.
Kontrowersje[edytuj • edytuj kod]
Sny fascynują, podniecają ale także bulwersują i obrażają. Wg jednych nie znaczą nic, wg innych oznaczają nadejście odwrotnych ich wydarzeń w życiu realnym, jeszcze inni trzepią niezłą kasę wydając porąbane senniki i poradniki dla nawiedzonych szajbusów.