Czasopismo komputerowe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.)
M (Dodaję szablon {{stopka}})
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Czasopismo komputerowe''' – powolna metoda łączenia się z [[internet]]em, w celu przeczytania recenzji sprzętu i gier, a także poznania najświeższych nowinek ze świata technologii. Odświeżenie strony przy użyciu takiej metody zajmuje zwykle [[miesiąc]]. Dostępna jest też sekcja komentarzy, za pośrednictwem [[Poczta Polska|Poczty Polskiej]] i sekcji ''Listy od czytelników''.
{{spis na prawo}}
== Słowem wstępu ==
Ten poradnik ma na celu pomóc przyszłym redaktorom naczelnym stworzyć czasopismo o tematyce komputerowej, przy okazji zarobić na tym i nie narazić się na niepotrzebne [[śmierć|straty]]. Pomoże on również w utrzymaniu się w brutalnym wirze [[rynek|rynkowym]], w którym ''nie ma zmiłuj''.


== Na początek ==
== Nazwa ==
Pismo komputerowe musi mieć jakąś [[lans]]erską nazwę. Nie oszukujmy się, tytuł w stylu ''Wielkie Melony'' raczej nie przyciągnie czytelników dłużej niż na jeden numer. Lista przykładowych wyrazów, jakie powinny się znaleźć w tytule to: CD, DVD, PC, Super, Extra. Nie należy przesadzać z nagromadzeniem słów. Przeciętnemu czytelnikowi trudno byłoby zapamiętać, a co dopiero wymówić w sklepie: ''Poproszę Super-DVD-PC-Extra-Mega-Action''.
Zapewne już rwiesz się do wydawania swego dzieła, ale najpierw musisz odpowiednio się przygotować.
=== Fundusze ===
Aby rozpocząć tworzenie <s>gazety</s> czasopisma musisz posiadać odpowiednie [[pieniądze|fundusze]]. Jeśli nie masz takowych, powinieneś sprzedać samochód, albo wymienić dom na mniejszy lub w ostateczności wziąć kredyt w [[bank]]u. Jeśli posiadasz bogatego/ą wujka, babcie lub ciocie, postaraj się, by to właśnie Tobie przepisali swój majątek w testamencie. Możesz także wykonać pewne tajne działania mające na celu przyspieszenie przejścia przyszłego/ej denata/tki na [[śmierć|tamtą stronę]].


=== Nazwa ===
== Ekipa ==
Redaktorów czasopism komputerowych należy rekrutować spośród [[nerd]]ów, którzy mają przynajmniej 60 level w [[World of Warcraft|WoW-ie]]. Tylko tacy będą mieli tyle samozaparcia, by testować nawet badziewne gry. Umiejętność obsługi [[komputer]]a jest dodatkowym atutem.
Gdy już posiadasz dość kasy, najwyższy czas wymyślić jakąś [[lans]]erską nazwę. Nie oszukujmy się, tytuł w stylu ''Wielkie Melony'' raczej nie przyciągnie czytelników dłużej niż na jeden numer. Lista przykładowych wyrazów, jakie powinny się znaleźć w tytule to: CD, DVD, PC, Super, Extra. Nie należy przesadzać z nagromadzeniem słów. Pamiętajmy, że przeciętny czytelnik nie ma zbyt wysokiego [[Iloraz inteligencji|IQ]], dlatego trudno będzie mu zapamiętać, a co dopiero wymówić w sklepie: ''Poproszę Super-DVD-PC-Extra-Mega-Sraction''.


=== Ekipa ===
== Oceny ==
Gry ocenianie według wielkości [[korupcja|kwoty]] jaką zapłaci wydawca. Aby nie podpaść przez to czytelnikom należy zastosować się do kilku zasad:
Sam mógłbyś wydawać co najwyżej <s>Źródło</s> gazetkę szkolną. Odpowiedni ludzie nie tylko sprawią, że Twoje pisemko stanie się bogatsze w treść, ale także pomogą w lepszej [[reklama|reklamie]] pisma<ref>Na przykład roznosząc ulotki</ref>. Niech czytelnicy wiedzą, że sprzęt czy gry zostały przetestowane przez kilku ''niezależnych fachowców''.<br>
Cechy, które powinni posiadać przyszli redaktorzy Twojego pismaka:
* przeciętna inteligencja (na tyle wysoka, by umieli jako tako pisać i dość niska, aby zgodzili się pracować za marne grosze);
* podstawowa znajomość sprzętu komputerowego (wymiana myszki i klawiatury wystarczy);
* umiejętność <s>instalacji</s> zalogowania się do systemu;
* 60+ level w [[World of Warcraft|WoW–ie]] (tylko tacy będą mieli tyle samozaparcia, by testować nawet badziewne gry)
* opcjonalnie zachowywanie podstawowych zasad higieny, wiadomo dlaczego;
Nie martw się, że redaktorzy popełniają błędy ortograficzne. Wszystko za nich poprawi [[Microsoft Word]], który <s>spiracisz z neta</s> kupisz w promocyjnej cenie, jako pakiet dla firm.<br>
Ważne żeby chociaż jedna osoba z redakcji była jej [[kobieta|członkinią]]. Zalecane jest by była choć troszeczkę urodziwa, ale nie jest to konieczne<ref>Zapewne większość ekipy miała kontakt z kobietą wyłącznie za pośrednictwem Google, więc nie będą narzekać</ref>. Przecież styrani pracownicy muszą mieć powód, aby przyjść do pracy.

