Jimbo Wales
Jimbo Jimmy Jim Wales (ur. 7 sierpnia 1966 w Huntsville w stanie Alabama w USA) – amerykański przedsiębiorca, twórca Wikipedii i jedyna osoba, która nie musi zakładać oddzielnych kont na kolejnych Wikipediach, bo są one wbudowane w oprogramowanie.
Jimbo o skargach na Wikipedię
Chciałbym dodać od siebie pewne dodatkowe zalecenia dla tych, którzy chcą kierować takie sprawy bezpośrednio do mnie (do Jimbo).
Po pierwsze, jest niezwykle istotne, abyś napisał przynajmniej sześć stron tekstu wyjaśniającego i broniącego wersji hasła, którą preferujesz. Im nudniejsze będą szczegóły, tym lepiej. Szczególnie jestem zainteresowany nazwami mało znanych rzek w Niemczech Polsce Prusach. Poza tym upewnij się, że napisałeś do mnie na temat kształtu głowy Wielkiej Stopy. Naprawdę jestem osobą, która może o tym zdecydować.
Po drugie, wszyscy wiedzą, że rutynowo już forsuję artykuły w wersji dokładnie tej, jakiej sobie życzysz. Poza tym banuję na długo użytkowników i administratorów kiedykolwiek chcę, bazując tylko na wierze na piękne oczy w słowa ludzi takich, jak Ty. Miej więc pewność, że upomnisz się o to.
Po trzecie, jeszcze lepiej: nie proś o to, zażądaj tego. Zagroź, że opuścisz projekt, jeśli Twoje żądania nie zostaną spełnione w ciągu 24 godzin. To zawsze działa.
Po czwarte, gdybyś dowiedział się, że moje polityczne sympatie są bliskie Twojemu punktowi widzenia, nie krępuj się obrzucić epitetami twoich oponentów. Przykładowo, jeśli czuję sympatię do Izraela, nie krępuj się nazwać nazistą każdego, kto napisał cokolwiek krytycznego o Izraelu. Będę taki podekscytowany, mogąc te osoby zbanować. Kurcze, mogę nawet dopisać nowy kod w oprogramowaniu, który pozwoli edytować strony tylko Tobie i ludziom, których zaakceptujesz!
I na koniec, jeśli z jakiegoś niewyjaśnionego powodu nie wcielę w życie Twoich genialnych propozycji, powiedz wszystkim, że jesteś pewien, że Wikipedia to przekręt mający na celu robienie kasy. Bazuje na regułach rządzących komunizmem. Jest kolektywizmem. Jest indywidualizmem. Jest bezużyteczna. Jest najważniejszą rzeczą na świecie, z wyjątkiem mnie, który ją rozpieprza. To wszystko pokaże staremu Jimbo, z kim ma do czynienia![1]
Jimbo i poprawa wizerunku
W listopadzie 2010 roku na Wikipedii pojawiła się intensywna kampania bannerowa autorstwa Jimbo, który najwyraźniej pozazdrościł wizerunku swoim konkurentom o dominację rynku IT. Nie mając niczego białego i błyszczącego do pokazania na scenie jak Jobs ani nie będąc taki muzykalny jak Steve Ballmer postawił na solidną, prostą reklamę z jasnym przekazem – przykład poniżej.