Pesa Tramicus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Wersje) |
M (drobne) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Ltr pl niepodleglosci.JPG|thumb|right|200px|Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu.]] |
[[Grafika:Ltr pl niepodleglosci.JPG|thumb|right|200px|Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu.]] |
||
[[Grafika:Pesa stolyca.jpg|thumb|right|200px|Pesa Stołeczna.]] |
[[Grafika:Pesa stolyca.jpg|thumb|right|200px|Pesa Stołeczna.]] |
||
'''Pesa 120/121/122N''' |
'''Pesa 120/121/122N''' – tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], a w przyszłości [[Szczecin]] i [[Gdańsk]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* Są fajne |
* Są fajne; |
||
* Są długie |
* Są długie; |
||
* Mają fajnie odwrócony pantograf |
* Mają fajnie odwrócony pantograf. |
||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe lub tramwajowe]]) |
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe lub tramwajowe]]); |
||
* Piszczą przy zamykaniu drzwi |
* Piszczą przy zamykaniu drzwi; |
||
* Mają zamontowane ekrany LCD cały czas |
* Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum; |
||
* Mają nieprzyjemny wzrok |
* Mają nieprzyjemny wzrok. |
||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
||
Na początku powody do szpanu miał [[Elbląg]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Warszawa|Stolycy]], a następnie do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. |
Na początku powody do szpanu miał [[Elbląg]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Warszawa|Stolycy]], a następnie do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
* 120N |
* 120N – pięcioczęściowa; |
||
* 121N |
* 121N – trzyczęściowa, wąska; |
||
* 122N |
* 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]). |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 11:42, 3 paź 2010
Plik:Ltr pl niepodleglosci.JPG
Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu.
Plik:Pesa stolyca.jpg
Pesa Stołeczna.
Pesa 120/121/122N – tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, Uć, Bydzia, Elbląg, a w przyszłości Szczecin i Gdańsk miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej.
Zalety
- Są fajne;
- Są długie;
- Mają fajnie odwrócony pantograf.
Wady
- Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie autobusowe lub tramwajowe);
- Piszczą przy zamykaniu drzwi;
- Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
- Mają nieprzyjemny wzrok.
Zastosowanie
Na początku powody do szpanu miał Elbląg, bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Stolycy, a następnie do Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła.
Wersje
- 120N – pięcioczęściowa;
- 121N – trzyczęściowa, wąska;
- 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).