== Gry ==
=== Skąd? ===
Gier wbrew pozorom nie ściągamy z neta, bo nic na tym nie zyskamy. Najlepiej dobrze się zareklamować na jakichś targach dotyczących gamingu. W tym celu wysyłamy naszą pracowniczkę z największym <s>biustem</s> ilorazem inteligencji, tak aby zdobyła zaufanie producentów. Jeśli się to uda, będziemy co jakiś czas dostawać od nich gry za free, które jakiś czas po premierze możemy dodawać do naszego czasopisma. Niestety ze sprzętem nie można tego zrobić.

=== Oceny ===
Gry oceniamy wg wielkości [[korupcja|kwoty]] jaką zapłaci nam wydawca. Aby nie podpaść przez to czytelnikom należy zastosować się do kilku zasad:
* Gra dobra – kwota duża. Tu nie trzeba się natrudzić, wystarczy ocenić w miarę obiektywnie.
* Gra dobra – kwota duża. Tu nie trzeba się natrudzić, wystarczy ocenić w miarę obiektywnie.
* Gra słaba – kwota mała. Jak wyżej.
* Gra słaba – kwota mała. Jak wyżej.
* Gra dobra – kwota mała. W takiej sytuacji czepiamy się byle pierdół (np.zabezpieczenia na [[CD|płycie]] lub kolor interfejsu), by tylko mieć powód do obniżenia [[ocena|oceny]] ogólnej.
* Gra dobra – kwota mała. W takiej sytuacji należy czepiać się byle pierdół, na przykład zabezpieczenia na [[CD|płycie]], kolor interfejsu czy kształt tyłka jakiejś postaci drugoplanowej.
* Gra słaba – kwota duża. Przypadek taki jest ciężki do przejścia nie narażając się jednocześnie na [[krytyka|krytykę]]. Istnieje jednak prosty sposób, by się wymigać. Po prostu wszelkie wady tłumaczymy wyjściem planowanego patcha, który ''rzekomo'' wszystko naprawi.
* Gra słaba – kwota duża. Przypadek taki jest ciężki do przejścia nie narażając się jednocześnie na [[krytyka|krytykę]]. Istnieje jednak prosty sposób, by się wymigać. Po prostu wszelkie wady tłumaczymy wyjściem planowanego [[Aktualizacja|patcha]], który ''rzekomo'' wszystko naprawi.

== Sprzęt ==
=== Skąd? ===
Sprzęt zdobywamy analogicznie do gier. Należy pokazać się z dobrej strony u producentów oraz zdobyć reputację. Dzięki temu sami będą nam przysyłać sprzęt do [[test|przetestowania]] oraz małe [[łapówka|upominki]].

=== Wyniki ===
Na sprzęcie niestety dużo nie zarobimy, ponieważ nie można oceniać pozytywnie byle tandety. Co najwyżej możemy dodać jakieś własne ''subiektywne'' odczucia, zaznaczając przy teście, że to tylko nasze (testującego) zdanie. Drugim sposobem, jednak nie nadającym się do częstego stosowania, jest popełnienie ''błędu'' w teście, a potem zwalenie winy na drukarnie i napisanie [[errata|erraty]] drobnym druczkiem na stronie, której i tak nikt nie ogląda (np. w stopce redakcyjnej).<br>
Sprzęty jakie nam pozostały możemy rozdać pracownikom jako premie, albo użyć ich w [[SMS]]–owych konkursach i dopiero potem oddać podwładnym<ref>Chyba nie myślisz, że w takim konkursie można coś wygrać?</ref>.

