Użytkownik:Dronerczyk/brudnopis/projekty/Genshin Impact
Geneza i przyjęcie gry
I pomyśleć, że te sto milionów dolarów zwróciły się w nędzne dwa tygodnie…
kontynuować tutaj
Regiony
- Mondstadt – Państwo-miasto stanowiące pierwszy przystanek dla gracza, skupione na kulcie wolności i jego bożku, Barbatosowi. Słynie ze zmiany swojego położenia, a także sprzyjających wiatrów, wina i awanturników. Poza tym co to za miasto wolności, które nie potrafi sobie poradzić z kryzysem wilków i ogromnym smokiem?!
- Liyue – kraina handlem i złotem płynąca. To tutaj znajdziecie Golden House (pl. Złoty Dom), mennicę odpowiedzialną za dystrybucję Mory. Poza tym są tu wszelkiej maści szefowie kuchni i spore plantacje ryżu. Osierocone przez adeptusów, przygarnięte przez ludzi.
- Dragonspine – tak naprawdę to Mondstadt DLC (za darmo). Wymagające zagadki i środowisko górskie z temperaturami mniejszymi niż zero ma zapewnić masę emocji przy unikaniu śmierci z wychłodzenia/upadku. Nowe znajdźki, bossowie[1] i rudy do zbierania. Dla poprawy doświadczeń graczy, twórcy wyłączyli używanie kompasu w tym obszarze.
- The Chasm – darmowe DLC dla Liyue. Czas na pierwszą wycieczkę po podziemiach!
- Inazuma – kiedy twórcy gry zauważyli narzekania na nudę, dodali wersję 2.0 a wraz z nią Inazumę. To grupa wysp oddzielonych od siebie, ale też od świata z zewnątrz dzięki zakazowi przyjazdu i ucieczki. Wszystko w imię zachowania cudu niezmiennej wieczności. Niby feudalna Japonia, a jednak czuć tu ślady Najwspanialszego Kraju. Przełomem okazał się wzrost poziomu trudności, przez co ilość zniszczonych myszek/klawiatur/telefonów[2]wzrosła aż o 257%!
- Enkanomiya – znowu darmowe DLC, tym razem do Inazumy. Kolejna wizyta w podziemiach, jednak dla odmiany mamy tu ślady zaginionej cywilizacji zamiast biegania po sypiących się tunelach z pułapkami.
- Sumeru – nuda i pomysłowość dewelopera sięgnęła granic możliwości, stąd też wersja 3.0 i dodanie Sumeru. Po wschodniej stronie są rozległe obszary pokryte egzotyczną roślinnością Dendro, z którą lepiej utrzymywać regularny kontakt. Na zachodzie są spore świątynie pośród jeszcze większej pustynii pełnej niczego, to znaczy się piasku, skał i jeszcze paru dziko żyjących plemion. Największy znany ośrodek
taniej siły roboczejkujońskiej mocy mózgowej. Dla najbardziej oddanych fanów przygotowano garść atrakcji, w tym najwięcej zadań pobocznych od momentu wydania gry! Marzysz o zdobyciu 100% eksploracji? Przygotuj ogromne zapasy czasu wolnego i cierpliwości – od teraz szansa na wysadzenie czachy wynosi aż 50%! - Fontaine –
- Chenyu Vale –
Postacie
Gdzieś
Lokalizacje, które są niedostępne bądź nieznane graczom. Na pewno są gdzieś położone, ale póki co Hoyoverse nie chce się tym chwalić.
- Aether – dziwacznie ubrany chłopiec, nawet jak na podróżnika. Częściej wybierany przez graczy, głównie ze względu na szybsze poruszanie się oraz preferencję ze strony twórców. Przypomina Linka z Zeldy.
- Lumine – dziewczynka z kwiatem we włosach. Ku zdziwieniu graczy znajdują się osoby gotowe ją wybrać i nawet ma bardziej oddaną społeczność. Ale prawdziwym szczytem jest fakt, że potrafi przyłożyć mocniej niż jej brat bliźniak![3]
- Paimon – latająca istota, która zostałaby zjedzona przez ryby gdyby nie działania pewnej tajemniczej osoby. Od tego momentu uznaje nas za bohatera i chce zostać najlepszą przyjaciółką na zawsze. Nie wiemy o niej nic poza posiadaniem irytującego głosiku, wyglądu niczym dziecko oraz niepohamowanej potrzeby jedzenia. Z drugiej strony sama może za nie posłużyć w sytuacji krytycznej.
