Škoda 16T: Różnice pomiędzy wersjami
(Ciekawostki dotyczące studentów histori z UWr) |
M (dr.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Škoda 16T''' (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia '''Skodą 16T''') – [[Czechy|czeski]] tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości [[Pilzno]]. Jest to jedyne na świecie napowierzchniowe metro. |
|||
== Wygląd zewnętrzny == |
== Wygląd zewnętrzny == |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Wygląd wewnętrzny == |
== Wygląd wewnętrzny == |
||
W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje [[Europa|Europy]] wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania |
W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje [[Europa|Europy]] wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania się przez człon środkowy o 88,965%. |
||
== Eksploatacja == |
== Eksploatacja == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
Jako, że tramwaje te poruszają się na liniach przebiegających obok Instytutu Historii UWr, historycy z tegoż instytutu poczynili pewne badania. Jako pierwsi odkryli iż jest to jedyne na świecie metro poruszające się na powierzchni ziemi! Prócz tego na wykładach wymyślają nowe jego nazwy, jak np. Wrocławski Shinkansen, Lentilek, Pralinek etc. |
Jako, że tramwaje te poruszają się na liniach przebiegających obok Instytutu Historii UWr, historycy z tegoż instytutu poczynili pewne badania. Jako pierwsi odkryli, iż jest to jedyne na świecie metro poruszające się na powierzchni ziemi! Prócz tego na wykładach wymyślają nowe jego nazwy, jak np. Wrocławski Shinkansen, Lentilek, Pralinek etc. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 14:15, 14 maj 2011
Škoda 16T (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia Skodą 16T) – czeski tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości Pilzno. Jest to jedyne na świecie napowierzchniowe metro.
Wygląd zewnętrzny
Z wyglądu przypomina pewnego uroczego robaczka zwanego glistą ludzką. Powodem tego porównania jest nieproporcjonalnie duża ilość przegubów, co może budzić skojarzenie z łączeniami miedzy pierścieniami tej istoty. Design Škody 16T zaprojektowany jest przez Porsche, co wyjaśnia te podobieństwa.
Wygląd wewnętrzny
W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje Europy wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania się przez człon środkowy o 88,965%.
Eksploatacja
Tramwaje te są używane[1] tylko we Wrocławiu.
Ciekawostki
Jako, że tramwaje te poruszają się na liniach przebiegających obok Instytutu Historii UWr, historycy z tegoż instytutu poczynili pewne badania. Jako pierwsi odkryli, iż jest to jedyne na świecie metro poruszające się na powierzchni ziemi! Prócz tego na wykładach wymyślają nowe jego nazwy, jak np. Wrocławski Shinkansen, Lentilek, Pralinek etc.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.