== Dodatkowe działy ==
=== Humor ===
Działem tym można zapchać sporą część stron. Tylko skąd brać coraz to nowe [[dowcip]]y, żarty itp.? Odpowiedź jest banalnie prosta – z Nonsensopedii. Jest ona ich nieprzebranym źródłem. Nikt nie będzie miał nic przeciwko jeśli zamieścisz jego artykuł w gaze... znaczy w czasopiśmie. Od biedy możesz posłużyć się innymi stronami o podobnej tematyce. <ref>Pod warunkiem, że <s>zapłacisz</s> napiszesz skąd ''pożyczyłeś'' teksty</ref>.

=== Newsy ===
''Niusy'' najlepiej brać ze stron producentów gier, blogów twórców, for poświęconych [[gaming]]owi.<br> '''Zapamiętaj!''' Newsy wzięte z [[Gadu-Gadu]] nie przejdą i po takiej wpadce powinieneś zwolnić jak najszybciej gościa, który to zrobił. [[Ty]] na pewno tego nie zrobisz. Skąd to wiem? Po prostu tacy idioci nie czytają naszych fachowych poradników.


=== Listy od czytelników ===
== Zobacz też ==
* [[Komputer Świat]]
Tu dajemy czytelnikom <s>złudną</s> szansę na powiedzenie własnego zdania. Wszelkie negatywne uwagi na temat naszego pisma muszą być natychmiast dementowane trafnymi kontrargumentami. Jeśli w jakimś [[list|liście]] znajdzie się coś czego nie można skontrować, wtedy nie drukujemy go. Przy odpowiadaniu na listy kierujemy się kilkoma prostymi zasadami:
* [[CD-Action]]
* [[pirat|piractwo]] komputerowe jest złe;
* [[Cybermycha]]
* nie rozmawiamy otwarcie o konkurencji;
* [[czasopismo]]
* nasze pismo nie przyjmuje łapówek<ref> To przecież prawda – rzecz nie może przyjmować łapówek</ref>;
* tylko nasz redaktor może używać przekleństw ''bez gwiazdek'';
Dla własnego bezpieczeństwa ten, kto odpisuje na listy, powinien zostać anonimowy.<br>


{{przypisy}}
{{prasa}}


{{stopka}}
[[Kategoria:Poradniki – komputery|Stworzyć czasopismo komputerowe]]
[[Kategoria:Poradniki – tworzenie tekstów|Stworzyć czasopismo komputerowe]]
[[Kategoria:Czasopisma komputerowe| ]]

Aktualna wersja na dzień 02:09, 21 gru 2021

Czasopismo komputerowe – powolna metoda łączenia się z internetem, w celu przeczytania recenzji sprzętu i gier, a także poznania najświeższych nowinek ze świata technologii. Odświeżenie strony przy użyciu takiej metody zajmuje zwykle miesiąc. Dostępna jest też sekcja komentarzy, za pośrednictwem Poczty Polskiej i sekcji Listy od czytelników.

Nazwa[edytuj • edytuj kod]

Pismo komputerowe musi mieć jakąś lanserską nazwę. Nie oszukujmy się, tytuł w stylu Wielkie Melony raczej nie przyciągnie czytelników dłużej niż na jeden numer. Lista przykładowych wyrazów, jakie powinny się znaleźć w tytule to: CD, DVD, PC, Super, Extra. Nie należy przesadzać z nagromadzeniem słów. Przeciętnemu czytelnikowi trudno byłoby zapamiętać, a co dopiero wymówić w sklepie: Poproszę Super-DVD-PC-Extra-Mega-Action.

Ekipa[edytuj • edytuj kod]

Redaktorów czasopism komputerowych należy rekrutować spośród nerdów, którzy mają przynajmniej 60 level w WoW-ie. Tylko tacy będą mieli tyle samozaparcia, by testować nawet badziewne gry. Umiejętność obsługi komputera jest dodatkowym atutem.

Oceny[edytuj • edytuj kod]

Gry są ocenianie według wielkości kwoty jaką zapłaci wydawca. Aby nie podpaść przez to czytelnikom należy zastosować się do kilku zasad:

  • Gra dobra – kwota duża. Tu nie trzeba się natrudzić, wystarczy ocenić w miarę obiektywnie.
  • Gra słaba – kwota mała. Jak wyżej.
  • Gra dobra – kwota mała. W takiej sytuacji należy czepiać się byle pierdół, na przykład zabezpieczenia na płycie, kolor interfejsu czy kształt tyłka jakiejś postaci drugoplanowej.
  • Gra słaba – kwota duża. Przypadek taki jest ciężki do przejścia nie narażając się jednocześnie na krytykę. Istnieje jednak prosty sposób, by się wymigać. Po prostu wszelkie wady tłumaczymy wyjściem planowanego patcha, który rzekomo wszystko naprawi.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]