- Aloy – skąd ona się tu wzięła?! Poza tym strzela z łuku i używa lodu. Jako jedyna postać grywalna nie posiada konstelacji, dzięki czemu jest najlepsza dla graczy F2P! Z tego samego powodu tylko 99,9 % graczy ją zostawiło na grzanie ławy.
Mondstadt
- Amber – pierwsza postać napotkana w grze. Strzela z łuku, włada ogniem i posiada wybuchowego królika w postaci pluszaka. Najlepsza (i zarazem jedyna) Outriderka zakonu Favonius. Jest tak pomocna, że z dobrej woli rozwiesza plakaty o zaginionym bliźniaku w miejscach niewyobrażalnych dla ludzkiego pojęcia, a co dopiero oka.
- Barbara – młodsza siostra Jean. Stała się sławnym idolem ze względu na swój śpiew nad którym spędza wiele czasu, a po godzinach opiekuje się rannymi i lokalnym kościołem.
- Bennett – największy frajer i mameja, do tego ciągle ktoś rzuca w niego kamieniem, co i tak nie zmienia jego losu na lepsze. Wychowany przez paczkę gejów zwanych Adventurers Guild.
- Diluc – po śmierci starego zaczęło mu się wydawać, że jest Batmanem i teraz w nocy biega po Mondstadt myśląc, że walczy ze złem. Za dnia pracownik monopolowego.
- Fischl – kindergotka. Naprawdę ma na imię Amy, ale stwierdziła, że to nie jest dość mhroczne, więc zmieniła imię na Ryba z literówką i zaczęła uczyć się niemieckiego.
- Jean (wym.: Dżin, choć powinno być Żą) – pełniąca obowiązki Wielkiego Mistrza Zakonu Rycerzy Favonius. Kontroluje żywioł wiatru. Jest przeciążona obowiązkami, ponieważ brakuje jej umiejętności delegowania zadań i w konsekwencji gania za każdym zgubionym kotem.
- Kaeya – brat Diluca z innego ojca i innej matki, żigolak. Przybył ze zniszczonej przez kataklizm krainy Khaenri'ah, by na mieszkańców Mondstadtu sprowadzić podobny los. Jednak po opróżnieniu wszystkich butelek z winem w domu stepującego braciszka, porzucił wszelkie wartości i został rycerzem w zakonie.
- Lisa –
prostytutkabibliotekarka. Kontroluje żywioł elektryczności. Do jej hobby wlicza się torturowanie ludzi zalegających z książkami. Popularna z uwagi na sugestywne jęki, które wydaje z siebie przy wspinaczce górskiej. [4] - Mona – zodiakara, co nie jest zbyt opłacalną profesją, bo nigdy nie ma pieniędzy i przez to musi zadawać się z Fischl, która czasem zaprosi ją na obiad. Razem z Lisą tworzy dzieło znanego włoskiego malarza.
- Noelle – pokojówka zbyt uległa na prośby o pomoc. Nikt jej nie chce pozwolić na zostanie rycerzem pomimo tego, że jest silniejsza niż kilku razem wziętych.
- Razor – analfabeta wychowany przez wilki i Lisę. Potrafi razić prądem, ale obsługiwać urządzenia elektroniczne już niekoniecznie. Nigdy nie był u fryzjera.
- Sucrose – alchemiczka. Wstydzi się wszystkiego, a szczególnie tym prawdy o jej rasie i pochodzeniu.
- Venti – zniewieściały alkoholik. Duchowy przywódca bawarskiej wioski Mondstadt, gdzie niczym Jurek Owsiak wyznaje zasadę „róbta co chceta”, bo zwykle i tak jest zbyt najebany, by cokolwiek ogarnąć. Nosi ze sobą Wizję, choć tak naprawdę to atrapa!
- Klee – terrorystka, a także urocza dziewczynka w jednej osobie. Przemierza świat ze swoim plecakiem i maskotkami o imieniu Dodoco oraz Jumpy Dumpty. Ze względu na cykliczne testowanie bomb na rybach jest regularnym bywalcem w areszcie tymczasowym.
- Albedo – Walter White Mondtstadu, który nie chciał być, jak inni naukowcy, więc uciekł w Bieszczady. Razem z jakąś kobietą robi w pół legalne eksperymenty na ludziach i nie tylko. W wolnych chwilach rysuje scenerię, jak jedną ze swoich francuskich dziewcząt i bawi się w śniegu ze swoim bliźniakiem.
- Diona – dziewczynka-kot. Pracuje jako barmanka w konkurencyjnej tawernie. Boryka się z ojcem alkoholikiem. Marzy o tym, żeby pewnego dnia zniszczyć wszelką działalność przemysłu winnego w Mondstadt.
