GIMP
GIMP – darmowy program komputerowy służący do irytowania uczniów podstawówek, rysowania lub malowania, który włącza się tylko kwadrans i składa się z trzech okien, które się na siebie nakładają. W GIMPie robi się zwykle fotomontaże do szpanowania przed znajomymi (np. gazela z głową królika i z marchewką w tyłku), i często także arcydzieła w stylu nie, nie brałem nic. Spośród wielu funkcji, jakie oferuje GIMP, większość osób ogranicza się wyłącznie do malowania ołówkiem i papryk.
Funkcje programu
- Rysowanie paprykami
- Losowe uniemożliwianie rysowania
- Wsparcie dla skryptów w języku Python z
nieistniejącąprzestarzałądoskonałą dokumentacją - Marnowanie czasu uczniów
Zapisywanie do formatu .xcfSzyfrowanie obrazków- Ustawianie przezroczystości koloru zupełnie gdzie indziej niż samego koloru
- Krążą legendy, że w GIMPie można tworzyć animacje
- Wbudowana pomoc... a, czekaj, jednak nie
O ile program się w ogóle uruchomi...
Historia
GIMP został stworzony przez linuksiarzy do rysowania obrazków pingwina. Pierwsze wydanie GIMPa nastąpiło w 1995 i zostało ogłoszone w mailu napisanym przez Petera Mattisa. Początkowo akronim GIMP był rozwijany jako uniwersalne narzędzie do edycji pingwina, jednakże wkrótce nazwa ta została zmieniona na narzędzie do edycji pingwina na licencji GNU.[1]
Ikona programu GIMP
Ikona programu GIMP nazywa się Wilber i została narysowana 25 września 1997 roku. Początkowo, jej oczy podążały za kursorem. Z ograniczonych informacji wynika, że miesiąc po jej narysowaniu miał się odbyć rytuał ożywienia, który jednak się nie udał, ponieważ zanim GIMP się uruchomił, pełnia księżyca minęła. Rytuał miał się odbyć podczas jesieni linuksowej.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Ciekawostka: Linuksowy pingwin został oryginalnie narysowany przez Larrego Ewinga w GIMPie 0.54 (Źródło: https://www.gimp.org/about/ancient_history.html)
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.