Szybka Kolej Miejska w Trójmieście

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 04:08, 9 mar 2007 autorstwa Szoferka (dyskusja • edycje) (scalenie z pociąg SKM, hasło było o pociągach trójmiejskich)
SKM porusza się nad ziemią

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – największe w Europie metro jeżdżące nad ziemią. Wybudowane w Trójmieście przez Niemców, a następnie przypisane do propagandowych sukcesów PRL-u. Początkowo w jego zasięgu był tylko Gdańsk i Sopot, nieco później – Gdynia, Rumia, Reda, Wejherowo i Lębork, a przez pewien czas także Smętowo, Iława, Malbork i Elbląg.

Zarząd SKM planował uruchomienie sezonowej linii do Zakopanego i Nowego Jorku, a także stałe połączenie z Berlinem (przez Frankfurt), aby móc odebrać kolejną partię niemieckiego taboru kolejowego.

Po zmianach personalnych w zarządzie plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez PKP i Urząd Marszałkowski zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie własnego województwa. W związku z powyższym uruchomił połączenia do Słupska i zlikwidował wszystkie na południe od Tczewa.

Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd byli przekonani, że żyją w województwie pomorskim. SKM wyprowadziła ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale mają pewność, że nie w pomorskim.

Sposób przewozu

Aby jechać pociągiem SKM, należy skasować niebieski bilet w nieczynnym kasowniku znajdującym się na peronie. Następnie odczekać na pociąg w odpowiednim kierunku mając nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Po wejściu zaleca się stać możliwie daleko od drzwi i okien, bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Wydatnie pomoże to zidentyfikować gapowicza czujnemu kontrolerowi z Renomy.

Paradoksalnie chowanie się w ustępie jest nieskuteczne. Ubikacja zawsze jest nieczynna lub zaspawana. Jeżeli jednak jest otwarta, to w środku zamiast toalety znajduje się aparatura elektryczna na 3000 V. Za wypadki spowodowane osikaniem instalacji wysokiego napięcia pracownicy SKM nie odpowiadają.

Pociąg

Pociąg SKM to środek lokomocji, jaki posiada SKM.

Z zewnątrz jest to zwykły pociąg pomalowany w barwach Arki Gdynia. Istnieją także pojedyncze egzemplarze w barwach Korony Kielce i Arizony Piaszno. Są one w mniejszości, gdyż kibole z Arki Gdynia widząc nie-swoje barwy poruszające się po ich terenie, rzucają w nie kamieniami, koktajlami Mołotowa i wszystkim innym, co się nawinie pod rękę.

Budowa pociągu

Pociąg SKM składa się z dwóch części: Kanarówy i Nie-kanarówy. W Kanarówie panuje osobliwy mikroklimat spowodowany dymem papierosowym oraz oparami alkoholowymi. Jest on niezwykle wymagający, dlatego mogą w nim wytrzymać tylko Prawdziwi Mężczyźni, zwani także menelami oraz trójmiejska młodzież , która czuję się tam jak w domu. Miejscami siedzącymi w Kanarówie są grzejniki, które są zawsze tak nagrzane, że społeczność podróżująca Kanarówą woli stać. W Kanarówie odbywają się liczne imprezy towarzyskie, podczas których śpiewane są znane pieśni ludowe, jak "Dżingl Bels", "Szła dzieweczka do laseczka", czy też "Jeszcze po kropelce". Największe nasilenie imprez przypada w okolicach pierwszego dnia miesiąca, kiedy to robotnicy stoczniowi hucznie świętują dzień swojej wypłaty, wydając jej połowę na zaopatrzenie imprezy. Wstęp na kanarówianą imprezę kosztuje paczkę fajek lub 2 puszki piwa.

Nie-kanarówa to miejsce, w którym podróżują zamulacze, mohery, sztywniaki i kobiety. Głowną cechą Nie-kanarówy jest to, że kontrolerzy biletów nie boją się tam, w przeciwieństwie do Kanarówy, poprosić o okazanie skasowanego w niedziałającym kasowniku biletu.

Zobacz też