- Rosaria – tzw. czarna siostra. Jest zreszona w kościele tylko dlatego, że została w to wciągnięta. Zdegenerowana do tego stopnia, że zmodyfikowała swój strój na niegrzeczny. Narzeka na jakiekolwiek obowiązki i kult Barbatosa.
- Eula – reprezentantka arystokracji niegdyś rządzącej miastem. Jej obecność w Zakonie Favonius nadal stanowi nierozwiązaną zagadkę. Pomimo dużej popularności dzięki zasługom zapracowanych artystów, tylko ułamek graczy odważył się na jej zdobycie.
- Mika –
Liyue
- Beidou – szefowa somalijskich piratów. Raz nawet porwali Kazuhę dla okupu, ale nikt nie zapłacił, więc podrzucili go za darmo na ustawkę między armią ryby i furasa, a sympatykami Raiden.
- Keqing –
- Ningguang – najbogatsza kobieta świata. Jej specjalną mocą są pieniądze. Posiada latający zamek ze złota i jadeitu, w którym naśmiewa się z biedaków.
- Qiqi – dziewczynka dotknięta smutnym losem, która potem została zamieniona w zombie. Pomocnica w lokalnej aptece. Chce, żeby pewnego dnia udało jej się
zemścićwsadzić Hu Tao do lodówki. - Xingqiu – uwielbia literaturę a zwłaszcza rycerskie romanse, których ideały ma w olbrzymim poważaniu. Kontroluje żywioł wody. Jest synem właściciela Gildii Handlu Feiyun. Zaraz... synem?
- Chongyun – koleżka tego powyżej. Egzorcysta, choć nigdy nie widział demona, a wystarczyłoby spotkać się z Arataki Itto. Ludzki odpowiednik pewnej postaci z Tabalugi, jeśli chodzi o upodobania kulinarne.
- Xiangling – używa ognia do podgrzewania atmosfery i gotowania. Jest szefową kuchni, choć strój wcale tego nie sugeruje. Uwielbia ostre potrawy i karmi nimi misia o imieniu Gouba. Nie nawidzi, gdy jest atakowana przez swój własny obiad.
- Tartaglia – bogaty dzieciak, stąd też jego ksywa Child(e). Należy do mhrocznej i zuej organizacji Fatui, co nie przeszkadza mu w kumplowaniu się z praktycznie każdą postacią. Jego jedynym wrogiem jest Ningguang, bo ma więcej pieniędzy. Często szlaja się po mieście z Zhonglim, a kiedy trzeba za coś zapłacić ten drugi stosuje taktykę "zapomniałem portfela". Tak naprawdę ma na imię Ajax i jest detergentem do czyszczenia kibli.
- Xinyan – rockmenka z przypadku. Zamiast zajmować się czymś pożytecznym, woli okazyjnie dawać czadu na koncertach.
- Zhongli – prastary wyjadacz. Kiedyś bóg chińskiej podróby Chin – Liyue, ale stwierdził, że ma w to wyjebane. Większość czasu spędza w spelunach na opowiadaniu, że kiedyś to było i piciu wina za hajs Tartaglii. Dorabia do emerytury w zakładzie pogrzebowym.
- Ganyu – pół-człowiek, pół-koza, kontrolująca żywioł lodu. Pracuje jako sekretarka w Pawilonie Yuehai. W młodości jej tyłek był tak ogromny, że utknęła w przełyku potwora próbującego ją pożreć, który udławił się na śmierć. Od tamtej pory żywi się wyłącznie sianem, ale fala podobnych fantazji jest już nie do zatrzymania.
- Xiao – nieślubny syn Zhongliego, dzierży żywioł An-emo.[5] Próbuje popełnić samobójstwo oddając cały czas skoki wiary. Raz był nawet blisko, kiedy postanowił skoczyć na dno kamieniołomu zwanego The Chasm, ale akurat wtedy jego stary wrócił z mlekiem i zdążył temu zapobiec.
- Hu Tao – 77. dyrektorka Zakładu Pogrzebowego Wangsheng. Posiada Wizję ognia, której używa do sprzedawania swoich usług pogrzebowych z przeceną 50%. Na dodatek jest hardcorem, ponieważ jej skala obrażeń wzrasta, jeśli ma mniej niż 50% na pasku zdrowia. Plotka twierdzi, że nadal chce pochować Qiqi.
- Yanfei – studiowała prawo i przechwala się tym przy każdej możliwej okazji. Owoc związku człowieka z jeleniem.
- Shenhe –
- Yun Jin –
- Yaoyao – niezwykle radosna dziewczynka wychowana na adeptusa. Ma upodobanie do troszczenia się o innych, króliczków i opowieści cioci Cloud Retainer.
- Baizhu –
- Gaming –
- Xianyun – Cloud Retainer stwierdził, że ciągłe bycie żurawiem ssie i przybrał formę ludzką.
Inazuma
- Kaedehara Kazuha – męska jesieniara. Deportowany z Inazumy, bo okazało się, że ma kanadyjskie obywatelstwo. Lubi różne liście. Ma przyjaciela na cmentarzu.
- Kamisato Ayaka – młodsza siostra rodu Kamisato. Narzeka na samotność do czasu przybycia Travelera. W ramach wdzięcznego podziękowania wykonuje prywatny taniec, chociaż okazuje coś więcej niż tylko silną sympatię…
- Sayu – mały ninja, potrafi się zamieniać w. Śpioch nad śpiochami, ale jak już się obudzi, to jest bardzo przydatna, bo potrafi sobie poradzić z trudnymi misjami szpiegowskimi.
- Yoimiya – piromanka. Zajmuje się produkcją rac, które sprzedaje potem kibolom lokalnych klubów piłkarskich.
- Kujou Sara –
- Raiden Shogun – Ei, Baal i pewnie wiele innych imion ma ta bogini Prądu władająca Inauzumą, która jest fanatykiem wieczności do takiego stopnia, że utworzyła program Oddaj Wizje. Mangozjeby i inne piwniczaki pokochają na pewno to, że używając jej ulti wyjmuje z cycuniów miecz, którym każdy chciałby oberwać.
- Sangonomiya Kokomi – ryba, ale ta ksywa została już zaklepana przez kindergotkę z Bawarii. Dowodzi armią na autonomicznej wyspie Watatsumi, bo wśród ludzi nie znalazł się nikt kompetentny.
- Thoma –
- Arataki Itto – miejscowy pener i szatańskie nasienie (mówi się, że to Oni). Ma lepsze paznokcie od wszystkich dziewczyn w grze i odwrotnie proporcjonalny iloraz inteligencji. Zagaduje do krowy nazwanej Ushi.[6] Obsesja na punkcie wygranej tak mocno mu weszła do głowy, że raz o mało nie oddał swojego życia dla zakładu;
- Gorou – furry i prawa ręka ryby Kokomi. Lubi, jak jest zadyma, dlatego w grze najlepiej zawsze mieć go razem z Itto.
- Yae Miko – Piękna kobieta, ale uważaj, bo z niej jest sprytna lisiczka! Wykorzystuje innych do finansowania kosztownych posiłków i trunków. Dla siebie.
- Kamisato Ayato – starszy brat Ayaki, odpowiedzialny za utrzymanie klanu Kamisato. Mówi się jeszcze o istnieniu Faceless Ayato, czyli jego widmo pozbawione twarzy. Błąka się po Teyvacie, nawiedza żywe istoty w snach i na jawie, zanim poprosi o pomoc w znalezieniu drogi do domu. Halo? Jest tu kto? RATUNKU TO ON AAAAAAAA-
- Kuki Shinobu – przydupas Itto i Walo jego Blok Ekipy, bo jako jedyna posiada więcej niż 2 IQ. Nienawidzi swojej roboty, ale woli to niż wrócić do starych, którzy chcą ją wysłać do klasztoru.
- Shikanoin Heizou – egzorcysta duchów.
- Kirara – nareszcie dodano prawdziwą catgirl do gry! Dorabia jako kurier dla Komaniya Express. Ale to nie wszystko! Dzięki zdolności zamiany w pudełko możesz dostarczyć się wszędzie, gdzie tylko zechcesz![7]
Sumeru
- Collei – dziewczynka, co zaciągnęła się do Strażników Lasu. Choruje na introwertyzm i plagę zwaną Eleneazar.
- Tighnari – kolejny przedstawiciel furry. Nie chciał chodzić do szkoły, więc zamieszkał w lesie pod pretekstem prowadzenia badań na temat prawdy o wszechświecie i wielorakich zastosowań kartonu.
- Candace –
- Cyno – ziomeczek Tighnariego i największy fan polskich kabaretów. W przeciwieństwie do swojego kolegi przyjął robotę na prestiżowej Akademii, ale odmówił noszenia koszulki.
- Dori – z wyglądu wiksiara, do tego karzeł. Zarabia na życie wciskając ludziom śmieci z AliExpress po zawyżonych cenach.
- Nilou – rudowłosa, dla której taniec to życie. Masochistka. (popraw)
- Layla – studentka astrologii, wcielenie chronicznej bezsenności. Po nocach bryluje, a w dzień leniuchuje.
- Nahida – Bogini Rozumu. Rada Akademyii uznała ją za ściemę i zamknęła w sanktuarium na wieki. Jest w stanie oglądać i podsłuchiwać każdego.
- Faruzan – Jeżeli nie zwracasz się do niej „madam Faruzan”, oczekuj że będziesz zlinczowany.
- Wanderer (ew. Scaramouche) –
- Alhaitham – Skryba akademii w Sumeru. Kujon, który był tak dobry, że miał wywalone na naukę. Po magisterce dostał chatę na spółę z zniewieściałym kolegą z uczelni, którego musi utrzymywać. Ma w nosie każdego, kto nie ma na sobie grubej okładki. Włada trzema liściami ze szkła.
- Dehya –
- Kaveh – architekt, kolega skryby Alhaihama. Marzy mu się zbudowanie super pałacu jego własnego projektu, a ciągle nie potrafi spłacić długów.
Fontaine
- Freminet –
- Lyney –
- Lynette –
- Neuvillette –
- Wriothesley –
- Charlotte –
- Furina –
- Navia – Smutnych panów w garniturach ma na zawołanie, więc lepiej z nią nie zadzierać.
- Charlotte – reporterka dla niezależnej gazety Steambird. Jej aparat jest w stanie uchwycić wszystko, wliczając w to twoje świntuszenie przed ekranem.
Eventy
Regularne
- Lantern Rite –
- Prezentacja nowej wersji –
Nieregularne
- ' –
Urodziny
- Pierwsza rocznica gry –
Zespół Zachowań Bezresinowych
Zespół Zachowań Bezresinowych, w skrócie ZZB (ang. resinless behaviour) — specjalne zaburzenie rozwoju występujące u niektórych graczy Genshin Impact, polegające na wykonywaniu czynności, których pozostali by nie zrobili ze względu na stratę ich pożytecznego czasu. Zjawisko jest spowodowane chronicznym brakiem resinu, niezbędnego do osiągnięcia czegokolwiek w tej grze. W efekcie przypływu niecierpliwości są zdolni posunąć się do drastycznych działań, aby tylko szybciej zleciało im X minut niezbędnych do osiągnięcia minimalnego stanu resinu, tzn. na poziomie 20/160.[8] Jego występowanie zostało potwierdzone naukowo przez badaczy naukowych z wolnotariatu, Chińczyków-teoretyków oraz zdrowych umysłowo ludzi.
Objawy ZZB
Do objawów ZZB zalicza się:
- czekanie;
- bieganie w kółko;
- zbieranie każdej napotkanej mięty;
- unoszenie się na wietrze;
- skoki teleportacyjne;
- pływanie do utraty energii;
- uprawianie wspinaczki górskiej/budynkowej;
- cierpliwe czekanie;
- liczenie pieniędzy;
- gapienie się na twoje wymarzone postacie/bronie;
- bawienie się kamerą;
- stanie w miejscu;
- dokonywanie oględzin postaci;
- kolekcjonowanie wszelkich roślin;
- odsłuchiwanie wszystkich kwestii dialogowych dla każdej postaci[9];
- ciągłe przeglądanie plecaka;
- więcej czekania;
- wyścigi z punktu X do punktu Y;
- zaglądanie do archiwum;
- czytanie opisów fabularnych wszystkich broni i postaci…
- …artefaktów również;
- nie było mowy o czekaniu?
- zabijanie wszystkiego co popadnie;
- brak wyrzutów sumienia dotyczących spędzanego czasu;
- wpatrywanie się w czasomierz odnawiania resinu;
- w ostateczności wyłączenie gry na jakiś czas;
- A, i jeszcze czekanie!
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie co najmniej cztery z objawów wymienionych powyżej (poza czekaniem!)[10], to skonsultuj się z lekarzem lub psychologiem, gdyż każde nieleczone uzależnienie zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.
Ta informacja nie jest żartem i nie stanowi powodu dla ignorowania tego zjawiska.
Uzależnienie
Objawy
Stopnie uzależnienia
- poziom A –
- zaawanasowany –
- ekstremalny –
Przypisy
- ↑ Z czego jeden z nich jest ukryty na mapie
- ↑ Niepotrzebne skreślić
- ↑ Dowód
- ↑ Dotyczy tylko japońskiego dubbingu.
- ↑ Anemo niczym wiatr potrafi przybrać wiele form
- ↑ Niespodzianka: ushi po japońsku oznacza krowę! -5 do ilorazu inteligencji
- ↑ Chyba że próbujesz pływać
- ↑ Według niektórych to aż 40/160
- ↑ Nawet po kilka razy!
- ↑ Nie ma powodu do obaw, cierpliwość to cnota